Tuniak podávaný s pohánkou s hráškom: tip na výživný obed

Vieš, že ryby by sme mali konzumovať aspoň 2x týždenne? Nehovorím teraz o “rybích prstoch” či rybacích konzervách, ale o dobrom rybacom mäsku. Pokiaľ je to teda možné, skús ryby zaradzovať do svojho jedálnička častejšie. Predsalen, sú bohaté na jód (napr. taká treska) či omega 3 mastné kyseliny (napr. tuniak, makrela, sardinky a pod.). My si dnes ukážeme recept práve na tuniaka. Je to o čosi drahšia ryba, no práve preto sa dokonale hodí napr. na slávnostný stôl či rôzne výnimočné príležitosti. 

Doba prípravy: cca 40 minút

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • 2 filety tuniaka
  • morskú/himalájsku soľ
  • mleté čierne korenie
  • cca 2 lyžice olivového oleja
  • 20 g kvalitného masla
  • 100 g lúpanej pohánky
  • 70 g čerstvého hrášku (príp. mrazený)
  • listový šalát podľa vlastného výberu (polníček, rukola, baby špenát)
  • balsamico

Ako budeme postupovať?

  1. Mäso z tuniaka opláchneme, osušíme, osolíme a okoreníme z oboch strán. 
  2. Na panvicu nalejeme cca 1 lyžicu oleja a necháme ho rozpáliť. Následne na ňom opečieme tuniaka, najprv z jednej strany cca 3 minútky a potom z druhej strany cca 1,5 minúty. Záleží od hrúbky filetu. 
  3. Upečeného tuniaka necháme oddychovať, položíme naň kúsok masla (cca 10 g). 
  4. Pohánku premyjeme teplou vodou. Do hrnca dáme druhú lyžicu oleja a chvíľu na ňom pražíme pohánku. 
  5. Postupne pridávame k pohánke vodu. Ja ju pridávam postupne a počas varenia ochutnávam, aby nebola pohánka príliš rozvarená alebo tvrdá. 
  6. Keď je pohánka uvarená asi na polovicu, pridáme k nej hrášok a premiešame. Podľa chuti osolíme a pridáme korenie. A ešte chvíľu spolu varíme, kým nemá pohánka požadovanú konzistenciu.
  7. K rybe a pohánke podávame zelený šalát, ktorý ochutíme olivovým olejom, soľou, korením a trochou balsamika, prípadne podľa vlastnej chuti.
tuniak

Ak si tuniaka ešte nejedla, nečakaj chuť konzervy, ale výraznú chuť skvelej ryby. Dobrú chuť! :-)

 

Množstvo skvelých receptov aj s rybami nájdeš aj v našej knihe Z fitka do kuchyne 1:

zdrave recepty z fitka do kuchyne 1

Vyskúšaj aj tieto jedlá z rýb:

Chrumkavá treska v orechovom obale

Pečený sumec so zeleninou

Bylinkový losos s kašou z červenej šošovice

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 20/03/2019 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéJedlá z rýbPotréningovéRecepty   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre