Až 92 % ľudí si nesplní novoročné predsavzatia! Ako konečne uspieť?

Aj pre teba znamená JANUÁR nový začiatok? Dávaš si predsavzatia ako budeš v nadchádzajúcom roku lepšia, krajšia, chudšia, zdravšia, či menej lenivá? Robíme to asi všetci. Frázy ako: “budem zdravšie jesť”, “budem viac cvičiť”, “prestanem fajčiť”, “nebudem jesť sladké”, atď… Pamätáš si ešte predsavzatia, ktoré si si dala na začiatku minulého roka? Koľko z nich si dotiahla do úspešného konca? Podľa výskumov svoje novoročné predsavzatia skutočne naplní iba 8 percent ľudí. Spraviť veľké zmeny v životnom štýle je veľmi náročné. Zbaviť sa rokmi zaužívaných návykov a osvojiť si nové, vyžaduje veľa energie, plánovania a silnú vôľu. Čítaj overený návod, ako dosiahnuť, aby tvoje snaženie neskončilo ešte pred Veľkou nocou, ale stalo sa tvojou každodennou súčasťou!

1. Urči si presné a jasné ciele

Jasne si definuj svoj cieľ. Čím viac detailov, tým lepšie. Keď budeš presne vedieť, čo chceš dosiahnuť, ľahšie zhodnotíš ako blízko sa k svojmu vytúženému cieľu nachádzaš. V opačnom prípade budeš zmätená, čoskoro sa v tom všetkom stratíš a nakoniec sa na to vykašleš. A to predsa nechceš. Pri stanovovaní cieľov treba zapojiť aj veľkú dávku sebareflexie. Nepreceniť svoje možnosti a schopnosti. Ak nenávidíš behanie a zadýchaš sa už len pri pomyslení na bežeckú dráhu, maratónkyňa z teba asi nebude. Na druhej strane treba zapojiť aj sebavedomie, nepodceňovať sa a veriť si.

Príklad: Cieľ – “chcem sa zdravo stravovať. Chcem jesť viac zeleniny, ovocia, celozrnných výrobkov a zdravých tukov. Chcem jesť menej sladkostí a nezdravých spracovaných potravín.”

15747702_1787972661457402_460605786264271383_n

 

2. Snívaj vo veľkom, ale plánuj v malom

Už teda máš jasno v tom, čo chceš dosiahnuť. Zapojila si sebavedomie, takže vieš, že tvoj cieľ je pre teba dostatočne motivačný. Zapojila si aj sebareflexiu, takže vieš, že máš na to, aby si ho dosiahla. Aj tak sa však jeho dosiahnutie môže zdať príliš vzdialené. Každý jeden cieľ si preto treba rozmeniť na drobné. Drobné krôčiky, ktorými sa postupne k nemu dopracuješ. Naplánuj si, kedy a ako začneš. Čo bude prvý krok? Ako budeš postupovať ďalej? Aké konkrétne úlohy si máš definovať na splnenie tvojho cieľa? Aj keď sa niektoré veci môžu zdať na prvý pohľad zbytočné, ver mi, že ti pomôžu. Pomôžu začať, zotrvať, či vrátiť sa späť, keď náhodou poľavíš.

Príklad: Prvý krok – “zbavím sa všetkých nezdravých, vysoko spracovaných potravín, ktoré mám doma. Spravím si zásoby zdravých potravín a odteraz budem nakupovať len také. Nebudem si robiť zásoby sladkostí. Budem sa viac stravovať doma ako vonku. Zozbieram si zdravé recepty, aby som mala inšpiráciu.”

fruit-419623_1280

 

3. Maj všetko čierne na bielom

Napíš si na papier predsavzatia, aj kroky, ako ich chceš dosiahnuť. Nie je nič lepšie, ako si “odfajknúť“ to, čo si už dosiahla :-). Okrem toho, budeš mať prehľad o všetkom, čo si si naplánovala – istotu, že si na nič nezabudla a v decembri uvidíš, ako sa ti darilo. Ku každému cieľu si napíš aj dôvod, prečo ho chceš dosiahnuť. Motivuje ťa v ťažkých chvíľach.

Príklad: “Chcem sa zdravo stravovať, pretože chcem predchádzať chorobám, chcem sa cítiť a vyzerať skvelo, mať dostatok energie a byť fit.”

 

TIP: Skvelý priestor na zapísanie svojich cieľov a taktiež každodenných pokrokov nájdeš v našom Fitness diári. S ním budeš mať všetko pokope a na jednom mieste. Nebudeš musieť pátrať po papierikoch, kde si si čo zapísala a okrem toho obsahuje veeeľa ďalších fit rád, či motivácie. Viac info nájdeš v popise produktu na našom eshope.

 

4. Povedz o tvojich zámeroch svojim blízkym

Povedz ľuďom zo svojho okolia o tvojich predsavzatiach. Popros ich o podporu a pomoc. Chceš zdravo jesť, vyhádzala si z kuchyne všetko nezdravé, no tvoj frajer pravidelne kupuje zákusky a robí si na večeru hranolky? Môžeš sa snažiť koľko chceš, ale jedného dňa aj tak neodoláš. Takže ho požiadaj, aby s tým v tvojom (aj v jeho) vlastnom záujme prestal :-).

A navyše, spoločenský prísľub je skvelý. Čím viac ľudí bude vedieť o tvojich plánoch a cieľoch, tým väčší tlak a zodpovednosť budeš cítiť a budeš chcieť nielen im, ale i sebe dokázať, že ty to jednoducho dáš! Tento tlak ťa motivuje k fantastickým výkonom!

2389614746_c6d5011d2b_z

 

5. Mysli pozitívne

Všetko tvoje snaženie začína aj končí v hlave. Preto sa treba prepnúť na pozitívne myslenie. Mnoho ľudí má predsavzatia spojené s negatívnymi pocitmi. Ako niečo od zajtra MUSIA alebo naopak nemôžu. Nie nie, nič nemusíš, ty to chceš. A nič nemáš zakázané, ty to už nechceš! Nemysli na to, že budeš o niečo ochudobnená. Naopak, predstavuj si, čo všetko pozitívne ti zmena prinesie a kam sa posunieš.

Nezabúdaj, nevadí, ak sa raz za čas pošmykneš. Nie sme stroje, a tak sa nedokážeme naprogramovať a fungovať bez chyby celý rok. Ak sa ti aj stane, že občas nezvládneš všetko, čo si si naplánovala, nevadí. Hlavne kvôli tomu nezahoď všetko svoje doterajšie snaženie. Prajem ti veľa síl, silnú vôľu a čo najviac odfajknutých bodov na konci roka, v decembri :-).

 

S predsavzatím, že zmeníš svoju postavu k lepšiemu a naučíš sa zdravým návykom ti vieme pomôcť aj my. Zapoj sa do našej výzvy, MY ti prinášame komplexný návod, ostatné bude na TEBE:

novoročná výzva

 

Pozri si aj:

Novoročná výzva 2018: NÁVOD ako získať krásne telo za 50 dní

7 krokov k úspešnému dodržaniu predsavzatia

5 krokov, aby ťa neopustila motivácia

Silvia Hadeková

Silvia Hadeková

Som inštruktorka skupinových cvičení - Bodywork, Metafit a Deepwork (v Bratislave - Retro, Astra a Academia Universum) a autorka stránky Eat.Train.Love.Jedlo, pohyb a láska sú slová, ktoré podľa mňa vystihujú to, čo nám môže zabezpečiť zdravie, silu a vitalitu, aby sme mohli viesť šťastný a plnohodnotný život. Jedlo. Jedlo do veľkej miery ovplyvňuje to, ako sa cítime a v akej sme kondícii. Je zdrojom energie, ktorú potrebujeme, ak chceme podávať požadované športové výkony, ale aj vykonávať každodenné činnosti. Pohyb. Pohyb nás nabíja pozitívnou energiou - fyzickou aj psychickou, pomáha nám zbavovať sa stresu a udržuje nás vo forme. Láska. Všetko čo robíme, by sme mali robiť s láskou. S láskou k sebe. Neubližovať svojmu telu zbytočne chemikáliami, stresom a nezdravými návykmi. Čo sa týka cvičenia, mám rada silové a dynamické cvičenia a uprednostňujem cvičenie s vlastnou váhou. Môj web www.silviahadekova.com
Silvia Hadeková

Článok bol pridaný dňa 10/01/2016 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Silvia Hadeková

Komentáre