“Mám nadváhu 10 alebo viac kg. Prečo s tým nič nerobím?”

Mám známu, ktorá má nadváhu asi 20 kg. Ale aj tak s tým nič nerobí. Kedysi som si myslel, že: “Aaa, asi to pre ňu nie je také dôležité.” Aj keď… nie je to trochu čudné? Veď ak má niekto nadváhu 20 kg… A sebavedomie ako januárové teploty v Rusku… Trápi sa svojou postavou od rána do večera… A očividne mu to ničí život…  Ako je možné, že by to nechcel zmeniť? Nechápal som to. Ale myslím, že som to konečne pochopil.

 

Jasné, že to chce zmeniť. Jasné, že má obrovskú motiváciu. Ide len o to, že motivácia nie je to jediné, čo potrebujeme.

Ukážem ti to na príklade:

 

KEĎ ANI TÁ NAJSILNEJŠIA MOTIVÁCIA NESTAČÍ

Predstav si, že nejakú ženu naháňa skupinka silných mužov a chcú jej ublížiť. A odrazu vbehne do slepej uličky, odkiaľ nie je možné ujsť. Vie, že ich nepremôže. A že jediným spôsobom, ako odtiaľ ujsť, by bolo odletieť. Ale pokúšala by sa o to? Skúsila by sa rozbehnúť a začať mávať rukami v snahe vzniesť sa?

Jasné, že nie!

Ale prečo? Veď jej ide o život! Veď má jednu z najsilnejších motivácií!

Pretože – ako každý normálny človek – NEVERÍ, ŽE BY TO MALO ZMYSEL.

NEVERÍ, že by to mávanie rukami pomohlo, pretože ešte nikdy sa jej to nepodarilo, pretože ešte nikdy nevidela človeka vzniesť sa. Ak by VERILA, že jej to vyjde, skúsila by to.

prečo

 

AK NEVERÍME, ŽE TO MÁ ZMYSEL – NEBUDEME TO ANI SKÚŠAŤ

Schudnúť môže byť pre nás hoci aj najdôležitejšia vec na svete (ako zachrániť si život). Ale ak NEVERÍME, že schudnúť sa aj v našom prípade DÁ, že DOKÁŽEME byť šťastnými aj bez sladkého, že to celé snaženie sa BUDE mať zmysel…. Tak s tým ani nezačneme. Tak ako by sme nezačali mávať rukami a nesnažili sa uletieť – aj keby nám išlo o život.

Bohužiaľ, toto je jedna z tých “neviditeľných prekážok”. Je tam a bráni nám v tom, aby sme začali. Ale neuvedomujeme si ju. Teda až doteraz.

A preto:

  • Ak aj máš vyššiu nadváhu
  • Ak ťa to neskutočne trápi (pri prezliekaní sa, pri sprchovaní, pri chodení medzi ľudí)
  • Ak ťa to poriadne obmedzuje (žiadny intímny život, spoločenský život, rodinné výlety, túry, bazény, dovolenky, zážitky, fotky)

A aj tak sa len čuduješ:

“Sakra, prečo s tým už dávno niečo nerobím?”

Možno preto, lebo niekde tam vnútri NEVERÍŠ, že to zvládneš, že to vyjde.

Nemá zmysel čakať na silnejšiu motiváciu. Na ďalší “motivujúci” trápny moment, keď budeme mať chuť zahrabať sa od hanby pod zem. (Nebolo ich už dosť?) Ak by sme aj znova začali, ale stále mali pocit, že to aj tak nevyjde – vzdali by sme to rýchlejšie ako lekcie salsy.

Tak čo potrebujeme, ak nie novú motiváciu?

Potrebujeme začať VERIŤ!

Potrebujeme získať pocit, že z nejakého dôvodu to tentokrát bude iné, ako naposledy. Že máme nejakú tajnú zbraň. Niečo, čo sme predtým nemali. Niečo, čo by mohlo výrazne pomôcť. A čím silnejší bude tento pocit = tým silnejšia bude tvoja viera, že to zvládneš = a tým viac úsilia budeš ochotná do toho dať = a samozrejme tým krajšie výsledky budú prirodzene nasledovať.

motivacia

 

AKO VERIŤ, ŽE TO TENTOKRÁT BUDE INÉ A VĎAKA TOMU ZAČAŤ A VYDRŽAŤ PRI CHUDNUTÍ

Tak už vieš, čo potrebuješ:

“Pocit, že to bude iné a že to vyjde.”

Ako ho získať? To záleží dosť od toho, prečo ti to naposledy nevyšlo. Zisti, čo bolo príčinou neúspechu naposledy. A priprav si na to riešenie ešte skôr ako začneš.

Ja ti s tým pomôžem tak, že ti poviem o 3 hlavných príčinách neúspechu chudnutia. A poradím ti aj to, ako by sa dali zvládnuť lepšie.

 

3 hlavné príčiny neúspechu chudnutia

 

# 1: NEDODRŽIAVANIE PRAVIDIEL

To je, ak sme si určili, že ráno skôr vstaneme, pôjdeme cvičiť, pripravíme si zdravé raňajky, zabalíme si obed do práce… ale prišli prekážky, ktoré sme sami nevedeli prekonať… a skončilo to pri káve alebo dojedaní rožkov po drobcovi.

 

Ako to vyriešiť?

Asi sa zhodneme na to, že nemá zmysel pobehovať od vegetariánskej stravy ku stravovaniu podľa krvných skupín až po delenú stravu – ak stále nedodržiavame ani naše základné pravidlá ako napríklad: prestať jesť sladkosti. Bez dodržiavania sa nikam nepohneme. Nič sa nezmení.

Možno si teraz pomyslíš: “To sa ľahko hovorí. Ale ako to dodržiavať, ak ja nemám pevnú vôľu?”

Dobrou správou je, že si ju môžeš aj “prenajať”. Fakt!

Tak ako to urobila napríklad Ivetka.

ako schudnut

Rovnako ako ona, aj ty ma môžeš požiadať o pomoc. A ak sa dohodneme, ja budem tvojou pevnou vôľou a naučím ťa, ako pri tom vydržať. (Len na okraj – nepotrebuješ nikam chodiť, prebieha to cez internet.)

Nemusíš využiť nevyhnutne moje služby. Ale ak by sme na tom pracovali spolu, buď si istá, že by si mala ten pocit viery, že to tentoraz bude iné.

 

# 2: NETRPEZLIVOSŤ

To je, ak sme našim pravidlám nedali dosť času. Napríklad už týždeň pijeme Nescu bez cukru, a váha stále nie a nie klesnúť o tých 20 kg. Aj mne to lezie na nervy, ale taká je príroda.

 

Ako to vyriešiť?

Daj svojím novým pravidlám viac času. Mysli na to, že chudnutie je individuálna záležitosť. To nie je ako tehotenstvo, pri ktorom sú na tom všetky baby rovnako. Tu každá začína na trochu inom mieste. A každá má pred sebou inú cestu, s inými prekážkami.

Ak si všetko dodržiavala a nevidela výsledky, možno to šlo dobre, len to chcelo viac času. To ti pomôže VERIŤ, že má zmysel znova začať.

trpezlivost

 

# 3: NAŠE PRAVIDLÁ NEBOLI DOSTATOČNÉ

To je, ak napríklad cvičíme len kardio, stále jeme priveľa, nezlepšili sme spánok, stres, pitný režim.

 

Ako to vyriešiť?

Prešli dva mesiace a ani váha ani miery sa nezmenili? Tak je načase urobiť ďalšie zmeny.

Začni ešte raz, ale odlišne ako predtým:

  • Pridaj si pohyb alebo zmeň spôsob, akým cvičíš. Možno je načase konečne vyskúšať členstvo vo Fitshakeri alebo skúsiť v ňom aj iné štýly.
  • Zisti, ako si na tom s porciami. Možno si nikdy neplánovala počítať kcal, ale už aj jeden týždeň počítania nám môže otvoriť oči, aby sme zistili, či nejedávame veľa alebo príliš málo.
  • Zmeň nové recepty. Ako by si mohla jesť ešte výživnejšie? Čo takto skúsiť novú kuchársku knihu s chutnými receptami?
  • Rovnako tak sa môžeš pohrať so spánkom, stresom a pitným režimom.

To všetko ti dá pocit, že to tentokrát bude odlišné a tým pádom to môže vyjsť. Len tomu potrebuješ veriť.

cvicenie

 

RADŠEJ SI TO POĎME ZHRNÚŤ

Ak veľmi veľmi chceme schudnúť, ale nedarí sa nám začať, možno máme pred sebou neviditeľnú prekážku: “Neveríme, že to zvládneme alebo že to vyjde.”

Tieto pochybnosti dokážeme odstrániť alebo zmierniť tým, že to skúsime INAK. A asi najlepšie bude začať meniť to, čo ti naposledy nešlo tak dobre.

 

TVOJ POSTUP:

  1. Ak si nemala problémy s dodržiavaním – skús cvičiť a jesť odlišne ako naposledy.
  2. Ak si tomu nedala dosť času – sľúb si, že to vyhodnotíš až po dlhšom čase, nie po 2 týždňoch.
  3. A ak máš problémy s dodržiavaním – Prihlás sa na môj VIP zoznam a získaj zdarma môj návod „Ako schudnúť svojich prvých 10 kíl – a to aj bez hladovania a počítania kalórií“ , ktorý ti ukáže nielen ako sa pripraviť, ale aj ako začať s chudnutím tak, aby si v tom vydržala a dotiahla to tentokrát až do konca.

Tam mi tiež môžeš napísať a požiadať ma o pomoc a podporu pri chudnutí.

nadváha

Vďaka za čítanie! ;-)

 

Vieš, že v našom domácom online fitku si môžeš zacvičiť s inštruktormi ako napr. Zora Czoborová, Jany Landl, Zuzka Light, ale aj Janka Jánošíková, Andrejka Peniaková a po novom napr. Fredy Ayisi (momentálne len vo Výzve do plaviek 2019, neskôr pribudnú jeho videá do programu yoga) a mnohými ďalšími? Vyskúšaj cvičenie na doma s Fitshaker.sk:

cvičenie doma

 

Prečítaj si aj:

Čo robiť ak ti stres blokuje chudnutie?

Prečo nedosahujem želané výsledky, keď cvičím?

Prečo sa mi nedarí schudnúť tak, ako si želám?

Martin Toth

Redaktor vo Fitshaker
"Ovládaš teóriu chudnutia, ale nevieš ju dať do praxe a dodržiavať?

Začni spolu so mnou.

Na stránke (https://martintoth.me/) pomáham ženám vydržať pri chudnutí."
Martin Toth

Článok bol pridaný dňa 08/05/2019 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Martin Toth

Komentáre