Zacvič si s bábätkom! 6 osvedčených cvikov od trénerky Andrejky

Je pravda, že počas dňa sa mamina “navláči” s dieťatkom až-až. Stále ho zdvíha, prenáša, zabáva. Avšak počas doby, kedy je dieťa hore, môžete svoj hravý čas využiť zmysluplne aj pre vás samotné tým, že spojíte hru s precvičením svojho tela, a tak si napomôžete udržať sa neustále fit. Nemusíte preto čakať na cvičenie len, ak vaše dieťa práve spí, alebo ak idete na hodinu GravidJógy. Zacvičte si spoločne s bábätkom. Ukážeme vám, ako na to :)

Naviac, vedomé a cielené cvičenie bude zábava pre vás a aj vaše bábätko a môžete si z toho spraviť jednoduchú každodennú rutinku! A ešte aj dieťatku krásne ukazujete už od ranného detstva, aké dôležité je byť aktívnou v každodennom živote, za akýchkoľvek okolností.

Tu je pár cvikov, ktoré si môžete spolu vyskúšať. Maminy nimi spevnia bruško, chrbát, paže aj zadok. Deti sa zabavia, “zalietajú si” a budú pozorovať. Už sa len motivovať a ideme do toho :)

1) posilníme bruško

Mamina leží na chrbte, nohy vo vzduchu-pokrčené, na predkolenie si vyloží dieťa, ktoré celú dobu pevne drží za trup. Mamina postupne roluje lopatky od zeme hore (s výdychom) a dá dieťaťu pusinku. Robíme tak BRUŠÁKY. Zopakujeme 10x.

fitshaker_blog_cvicenie_s_babatkom1

 

2) spevníme zadok a spodný chrbát

Mamina leží na chrbte, nohy pokrčené v kolenách, chodidlá na zemi. Dieťa si vyloží na panvu a zodvihne zadok vyššie od zeme (tzv.poloha MOSTÍK). Zopakujeme 10x.

fitshaker_blog_cvicenie_s_babatkom2

 

3) posilníme chrbát

Položíme dieťa na bruško na podložku pred seba. Mamina si ľahne tiež na brucho, tvárou k dieťaťu. Oprie sa rovnako ako ono na predlaktie (alebo ešte vyššie, iba na dlane) a zodvihne hrudník od zeme. Potom sa celá položí naspäť na zem (môže sa akože schovať tvárou k zemi, a keď sa dvíha, pozerá na dieťatko a hovorí “kukuk” :) ) – základ je, aby mamina stále priťahovala pupok ku chrbátu a vytvárala si tak návyk spevňovania spodného chrbta pomocou brušných svalov.

fitshaker_blog_cvicenie_s_babatkom3

 

4) spevníme celé telo v pozícii DOSKA

Necháme dieťa ležať na chrbáte, postavíme sa nad neho do tzv.polohy dosky (mamina dbá na to, že má po celý čas v tejto pozícii zatiahnuté brucho a má tak pevný chrbát – spodný chrbát teda nie je uvoľnený) – vydržíme tu aspoň 10 sekúnd (môžeme si vybrať variantu: buď sme opreté iba o dlane alebo o celé predlaktie).

fitshaker_blog_cvicenie_s_babatkom4

 

5) uvoľníme sa

Necháme dieťa ležať na chrbátiku. Mamina natiahne ruky povedľa neho, dosadne zadkom na päty, položí si hlavu na jeho bruško a natiahne si chrbát.

fitshaker_blog_cvicenie_s_babatkom5

 

6) dôležité šikmé brušné svaly

Náročná pozícia. Mamina si sadne na zadok, má pokrčené nohy v kolenách, vystrie si chrbát a spustí sa ním mierne dozadu k zemi. Chytí dieťa v jeho ťažisku a mama vytáča svoj trup vždy s výdychom, najprv na jednu stranu, potom na druhú. Spolu 6-10x.

fitshaker_blog_cvicenie_s_babatkom6

Tak maminky, veľa energie a trpezlivosti pri cvičení. Držím vám veľmi palce, aby sa vám podarilo krásne precvičiť a spevniť svoje telo počas hry so svojim dieťatkom, a aby ste tak ani v tomto období nezabúdali na seba. Majte super deň :-)

 

Aj u nás na Fitshakeri nájdete cvičenia pre mamičky. Zacvičiť si môžete cvičenia Mommy Fitness, Gravid Yogu alebo Baby Fit.  Dostaňte sa po pôrode do formy aj z pohodlia svojej obývačky. :-)

cvičenie pre čerstvé mamičky

 

Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 26/05/2015 a zaradený do kategórie: CvičeniePre fitmaminky   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre