Nevyjdi z cviku! 10 tipov ako ostať fit aj na dovolenke

Možno si sa už konečne dostala do formy, rozbehla si sa, cítiš sa super. Čo však v prípade, že sa tvoju dobre našliapnutú kondíciu rozhodne ohroziť dovolenka, hoci sa už od Vianoc na ňu tešíš? Dáme ti tipy, ako zostaneš fit, hoci si užívaš sladké ničnerobenie.

Ak cestuješ, nemáš zrejme plný komfort, čo sa týka denného tréningového plánu, na ktorý si doma zvyknutá. Je jedno, či ideš na pracovnú cestu, poznávaciu, alebo pobytovú dovolenku. Maj na pamäti, že aj 10 dní oddychu bez akejkoľvek fyzickej aktivity môže tvoju snahu o lepšiu postavu a pevnejšie zdravie zruinovať.

10 tipov, ako nevyjsť z cviku a ostať fit aj na dovolenke

# 1: Používaj schody namiesto výťahu

Ak si ubytovaná vo väčšom hoteli, batožinu si choď odviezť výťahom. Zvyšok pobytu výťah ignoruj a využívaj schody. Je to skvelý spalovač kalórií.

schody

 

# 2: Ak sa dá, choď všade pešo

Ak si si vybrala poznávací zájazd, prípadne aktívnejšiu dovolenku, zabudni na taxíky a prepravu pomocou motorov. Najlepšie urobíš, keď pôjdeš po vlastných. Možno sa to nazdá, ale denne sa ti môže podariť spraviť 10-20 tisíc krokov, a to už stojí za to oželieť pohodlie auta či taxíka.

chodza

 

# 3: Požičaj si bicykel

Skvelý spôsob prepravy z bodu A do bodu B. Finančne nenáročný a kondične výživný. Bike má výhodu, že za relatívne krátky čas prejdeš dosť dobrú vzdialenosť a stehná sa ti poďakujú. Nezabudni na helmu.

bicykel

 

# 4: Výber ubytovania nenechaj na náhodu

Snaž sa zabookovať hotel, ktorý má aj fitness telocvičňu. Stačí skromná výbava a bohato pokryje tvoje nároky.

fitko

 

# 5: Veľa plávaj

Nielen pár témp s hlavou nad hladinou, ale zober si plavecké okuliare a daj si denne kilometer, aj dva. Ak more nepraje, pokojne využi hotelový bazén.

bazen

 

# 6: Pracuj s vlastnou váhou tela

Telo je najlepšia posilka. Či už robíš jogu, pilates, HIIT, všetko sa dá robiť na hotelovej izbe, či na záhrade pred apartmánom. Stačí polhodina denne.

joga

 

# 7: Nezabudni zbaliť do kufra tenisky

Behať sa dá všade. Ideálne ráno, kým nie je výpek alebo tesne pred západom slnka. Ak si potom ešte zaplávaš, máš fantastickú kombináciu za sebou, Nezabúdaj na strečing!

beh

 

# 8: Lietadlo má meškanie?

Paráda! Nadup mobil dobrou hudbou, nasaď slúchadlá a pochoduj po letiskovej hale sem a tam. Priestory sú často veľmi veľkorysé, využi to!

dovolenka

 

# 9: Aj výber reštaurácií je dôležitý!

Ak máš ubytko booknuté v širšom centre, vyberaj reštaurácie čo najďalej od neho. Prejdeš sa, ak ti náhodou počas dňa nevyšiel čas na šport alebo aktivitu.

reštaurácie

 

# 10: Daj si pozor na stravu!

Lákadlá v podobe preplnených bufetových stolov sú presne to, čomu by si sa mala vyhýbať. Vieme, že dovolenka nie je celkom o odriekaní, ale maj na pamäti, že máš len jeden žalúdok a že si tvrdo makala od Vianoc, aby si sa dostala tam, kde si teraz. Nepokaz to len preto, že nevieš odolať medovej baklave alebo pečenej jahňacine. Ochutnaj, ale všetko z mierou.

jedlo

 

Držíme ti palce, aby si aj na dovolenke zostala fit. Relaxuj, ale nezabudni, že oddych nie je o tom, že opustíš úplne všetky svoje zásady a návyky, ktoré si polroka usilovne a poctivo budovala. 😊

 

A ak budeš mať na dovolenke dobré pripojenie na internet a so sebou mobil, tablet či počítač, zapni si Fitshaker a zacvič si hoc aj len 10-minútové cvičenie. Uvidíš, ako dobre sa budeš cítiť, že robíš niečo pre seba aj v čase oddychu. ;-)

cvičenie doma

 

Ešte trošku pri dovolenkovej tematike ostaneme. Mrkni aj na tieto články:

Ako si užiť dovolenku bez stresov? Tipy ako ani na dovolenke nevyjsť z formy

Ako sa stravovať na dovolenke, kde máš všetko all-inclusive?

Čo si na dovolenku určite nezbaliť? Týchto 7 vecí to určite nie je

Adela Jasenovcová

Adela Jasenovcová

Mama dvoch dcér, ktorá sa nechce zmieriť s tým, že na bruchu nemá tehličky. Milujúca svoje deti, no stále s potrebou realizovať sa. Neúnavný bojovník a nekompromisný optimista. Keď ľudia vravia “čo si pipi?!”, práve začínam. Vyvraciam mýtus, že dojčiace ženy po pôrode by nemali športovať. Po šestonedelí som sa v oboch prípadoch vrátila k behu. Predtým som precvičovala zumbu, viedla vlastné fit štúdio, mám certifikát Ministerstva školstva inštruktorky aerobiku a certifikát z učiteľského tréningu aštánga jogy od Jara Páveka. Vypínam pri joge, po piatom kilometri na cyklistickom trenažéri, ale aj v lese so psom a rodinou. Venujem sa literárnej tvorbe, veľa čítam, živím dušu hudbou a dobrými filmami. V januári 2018 mi vychádza knižný debut pod názvom Denník aktívnej matky.
Adela Jasenovcová

Článok bol pridaný dňa 06/07/2018 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Adela Jasenovcová

Komentáre