Tip na bleskovú večeru plnú bielkovín: Grilovaný losos s cícerom do 15 minút

Táto večera je u nás doma mimoriadne obľúbená, keďže je nielen chutná, ale jej príprava  zaberie tak cca štvrťhodinku. Kvalitný losos je známy svojimi pozitívnymi prínosmi pre naše zdravie a je doslova nabitý dobrými tukmi (omega-3 a omega-6 mastnými kyselinami). Cícer, ktorý patrí medzi moje najobľúbenejšie strukoviny, obsahuje veľké množstvo bielkovín a zároveň je bohatým zdrojom antioxidantov. Kombináciu losos+ cícer som prvýkrát skúsila u mojej portugalskej svokry, ktorá lososa pripravuje pravidelne práve s touto strukovinou. Vyskúšaš :-)?

Čas prípravy: 15 minút

Čo budeme potrebovať na 4 porcie?

  • 1 lyžicu olivového oleja
  • 4 filety z lososa (cca 500-600 g)
  • morskú/himalájsku soľ
  • 1 lyžicu kvalitného masla
  • šťavu z citróna
  • cícer v skle (500 g)

Ako budeme postupovať?

1. Na grilovacej panvici rozohrejeme olivový olej a pridáme filety z lososa, ktoré si predtým osolíme. Z každej strany grilujeme cca 5 minút, pokiaľ je losos bez kože. Ak má losos kožu, strana s kožou sa griluje cca 8 min.

2. Počas posledných 3 minút grilovania pridáme lyžicu masla, ktorá zjemní chuť lososa.

3. Hotovú rybku pokvapkáme šťavou z citróna.

4. Podávame s cícerom. Ja mám doma zásobu vareného cícera v skle, ktorý je určený na okamžitú konzumáciu, možno si ho však, samozrejme, uvariť aj doma a pripraviť akýmkoľvek iným spôsobom.

 

Výživové hodnoty na 1 porciu:

Kalorická hodnota Tuky Sacharidy Bielkoviny Vláknina
2 221 kJ

528 kcal

24 g 34 g 41 g 9 g

losos ryba

 

rýchla zdravá večera

Prajem dobrú chuť :-)!

 

Množstvo skvelých receptov na zdravé obedy aj večere nájdeš v našich knihách:

rýchla večera

 

Aj tieto recepty s rybami dávame do tvojej pozornosti:

Tip na rýchly obed: zubáč na masle s cibuľovou omáčkou a so zeleninou

Lahodné krémové rizoto s lososom a feniklom

Zubáč na masle s opekanými zemiakmi so špenátom: tip na obed plný bielkovín

Baja Amarante

Článok bol pridaný dňa 24/09/2020 a zaradený do kategórie: Jedlá z rýbPotréningovéReceptyRýchle obedy či večere do 20 minút   |   Autor: Baja Amarante

Komentáre