Ako trénovať mozog? Toto odporúča trénerka Andrejka

Učiť sa niečo nové, čo náš mozog „nemá ešte nabehané“, je dôležité počas celého života. Podobne totiž ako ochabujú svaly tela, keď ich nepoužívame, aj mozog lenivie, ak nie je namáhaný a stimulovaný. Ľudia, ktorí sa aj v pokročilom veku učia, majú niekoľkonásobne nižšie riziko, že dostanú mozgové ochorenia.

Prečo sa neustále učiť niečo nové?

Učiť sa novým schopnostiam je perfektný tréning aj na to, ako ostať vnútorne mladý, flexibilný, mysľou otvorený a zvedavý. Spôsobov je mnoho: môžeš sa učiť cudzí jazyk, hru na hudobnom nástroji, nový šport, ísť do práce či na výlet novou cestou… Dôležité je dať si dennú dávku učenia sa niečoho, čo je pre nás aspoň trošku výzva. Pri učení sa v mozgu vytvárajú nové neurónové prepojenia, a tak je mozog aktívnejší.

V aktívnosti mozgu, môžu pomôcť aj mobilné aplikácie, ktoré stimulujú rôzne časti mozgu. Zameriavajú sa na cvičenia v oblasti jazyka, pamäti, priestorovej orientácie aj matematiky. Keď už je mobil súčasťou našej každodennosti, môžeme ho použiť aj na náš rozvoj a zdravie. Odporúčam napríklad zahraničné aplikácie LUMOSITY alebo ELEVATE, kde v neplatenej verzii trénuješ každý deň 3 iné hry.

K fit mozgu tiež prispievajú pravidelný hlboký spánok, vyvážená strava, mindfulness, čítanie a, samozrejme, fyzické cvičenie.

To je perfektné aj v tom, že často zapája súhru protiľahlých končatín, a kým to pre nás nie je úplne samozrejmý pohyb, je to skvelá výzva pre mozog. Zároveň pri fyzickej aktivite sa zvyšuje tep srdca, a teda telo pumpuje viac krvi do mozgu, čo prispieva k jeho zdraviu.

ako trenovat mozog

 

Tréning mozgu

Na tréning mozgu sú výborné aj cviky s rukami a prstami, keď jedna ruka robí súčasne niečo iné ako druhá. V tomto videu ti ponúkam jeden z niekoľkých cvikov, ktoré som si vymyslela, a ak chceš trénovať pravidelne, sleduj moju stránku www.fb.com/cviceniaba, kde budem raz za 2 týždne postovať nové cviky na mozog.

Tento cvik volám „4-1“. Jednu dlaň nasmeruj nahor a palec schovaj, takže dlaň ukazuje 4 prsty. Na druhej vytvor päsť a palec ukazuje jednotku nahor. Dbaj na udržanie rovín, teda palec sa nekriví a dlaň sa nevytáča. Postupne vymieňaj ruky tak, že naraz jedna ukazuje jedno a druhá druhé. Keď sa toto naučíš, zrýchli tempo, nech máš väčšiu výzvu.

Ako so všetkým, nie je dôležité urobiť to ihneď správne. Cieľom je tréning mozgu, učenie sa niečoho nového, skúmanie, a teda postupné skúšanie, zlyhávanie a nakoniec vedenie :-). Trénujeme si nielen schopnosť pozornosti, koncentrácie, vnímania, ale aj schopnosť vedieť sa na sebe zasmiať :-).

 

Aj v novej Výzve do plaviek 2020 budeš trénovať aj svoj mozog. Množstvo cvikov práve v Pilatese zostavuje Andrejka tak, aby si cvičila s protiľahlými končatinami tak, ako bežne nezvykneš. Pri tom ako spevňuješ telo a posilňuješ chrbát zároveň venuješ čas aj svojmu mozgu. Super, nie? S Andrejkou sa stretneš aj v novej Výzve do plaviek 2020. Pridaj sa ešte dnes, začíname už 4.mája:

výzva

 

Pre tvoj mozog môžu byť aj toto nové podnety, vďaka ktorým ho budeš trénovať:

9x cviky na bruško, ktoré odporúča trénerka Di

5x dychové cvičenia aj pre teba!

Spestri si svoju prechádzku v prírode. Vyskúšaj tento tréning vonku!

Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 27/04/2020 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre