Špaldové kapustníky na zdravý spôsob

Tento recept prešiel v našej rodine už mnohými generáciami, a stále patrí medzi naše obľúbené. Avšak typické kapustníky z bielej múky pre nás veľmi nie sú… ale čo tak ich vyskúšať zdravšie? Skvelá chuť ostane a zbytočné výčitky zmiznú :-). Recept zvládne aj úplný začiatočník, takže sa vôbec nie je čoho báť. Prečo si dopriať kapustu? Obsahuje napríklad množstvo železa, vlákniny, ktorá podporuje trávenie, a taktiež vitamín C, ktorý je dôležitý pre našu imunitu. Dopraj si ju v týchto kapustníkoch!

Čo budeme potrebovať na 8 ks?

  • 400 g špaldovej hladkej múky
  • 400 g kapusty
  • rascu
  • 1 cibuľu
  • ½ droždia
  • 200 ml mlieka
  • soľ a čierne korenie

Ako budeme postupovať?

1. Mlieko dáme zohriať a keď bude pomerne teplé, nadrobíme doň droždie. Odstavíme z ohňa a čakáme, kým nám vznikne kvások.

2. Kvások poriadne zmiešame s múkou a pridáme soľ.

3. Kým nám bude cesto na teplom mieste kysnúť, nasekáme kapustu a dáme ju pražiť na cibuli.

4. Okoreníme a osolíme a dusíme do mäkka, kým nie je hotová (cca 15 min.).

5. Cesto rozvaľkáme na hrúbku 0,5 milimetra a nakrájame na väčšie kocky.

6. Do každej kocky dáme približne dve lyžice kapusty a zlepíme.

7. Kapustníky dáme na suchú panvicu opiecť z každej strany. Na záver odporúčam potrieť roztopeným maslom.

fitshaker-blog-kapustniky1

fitshaker-blog-kapustniky2

fitshaker-blog-kapustniky3

fitshaker-blog-kapustniky4

Prajem výbornú chuť :-).

 

Ďalšie recepty (nielen) na tradičné jedlá v zdravom šate nájdeš v našej najnovšej kuchárke:

nová-kniha-blog-text2

Nela Juričová

Článok bol pridaný dňa 31/05/2016 a zaradený do kategórie: ReceptyVegetariánske   |   Autor: Nela Juričová

Komentáre