7 dôvodov, prečo vďaka HIIT tréningu schudne každý

Tréning so skratkou HIIT zažíva momentálne hotový boom. Čo sa pod týmto pojmom vlastne skrýva a prečo ho odporúčajú všetci tréneri? Je toto cvičenie vhodné aj pre teba a čo dobré ti dokáže priniesť? Všetko o vysoko intenzívnom intervalom tréningu, vďaka ktorému si môžeš vypracovať postavu snov, nájdeš na ďalších riadkoch :-).

Čo je ten HIIT?

HIIT je skratka pre vysoko intenzívny intervalový tréning. Spája dva rôzne typy tréningov – vysoko intenzívny tréning a intervalový tréning, ktoré sú extrémne efektívne. Je to forma kardia. Krátke a intenzívne časové intervaly anaeróbneho cvičenia, nasledované menej intenzívnymi časovými intervalmi zotavenia. Tento vysoko intenzívny tréning má veľa výhod a je to skvelý spôsob, ako získať kondíciu a schudnúť.

Prečo je tréning HIIT taký efektívny?

1. Tréningy sú krátke

Jednou z hlavných výhod HIIT je, že tréningy sú kratšie ako tradičné cvičenie. Väčšina HIIT cvičení trvá zhruba 30 minút alebo aj menej (ak sa vykonáva správne, nebudeš schopná robiť ho oveľa dlhšie než 30 minút). To preto, lebo sa skladá z krátkych intervalov intenzívneho cvičenia nasledovaných krátkou prestávkou na zotavenie. Kľúčom úspechu je, že počas intervalu cvičenia sa cvičenie musí vykonávať pri maximálnom úsilí.

fitshaker-blog-hiit2

 

2. Môžeš ho cvičiť kdekoľvek

Skvelá vec na HIIT cvičení je, že ho môžeš cvičiť kdekoľvek. Všetko, čo musíš urobiť je použiť svoju fantáziu. Napríklad môžeš cvičiť vonku, v parku, v obývacej izbe alebo dokonca v hotelovej izbe. Aj preto sú tieto tréningy ideálne pre tých, čo nemajú možnosť ísť do posilňovne. Napríklad, keď som na cestách za prácou, väčšina mojich tréningov je HIIT.

 

3. Nepotrebuješ žiadne pomôcky

Ok, možno to nie je celkom pravda, lebo budeš potrebovať 2 veci, a to stopky a fľašu vody. No to je všetko. HIIT môžeš vykonávať napríklad pomocou šprintov, skákaním na švihadle, angličákov alebo cvičením s vlastnou váhou. A to je na tom to skvelé, pretože nemusíš míňať veľa peňazí na pomôcky alebo fitko.

 

4. Spáli viac kalórií

Pretože HIIT spaľuje tuk aj po docvičení. To znamená, že metabolizmus nášho tela (množstvo kalórií, ktoré spálime) sa zrýchli o 24-48 hodín po docvičení! Takže aj po dokončení cvičenia stále spaľujeme kalórie. Ak to, ale chceme dosiahnuť, veľmi dôležité je uistiť sa, že udržiavame naše cvičenie vysoko intenzívne.

fitshaker-blog-kocky-na-bruchu2

 

5. Spáliš viac tuku

Ľudia si doteraz mysleli, že kardio, ktoré je na rovnakej úrovni, ako napríklad poklus alebo beh, je na spaľovanie tukov lepšie. Avšak bolo dokázané, že HIIT cvičenie spáli viac tuku. Dôvodom je, že trénuješ s oveľa vyššou intenzitou ako pri iných cvičeniach, takže celkové množstvo energie, ktorú využívaš, je vyššie.

 

6. Je skvelý pre zdravie celého organizmu

Bolo preukázané, že zlepšuje aeróbnu a anaeróbnu kondíciu, udržuje naše srdce zdravé, zlepšuje citlivosť na inzulín a znižuje krvný tlak. Ak máš bolestivé alebo slabé kĺby, môžeš vykonávať HIIT cvičenie s cvikmi s nízkym dopadom, ako je jazda na bicykli alebo plávanie.

 

7. Môžeš ho cvičiť aj s trénerkou podľa videí

Skvelou správou je, že HIIT tréning je aj programom na našom Fitshakeri. Trénerky Olinka Bartalská a Monika Ludasová ťa prevedú širokou škálou cvikov a buď si istá, že tvoje tričko nezostane suché :-). Prehraj si videjko, aby si videla, ako to u nás vyzerá:

 

A teraz sa už len registruj a daj si HIIT s nami. Spaľovať budeš jedna radosť :-).

 

Vyskúšaj tieto tréningy na doma:

HIIT tréning na zadok, nohy a stehná

Veľmi efektívny intervalový tréning HIIT, ktorý ti pomôže dostať sa do formy

Videotréning s Janym Landlom na zadok a nohy

Jana Earl

Som osobný tréner a odborník na výživu certifikovaný prostredníctvom Health Sciences Academy vo Veľkej Británii. Pomáham mojím klientom dosiahnuť ich ciele prostredníctvom zdravého životného štýlu, ktorý je udržateľný, lebo ja neverím na krátkodobé diéty a rýchle "opravy". Mojím cieľom je pomôcť, čo najväčšiemu počtu ľudí, ako je to len možné, aby lepšie pochopili fitness a výživu vďaka môjmu blogu www.janaearl.com.
Jana Earl

Článok bol pridaný dňa 15/06/2016 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Jana Earl

Komentáre