Tip na zdravé raňajky či rýchlu večeru: Omeleta so šampiňónmi a špenátom

Raňajky či večera plná bielkovín nemusí byť na prípravu vôbec zložitá. Omeleta je pripravená raz-dva. Spolu so špenátom, šampiňónmi na cibuľke a výborným napr. kváskovým chlebíkom ide priam až o hotovú delikatesu. V Španielsku môže aj takto vyzerať tapas. Na Slovensku výdatné raňajky či večera. Poď sa pozrieť, aký jednoduchý je recept. ;-)

Doba prípravy: 15 minút

Čo budeme potrebovať na 1 porciu?

  • 2 lyžice kvalitného masla alebo kokosového oleja
  • 2 vajíčka
  • štipku morskej/himalájskej soli
  • ½ menšej červenej cibule
  • 3 – 4 stredne veľké šampiňóny
  • štipku mletého čierneho korenia
  • hrsť špenátových listov

Ako budeme postupovať?

1. 1 lyžicu masla necháme rozpustiť na panvici.

2. Vajíčka rozbijeme, nalejeme do misky, pridáme soľ a korenie a vidličkou poriadne premiešame.

3. Rozmiešané vajíčka nalejeme na rozpustené maslo a stíšime na stredný plameň. Počkáme cca 1 – 2 minúty (medzitým vajíčka vareškou nemiešame).

4. Po uplynutí času varešku umiestnime na okraj panvice a urobíme ťahavý pohyb smerom do stredu panvice. Tento postup urobíme zo všetkých strán panvice. Tak docielime, že omeleta bude „našuchorená“ a nebude roztrhaná na kúsky.

5. Keď dokončíme tieto pohyby, omeleta by už mala byť hotová. Odstavíme z plameňa.

6. Na druhej lyžici masla si opražíme nadrobno nakrájanú červenú cibuľku, potom pridáme na kúsky nakrájané šampiňóny a restujeme do zmäknutia a do zlatista.

7. Na záver už len osolíme a okoreníme.

8. Keď máme omeletu i šampiňóny hotové, odrežeme si špaldový alebo kváskový chlieb. Poukladáme na neho umyté špenátové listy, pridáme omeletu a na vrch dáme opražené šampiňóny. Môžeme podávať.

 

TIP: Na chlieb si môžeš natrieť aj domácu nátierku. Ak momentálne nemáš žiadnu po ruke, mäkký tvaroh alebo hustý grécky jogurt sú tiež skvelí a výživní pomocníci .

zdrave ranajky

 

omeleta

Prajem ti dobrú chuť a krásny štart do nového dňa!

 

Ďalšie recepty s vajíčkami na raňajky nájdeš aj v našej knihe Z fitka do kuchyne špeciál II:

zdrave recepty z fitka do kuchyne special 2

 

Pre milovníkov vajíčok na raňajky tu máme aj tieto recepty:

Muffiny z vajíčok a zeleniny

Miešané vajíčka s cuketou

Stratené vajíčko so zeleninovým šalátom

Alžbeta Jánošíková

Som vášnivá kuchárka, avšak trošku odlišná. Miesto krémešov a sacherovej torty pečiem cviklovú tortu a zelerové hranolky. Prečo som iná? Diagnóza - celiakia. Dôvod, kvôli ktorému nesie môj jedálniček nálepku gluten free. V súčasnosti je nás „špeciálnych stravníkov" čoraz viac a viac. Mnohí sa cítia bezradní, tak ako som sa cítila na začiatku aj ja. Preto som sa rozhodla založiť web www.fit-way.sk zameraný na cvičenie a špeciálnu výživu (bezlepkovú, bez laktózy, raw, vegan..), ktorý poskytuje pomoc a motiváciu v podobe receptov pre všetkých nás - „špeciálnych".
Alžbeta Jánošíková

Článok bol pridaný dňa 30/10/2017 a zaradený do kategórie: RaňajkyReceptyVajíčka na raňajky   |   Autor: Alžbeta Jánošíková

Komentáre