Strata motivácie a depresia? Skús tieto tipy ako sa ich zbaviť

Určite si to už zažila. Zajtra začnem cvičiť. Zajtra napíšem tú prácu do školy. Zajtra na to bude lepší čas. Zajtra, zajtra, zajtra. Niekedy sa ti stane, že si počas svojho nabitého dňa nenájdeš čas na veci, ktoré chceš už dlhú dobu urobiť. Možno si sa už aj odhodlala, ale v poslednom čase sa ti nič nedarí a ty už ani nemáš chuť napraviť to. Strata motivácie môže vyústiť až do depresie. Poradíme ti, ako sa zbaviť negatívnych pocitov a opäť získať chuť do práce :-).

1. Únava a nedostatok motivácie

Stále sa cítiš vyčerpane a na nič nemáš energiu. Nemusí to spôsobovať len nedostatok spánku, je možné, že si unavená psychicky alebo emocionálne. S tým sa spája aj tvoj výkon počas dňa. V práci, ktorá ťa predtým bavila a napĺňala, už nemáš záujem podávať dobrý výkon alebo by si tam ani najradšej nebola. Si znechutená, všetko sa ti vlečie a najradšej by si sa schúlila pod perinu a prespala celý deň.

Ako proti tomu bojovať?

Skús zistiť odkiaľ znechutenie pramení. Čo je inak ako predtým, keď ťa tvoja práca ešte bavila? Môže to byť stále rovnaký plat, nová nepríjemná kolegyňa, alebo dusná atmosféra na pracovisku. Nech je to čokoľvek, skús sa od toho odpútať. Ak ťa tvoja práca naozaj baví, určite v nej nájdeš tú iskru, ktorú si v nej videla aj predtým. Ale ak cítiš, že tvoja terajšia práca už nikdy nebude ako kedysi, nájdi v sebe odhodlanie a urob zmenu. Viem, že urobiť zásadné rozhodnutia nie je ľahké. Niekedy je to to najťažšie, čo práve v živote prežívaš. Uvedom si ale, že je to tvoj život a ak chceš byť šťastná, musíš pre to spraviť všetko, čo je v tvojich silách.

 

2. Frustrácia a znechutenie

Keď ti už vadí aj to, že niekto položí niečo inde ako si zvyknutá, tak sa upokoj a zhlboka sa nadýchni. Znechutenie je bežná vec, nuž, keď ti prekáža vážne každá drobnosť, veta či zvuk, znižuješ tým predovšetkým kvalitu svojho života.

Ako proti tomu bojovať ?

Nie je lepšie brať veci s nadhľadom? Byť nad vecou a vedieť sa povzniesť nad každodenné maličkosti, ktoré by ťa za iných okolností dokázali vytočiť. A ak už na teba idú takéto myšlienky, spomeň si na niečo pekné, na chvíle so svojou láskou, rodinou či deťmi. Buď na letné výlety alebo zimné guľovačky. Daj dokopy čo najviac myšlienok, ktoré tú frustráciu z tvojej mysle vyženú. Nikdy nie je nič také zlé, ako sa na prvý pohľad zdá. Buď nad vecou – vyrovnaná a pokojná žena vyžaruje sebavedomie a šťastie.

 

3. Zanedbávaš sa

Na začiatok uveďme príklad. Si slobodná. Pre niekoho nič moc pocit, upadnutie do depresie, či dokonca v horších prípadoch začneš na seba úplne kašľať. Načo sa budem pekne česať? Pre koho sa mám pekne nalíčiť a obliecť. Áno, zjem tú pizzu úplne sama, veď aj tak sa nemám pre koho udržiavať vo forme.

Ako proti tomu bojovať?

Skús to otočiť a pozrieť sa na to z iného uhla. Krásne sa obleč, nalíč, učeš a vyraz do ulíc. Strapatú a smutnú ženu si všimne určite menší počet ľudí, preto aj klesajú tvoje šance na to, že si nájdeš lásku. No najdôležitejšie je, aby si si uvedomila, že všetko, čo spravíš pre svoje telo a zdravie robíš hlavne kvôli sebe. Nejde o to, aby si von vychádzala len so zámerom nájsť si partnera. Choď si len tak zabehať, na kávu s priateľmi, navštív sestru a jej deti alebo choď na víkend k rodičom. Buď na vzduchu, športuj, buď pozitívna, ale hlavne sa usmievaj. Šťastná žena je krásna žena. A ak budeš spokojná sama so sebou, bude to vyžarovať každá bunka tvojho tela.

 

„Na svete je jedna reč, ktorej všetci rozumejú. Je to jazyk nadšenia, vecí urobených s láskou a chuťou, s túžbou dosiahnuť to, o čom snívame alebo čomu veríme.“ (Paollo Coelho)

 

Tipy, vďaka ktorým získaš opäť motiváciu:

  • Spánok – určite začni kvalitným a dobrým spánkom. Ten ovplyvňuje celý tvoj výkon počas dňa. Snaž sa chodiť spať v rovnakú hodinu, najlepšie pred desiatou, a tým nauč svoje telo pravidelnosti. Odpočinuté telo a myseľ sa ti za to poďakuje v priebehu celého dňa.
  • Pozitívna nálada – snaž sa v každej situácii nájsť aspoň niečo pozitívne alebo aspoň dobré, čo ti pomôže ten čas prekonať.
  • Organizácia času – občas to, že nestíhaš, má za následok, že si vystresovaná. Skús si svoj čas zorganizovať pomocou diáru či kalendára. Budeš pokojnejšia a veci pôjdu ako po masle.
  • Odpočiň si od elektroniky – vypni mobil, tablet, notebook a venuj sa sama sebe. Sprav si kúpeľ, niečo dobré si uvar, zacvič si alebo len tak relaxuj pri knihe. Čas, ktorý investuješ do seba, je ten najlepšie strávený čas.
  • Koníčky – každého niečo baví. Po práci sa väčšinou už nikomu nič nechce robiť, ale ty buď výnimkou. Skús napríklad zájsť na bowling alebo do kina. Môžeš navštevovať jazykové kurzy alebo si urob konečne vodičák. Je to na tebe, ale dôležité je, aby ťa to bavilo.
  • Ciele – ak si stanovíš cieľ, bude to tvoj hnací motor vpred. Nezáleží na tom, čo chceš dokázať. Či chceš schudnúť, prestať fajčiť, alebo doštudovať vysokú školu. Zapamätaj si, že si jedinečná a dokážeš všetko na svete.

Syndróm vyhornenia - ako sa ho zbaviť?

Na koniec ti už len prajem nech si vo svojom živote šťastná a máš krásny každý jeden deň :-).

 

Čas si perfektne zorganizuješ v našom Fitness diári 2019:

 

 

Články, ktoré ti dodajú poriadnu motiváciu:

Diár plný úloh, no tvoja produktivita je na bode mrazu? S našimi 8 tipmi sa staneš úspešnejšou!

5 krokov, aby ťa motivácia neopustila ani po Novom roku

Biba a jej premena: “Láska ma motivovala, aby som schudla 40 kíl.”

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 10/02/2017 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre