Ako sa zbaviť svalovice? Jedlom! 3 overené tipy vo vnútri

Určite aj ty poznáš pocit, keď ťa namáhavý tréning odmenil zákernou „svalovicou“. Niekedy iba podčiarkne príjemné pocity po cvičení, no občas ti bolesti nedajú spať, a to doslova.  Žiaľ, mnohých tento po-tréningový stav odradí a k cvičeniu sa už nevrátia. Ty to však nevzdávaj a prečítaj si, ako sa dá bojovať proti svalovici tým najpríjemnejším – jedlom :-). Tieto 3 tipy ti zaručene pomôžu!

1. Cviklou k vytrvalosti

Britskí vedci nedávno prišli s novými poznatkami o pozitívnych účinkoch cvikly po športovom výkone. Urobili experiment, pri ktorom jedna skupina atlétov pila po výkone a ďalšie dva dni po ňom, cviklovú šťavu, zatiaľ čo druhá skupina pila placebo nápoj. U tých, ktorí pili cviklovú šťavu, bola bolestivosť svalov významne nižšia a ich výkonnosť sa dostala do normálu rýchlejšie ako u tých, čo pili placebo nápoj.

Ak si sa doposiaľ s cviklou veľmi nekamarátila, skús na ňu zmeniť názor a zaraď ju do svojho jedálnička v nejakej chutnej podobe. Zopár tipov na skvelé recepty nájdeš aj v odkazoch pod článkom :-).

15125892175_8fc68c6d05_k

 

2. Farebné benefity ovocia a zeleniny

Ovocie a zelenina dodávajú telu vitamíny, minerály a sacharidy, ktoré nám slúžia ako palivo pri vykonávaní športovej aktivity. Pri ich výbere si nezabudni všímať aj ich farbu, ktorá ti veľa napovie. Napríklad granátové jablko je červené vďaka antokyanínom, paradajky sú tmavočervené pre lykopén, sladkým zemiakom dodáva farbu betakarotén. Tieto a ďalšie iné pigmenty pomáhajú znižovať riziko rakoviny, srdcových chorôb, či Alzheimerovej choroby. Väčšina pigmentov zastáva funkciu antioxidantov, ktoré pôsobia protizápalovo, čo pri chorobe alebo po náročnom tréningu jednoznačne padne vhod.

fitshaker-blog-svalova-horucka3

 

3. Čokoláda – liek (takmer) na všetko

Miluješ sladké a nedokážeš sa ho vzdať? Netráp sa a dopraj si kúsok domácej čokolády, ktorej výroba je celkom jednoduchá. Zmiešaj nasekané sušené ovocie a orechy s roztopenou vysoko percentnou čokoládou (napr. 70 %) a zmes nechaj vychladnúť na papieri na pečenie. Odporúčam do zmesi pridať aj višne. Sú bohaté na antioxidanty a po tréningu pomáhajú bojovať proti bolestiam svalov a kĺbov.

7191810542_ded662da8b_k

Ak aj teba po tréningu trápi bolesť, možno je to práve kvôli nedostatku hore uvedených potravín, respektíve minerálov nachádzajúcich sa v nich. Nikto učený z neba nespadol a zdravej životospráve sa tiež treba priučiť. A tak doplň všetky živiny, posilni svoje telo a po tréningu sa budeš cítiť omnoho lepšie – sľubujem :-).

Ak bolesti stále pretrvávajú, zváž intenzitu a náročnosť tréningov. Možno si len tvoje telo potrebuje poriadne oddýchnuť a zregenerovať. Dopriať si čas na odpočinok je rovnako dôležité ako tréning samotný. Nezabúdaj na to :-)!

 

Zdroj:

Running 3/2016, str.16

 

Možno máš práve svalovicu, tak si sprav niektorí z týchto chutných receptov:

Famózny čoko-cviklový koláčik s domácim džemom

Chrumkavé cviklové placky s kyslou kapustou

Nepečená čoko-ovocná tortička bez sladidla

Alžbeta Jánošíková

Článok bol pridaný dňa 07/09/2016 a zaradený do kategórie: Stravovanie   |   Autor: Alžbeta Jánošíková

Komentáre