Rada nosíš pančuchy a sukne, no nepáčia sa ti tvoje lýtka? Zmeň to! FOTOTRÉNING vo vnútri

Dnešná doba nám ponúka mnoho zaujímavých módnych kúskov, no niekedy nám v ich nosení bráni práve naša postava. V dnešnom článku sa preto zameriame na lýtka, ktoré jednak pekne vyniknú v sukni, ale napríklad aj v obtiahnutých nohaviciach. Týmito cvikmi môžeš dosiahnuť pekné lýtka bez celulitídy. ;-)

Pre oblasť lýtok neexistuje až taká široká škála cvikov, ale ak použijeme dávku kreativity, môže z toho vzniknúť celkom pestrý a veľmi zaujímavý tréning. Dosť už bolo zahrievania v podobe úvodu, poďme teraz na tréning. :-)

Tréning na lýtka

Na to, aby si získala pekne ladené lýtka ich potrebuješ v tréningu precvičiť z rôznych uhlov. Tu sú konkrétne cviky, ktoré ti pomôžu:

1. Výpony na lýtka v stoji

Postavíme sa na pevnú podložku alebo prah špičkami chodidiel a pohyb začneme spúšťaním smerom nadol, pričom sa naťahujú lytkové svaly. Pohyb končíme v natiahnutí lýtkových svalov a potom sa snažíme dostať smerom nahor a vyvinúť maximálnu kontrakciu lýtkových svalov tak, že chvíľu zotrváme na špičkách pri maximálnom napnutí lýtok. Tento pohyb opakujeme podľa predpísaného počtu opakovaní.

Odporúčame 3 série po 15 opakovaní.

cviky na lýtka doma

 

2. Výpony na lýtka (špičky smerujú von)

Technika je presne taká istá ako pri prvom cviku, ale postoj chodidiel je iný. Chodidlá nemáme paralelne (vedľa seba), ale špičky smerujú od seba a päty k sebe.

Je vhodné urobiť 3 série po 12 opakovaní.

cviky na lýtka

 

3. Výpony na lýtka (špičky smerujú do vnútra)

Opäť použijeme rovnakú techniku ako pri prvom cviku, ale teraz špičky smerujú dovnútra a päty zase od seba. Opäť môžeme precvičiť 3 série po 12 opakovaní.

výpony

 

4. Obrátené výpony

Pri tomto cviku je to úplne naopak. Stojíme na celých chodidlách a pohyb sa začína priťahovaním špičiek k sebe, kedy vyvíjame kontrakciu na svaly v oblasti holenných kostí.

Odporúčame precvičiť 3 série po 20 opakovaní.

lytka

 

5. Oslie výpony (iba ak máš vhodného sparing partnera)

Cvičenie si môžeme spestriť aj napríklad takto. Predkloníme sa tak, že svojím telom tvoríme pravý uhol a na chrbte nám sedí sparing partner. Špičkami chodidiel stojíme na hrane a vykonávame výpony na lýtka ako pri prvom cviku. Čo sa týka dýchania, pri každom cviku je dole nádych a hore výdych.

Môžeme si opäť dať 3 série po toľko cvikov, koľko maximálne zvládneme. ;-)

cviky na nohy

V podstate stačí tak málo a môžeš už dnes pracovať na pekných lýtkach. Nepotrebuješ na to absolútne žiadne špeciálne náradie, iba špeciálneho sparing partnera. :-D
Tak šup šup, začni už dnes a o dva týždne sa môžeš tešiť z prvých výsledkov. ;-)

Okrem cvičenia ti lepšie výsledky prinesie najmä strava. Zdravé stravovanie sa začína už vkladaním správnych surovín do nákupného košíka. Ak sa chceš v tejto problematike orientovať lepšie, získaj zdravú tašku ZDARMA už dnes. ;-)

 

Keď už budeš mať doma zdravé potraviny a budeš hľadať inšpiráciu čo s nimi, siahni po niektorej z našich kuchárskych kníh plných zdravých fit receptov:

fit recepty

 

Vyskúšaj si pripraviť napríklad:

Kuracie prsia s hubami a zelerovým šalátom, ideálny obed, keď potrebuješ doplniť bielkoviny

Syrovo-tekvicové placky ako chutná jednoduchá večera

Kokosovo-tvarohové muffiny – tip na zdravý dezert

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 19/11/2018 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre