Ako zahnať hlad? 10x potraviny, ktoré sú lepšie ako objednanie pizze

Nie vždy je všetko tak ideálne ako si predstavujeme. Platí to aj pre stravu. Síce by sme chceli stravovací plán dodržiavať na 100%, ale občas sa v živote udejú také situácie, alebo sa nám proste niečo nabúra do režimu a ideál odrazu padá. Nie je to nič neobvyklé. Deje sa to tebe, deje sa to aj mne, hoci som tréner a mnohí si myslia, že mám stále dokonalú stravu, ale nemám.


Aj mňa občas prekvapia hlavne situácie, kedy sa niekde dlhšie zdržím a začne ma prepadať pocit hladu. Tento pocit pomaly prechádza do stavu neudržateľného hladu. A v takom stave sa už ťažko odoláva čomukoľvek. Rád by som ti tu napísal, že to vždy ustojím a zachovám sa podľa pravidiel, ale nie je to vždy tak, aj keď chcem. Ale aj keď padám, tak vstávam a snažím sa z toho poučiť a nabudúce to urobiť trochu lepšie.

Určite tieto stavy a pocity poznáš aj ty. Tento článok vznikol s cieľom ukázať ti, čo si dať, ak budeš presne v tejto situácii a budeš chcieť utíšiť ten mega pocit hladu spôsobom, ktorý ti tak neublíži ;-).

 

Čo zjesť, keď som strašne hladná a mám chuť siahnuť po tej najrýchlejšej najľahšej možnosti?

Existujú určité potraviny, ktoré ťa zasýtia viac ako iné a to je presne to, o čo by si sa mala snažiť v týchto situáciách. Pokiaľ čo najskôr dosiahneš pocit sýtosti, tak nebudeš mať pocit hladu a zabudneš aj na tie slastné potraviny, ktoré sa vynárajú v tvojej hlave pri tomto silnom pocite hladu. Väčšinou pri extrémnom hlade máme chuť buď na sladké, alebo na nejaké tučné jedlo.

Poďme si teraz predstaviť potraviny, ktoré ťa v takej situácii zachránia. Ak sa napríklad nestihneš včas najesť, vyskúšaj si dať niečo z týchto 10 tipov.

 

# 1: Mozzarella s olivovým olejom a paradajkami

šalát caprese

 

# 2: Hrsť nesolených a nepražených orechov

orechy

 

# 3: Proteínový nápoj

proteínový nápoj

 

# 4: Nízkosacharidová proteínová tyčinka

proteínová tyčinka

 

# 5: Biely grécky alebo skyr jogurt

grécky jogurt

 

# 6: Hrsť nesolených a nepražených semienok

semienka

 

# 7: Neochutené acidko

kefír

 

# 8: Ryby so zeleninou

ako zahnať hlad

 

# 9: Mäso so zeleninou

čo jesť

 

# 10: Zelenina

pocit hladu

Prvým tipom sú potraviny vyššie vymenované a druhým je ešte dôležitejšia vec, ktorá ti výrazne pomôže podporiť pocit sýtosti a možno vďaka tomu ani nebudeš mať potrebu jesť ďalšie jedlo, ktoré máš v pláne. Tým tipom je jesť skutočne pomaly. Týmto spôsobom zvýšiš pocit sýtosti a zamedzíš pocitu hladu.

Takže, keď si dáš vyššie spomínané potraviny, jedz ich skutočne pomaly. Každý kúsok si poriadne vychutnaj, dopraj si čas a pokoj pri jedení. Maximálne sa sústreď na každé sústo a bude to super, uvidíš ;-).

 

Vieš, čo môže byť ešte skvelým tipom, ako sa vyhneš týmto prepadom hladu? Keď sa jednak naučíš množstvo zdravých receptov, ktoré sú navyše aj rýchle a budeš si ich pripravovať dopredu. A takisto, ak bude tvoj jedálniček nutrične vyvážený, tiež by sa ti nič také nemalo stať. Napríklad k takej knihe Z fitka do kuchyne špeciál III sme v spolupráci s Ivkou Eľkovou pripravili aj elektronický bonus v podobe 2 vzorových jedálničkov, ako môže vyzerať rozloženie stravy po celý deň. Inšpiruj sa nimi!

jedálniček na chudnutie

 

Mohlo by sa ti hodiť prečítať si aj:

Ako reagovať, aby ťa na návšteve prestali pokúšať nezdravými sladkosťami?

Ako vydržať pri chudnutí?

Prečo nedosahujem želané výsledky, keď pravidelne cvičím?

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 23/10/2019 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre