Chceš, aby bola tvoja menštruácia príjemnejšia? Toto je 6 rád pre teba!

Byť ženou je úžasné. Môžeme na svet priviesť nových človiečikov, máme skvelú intuíciu, vieme byť nežné, láskavé, urobiť z obydlia domov. Avšak, byť ženou sa spája aj s obdobím, ktoré nie je pre každú z nás rovnaké. Niektoré ženy svoje dni takmer nevnímajú, iné také šťastie nemajú. My sa ti pokúsime dodať zopár tipov, čo všetko môžeš robiť, aby si sa ty v tie svoje cítila čo najlepšie a napríjemnejšie. Pevne veríme, že ti tieto tipy pomôžu. Ide naozaj o veľmi jednoduché a účinné odporúčania.

Obdobie, kedy má žena svoje dni, sa odporúča stráviť viac v tichu, sama so sebou. Prejsť z aktivity viac do oddychu, z “vonku” viac do vnútra seba. Okrem dostatku spánku a vegetenia, je dobré ísť aspoň na malý výlet do prírody, prípadne využiť tento čas zmysluplne so sebou. Zatancuj si sama, pohraj sa s farbami: namaľuj intuitívne obrázok, zaspievaj si, rozpíš sa do diára ako sa máš a čo sa v tebe deje…
Jednoducho, ak sa dá (máš na to priestor a čas), dopraj si v tomto období to, čo potrebuješ, nie to – čo by si “mala”. Niekedy stačí aj polhodinka, inokedy potrebujeme pre seba deň – dva.

menstruacia

 

Čo všetko nám pomôže cítiť sa počas menštruácie lepšie?

# 1: Pár jednoduchých zmien v stravovaní

Jednoduché zmeny napomôžu eliminovať kŕče, bolesti a tiež navodiť vnútornú pohodu. Skús vyradiť mliečne výrobky a kofeín a piť viac vody a kvalitného čaju. Nájdi si ženský čaj, ktorý ti chutí a vyhovuje. Môj obľúbený je napríklad ayurvédsky čaj pre ženy.

 

# 2: Buď v teple

Termofor, deka, teplá sprcha. Pomôžu zmierniť nielen fyzickú bolesť a únavu, ale aj prípadnú psychickú nepohodu.

bolesti brucha

 

# 3: Ľahký pohyb

S cvičením je to tiež veľmi individuálne, môj názor však je, že miernym cvičením telo a myseľ zharmonizujeme a zmiernime aj prípadné bolesti. Ideálne je zacvičiť si krátku jógovú zostavu, kde využívame plný bráničný dych a vydychujeme uvoľnene nosom alebo ústami. Môže to byť krátky čas pre teba, kedy sa upokojíš v mysli a napojíš viac na svoje telo. Ak hľadáš inšpiráciu, krátku zostavu troch cvikov počas menštruácie si môžeš zacvičiť podľa tohto videa.

cvičenie počas menštruácie

Tiež si myslím, že príjemným “cvičením” pre ženu počas menštruácie je práve tanec. Spontánny, tak ako sa práve potrebuješ prejaviť. Ideálne, ak si nájdeš polhodinku, kedy ťa nikto nebude rušiť, pustíš si svoju obľúbenú hudbu (ja mám pre takéto tance osobitný playlist :-)) a necháš telo vlniť sa tak, ako potrebuje. Nech to vyzerá akokoľvek – ide o to, precítiť svoje telo a pocity a prejaviť ich cez pohyb v tanci.

 

# 4: Dopraj si dostatok oddychu, spánku a vegetenia

A určite si dopraj tiež krátky výlet do prírody a na čerstvý vzduch. :-)

krce v bruchu

 

# 5: Vnímaj svoje telo, pocity a potreby po celý mesiac

Je dobré vedieť, že počas “našich dní” sa zosilňuje všetko “neriešené” za uplynulý mesiac. Preto, ako strávime tieto dni, do veľkej miery súvisí s tým, ako žijeme svoj každodenný život: pravidelné cvičenie, výživná strava, úprimné prejavovanie emócií, dobré vzťahy, práca na svojej harmónii každý jeden deň. :-)

 

# 6: Prejav sa

Okrem spomínaného tanca sa môžeš prejaviť aj akoukoľvek inou formou: namaľuj obraz, háčkuj, napíš si do diára ako sa máš… Proste nejak vyjadri čo je v tebe. Urob to pre seba, nemusíš to s nikým iným zdieľať. Často nevieme svoje pocity úplne uchopiť, niekedy naše nepochopené vnútorné procesy “vychŕlime” v nie správnych momentoch na druhých. Takto tomu môžeš predísť a môžeš tiež osobnostne rásť. Práve obdobie menštruácie totiž v sebe nesie potenciál, ísť hlbšie do seba a lepšie sa navnímať, pochopiť a zosilnieť.

menzes

Snáď ti niektorý z tipov pomôžu a najbližšie, keď to bude nutné, ich vyskúšaš. Prajem ti, aby si mala svoje dni vždy len čo najpríjemnejšie. Veď je také úžasné byť ženou. ;-)

 

Svoje pocity si môžeš zapisovať aj do Fitness diára 2020, ktorý môžeš mať stále so sebou. Navyše, ani v ňom nechýba praktické ženské okienko s menštruačným kalendárikom:

fitness diár

 

Pozri si aj:

5x joga cviky, ktoré môžeš robiť počas menštruácie a môžu pomôcť zmierniť kŕče

Kopec užitočných infošiek aj o menštruácii (napr. o vhodnej masáži, ako opraviť nepravidelný cyklus a pod.) sa dočítaš aj v rozhovore s odborníčkou na ajurvédu Evičkou

Aká je to cyklická žena?

Andrea Peniaková

Som inštruktorkou cvičení Pilates a Mindfulness Yoga v Bratislave (www.peniakova.com, www.fb.com/cviceniaba). Zacvičiť si so mnou môžeš ale aj cez Fitshaker. :-)
Tiež som lektorkou cvičenia BabyBalance, ktoré je určené pre maminy s deťmi do 3 rokov a ktoré učí správne a hravo stimulovať dieťa po všetkých stránkach. Môj život ma baví a snažím sa žiť úprimne, s radosťou a ľudsky. Tiež sa usilujem žiť s vďačnosťou za to čo už mám, zatiaľ čo pracujem na tom, čo chcem zmeniť a dosiahnuť.
Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 15/11/2018 a zaradený do kategórie: Pre fitmaminkyVšeobecnéZdravie   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre