Rýchly zdravý obed či večera do 30 minút: brokolicové karí s kokosovým mliekom

Tento rok sa za exotikou nechystám, rada si ju však vyčarujem v našej kuchyni! Milujem exotické korenie. Stačí ho pridať iba štipku a jedlo dostane úplne novú chuť. Takto som si obľúbila aj indické korenie karí. Nielen pre jeho krásnu farbu, ale prioritne pre jeho priaznivé účinky. Potvrdzuje ich ďalšia štúdia zverejnená v odbornom magazíne Journal of Applied Physiology, ktorú výskumníci vykonali na myšiach. Zaujímalo ich, ako vplýva kurkumín, liečivá zložka korenia karí, na svaly a výkonnosť. Podľa najnovšieho výskumu dokáže kurkumín zlepšovať funkciu svalstva a kapacitu výkonu u myší trpiacich srdcovým zlyhávaním.

V ľudovom liečiteľstve bola kurkuma známa svojimi protizápalovými a antioxidačnými účinkami. Znižuje tiež zrážanlivosť krvi a priaznivo pôsobí na pečeň. Znižuje tvorbu kyseliny chlorovodíkovej v žalúdku, čím podporuje liečbu vredov žalúdka a dvanástnika. Takisto je účinným prostriedkom proti páleniu záhy. Korenie karí a kurkumu často používam pri príprave zeleninových karí (dusenej zeleniny).

Toto je jeden z mojich obľúbených karí receptov. Môžeš si ho však obmieňať podľa vlastných potrieb a chutí. Ja ho vždy prispôsobujem obsahu našej chladničky :-).

Čas prípravy: 30 minút

Čo budeme potrebovať na 4 porcie?

  • 1 menšiu brokolicu
  • 7 maličkých šampiňónov
  • 1 stredne veľkú cuketu
  • 1 cibuľu (najlepšie červenú, ale môže byť aj biela)
  • cca 1-2 lyžice kvalitného slnečnicového oleja
  • Korenia: karí (napr. značky LEBENSBAUM), sušený zázvor, výborne jedlo dochutí aj kokos-curry korenie LEBENSBAUM či ich thajské korenie, rada pridávam aj čiernu rascu od tejto značky. Správnou kombináciou korenia budeš mať z jedla úplne iný zážitok. Vystačíš si však aj s obyčajným sušeným zázvorom a karí.
  • 1 plechovku kokosového mlieka
  • škrob na zahustenie (napr. arowroot)

Na zdobenie:

  • konopné semienko
  • klíčky

Príloha:

  • varený cirok (napr. značka RAVITA) − môžeme nahradiť ryžou natural či inou obľúbenou prílohou

Ako budeme postupovať?

1. Zeleninu očistíme a nakrájame.

2. V hlbšom hrnci na slnečnicovom oleji orestujeme nadrobno nakrájanú cibuľu.

3. Do rozpáleného oleja pridáme korenie podľa chuti (ja som pridala 1 lyžičku karí, 1 lyžičku zázvoru, 1 lyžičku karí kokos, 1/2 lyžičky thajského korenia, 1 lyžičku čiernej rasce).

4. Opražené korenie má výraznejšiu chuť. Podlejeme 1 dl vody a necháme asi 2 minútky restovať, kým sa časť vody odparí.

5. Pridáme nakrájanú zeleninu a restujeme ďalšie 2-3 minútky.

6. Zalejeme vodou tak, aby prekrývala vrch zeleniny. Varíme do polomäkka.

7. Pridáme kokosové mlieko a necháme ešte chvíľku povariť.

8. Na záver zahustíme škrobom podľa potreby (u mňa to boli 2 lyžičky rozmiešané vo vode). Ja ešte na zvýraznenie chuti používam čiernu soľ Ravita.

9. Podávame s posypanými konopnými semienkami, klíčkami a cirokom.

thajske kari s kokosovym mliekom

 

indicke kari

Dobrú chuť na vašej exotickej dovolenke v kuchyni! :-)

 

Ak rada čaruješ v kuchyni a skúšaš nové recepty, načerpaj inšpiráciu aj v našich knihách:

rychla vecera

 

Vyskúšať môžeš aj:

Sladko-pikantné kari z červenej šošovice: fit obed, ktorý ťa zbaví všetkých bacilov

Zeleninová polievka plná bielkovín. 20 minút a hotovo!

Výživná cícerová polievka, ktorá zahreje na tele i na duši

Tip na obed do 20 minút aj pre vegánov: soté z tofu so zeleninou a fazuľou v paradajkovej omáčke

Maruš Matiášová

Článok bol pridaný dňa 16/05/2020 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéReceptyRýchle obedy či večere do 30 minútVeganVegetariánske   |   Autor: Maruš Matiášová

Komentáre