Neodolateľne dobré raňajky aj desiata: Čerešňový chia puding

Od ochutených kupovaných jogurtov by sme mali dať všetci ruky preč. Obsahujú veľa umelých prísad a všelijakých konzervantov, ktoré do tela nepatria. Oveľa lepšie je namiešať si doma svoj vlastný ochutený jogurt, ktorý si môžeme dať na raňajky, prípadne ako desiatu. A super je, že ako je rok dlhý, vždy si ho môžeme pripraviť inakšie aj podľa dostupnosti sezónneho ovocia. V tomto prípade som stavila na chuť čerstvých čerešní. Dopraj si čerešňový chia puding na raňajky či desiatu aj ty. ;-)

Doba prípravy: 15 minút

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • 500 g bieleho gréckeho jogurtu
  • 1 vanilkový lusk
  • 3 lyžice medu (alebo podľa vlastnej chuti)
  • ½ šálky chia semienok
  • 180 g vykôstkovaných čerešní
  • kôru z 2 bio citrónov
  • horkú čokoláda s podielom kakaa aspoň 70% na ozdobenie

Ako budeme postupovať?

1. Večer pred podávaním pripravíme jogurtový základ tak, že do jogurtu pridáme vanilku, cca 2 lyžice medu a chia semienka, zamiešame a odložíme do chladničky.

2. Vykôstkované čerešne rozmixujeme na jemné pyré, do ktorého pridáme cca 1 lyžicu medu (v prípade, že sú čerešne sladké, môžeme med vynechať, alebo naopak, pridať o 1 lyžicu viac) a citrónovú kôru.

3. Zopár čerešní si môžeme odložiť aj bokom na ozdobenie.

4. Nasleduje rozdeľovanie do 2 pohárov.

5. Na spodok dáme jogurt a na neho navrstvíme čerešňové pyré.

6. Na pyré môžeme dať čerešne na ozdobu a posypať nastrúhanou horkou čokoládou.

 

TIP: Puding môžeme podávať ihneď, alebo ho dáme ešte na hodinu vychladiť do chladničky. Čerešňové pyré stuhne a jej chuť bude pripomínať ovocný nanuk.

 

 

Prajem ti príjemný štart do nového dňa! :-)

 

Kopec fantastických receptov na raňajky, desiate ale aj iné časti dňa nájdeš aj v našej knihe Z fitka do kuchyne špeciál:

kucharska kniha z fitka do kuchyne special

 

Vychutnaj si čerešne aj v týchto receptoch:

Zdravá bonboniéra s čerešňami – tzv. domáca Mon Cheri

Obrátený tvarohovo-čerešňový koláč – nepotrebuješ na ňho ani extrémne veľa ingrediencií

Nepečená tvarohovo-maková torta s jahodami a čerešňami – torta, ktorá ti zaberie len cca 15 minút

Antónia Puškášová

Antónia Puškášová

Redaktorka vo Fitshaker
Jedlo a fotografia je úžasný kreatívny priestor, v ktorom rada tvorím, experimentujem, skúšam nové veci a rada sa s nimi podelím. Varenie ma baví a je to moje hobby. Vyrastala som na dedine, preto dávam prednosť domácim sezónnym surovinám a poctivým výrobkom. Uprednostňujem jednoduchúprípravu a dostupné suroviny, spájam tradičné s moderným a milujem voňavé korenie. Pestrosť a farebnosť pokrmov ma zaviedlo na cestu fotografie jedla a všetkého čo je s ním spojené. Môj blog: pekneajedlo.blogspot.cz
Antónia Puškášová

Článok bol pridaný dňa 11/06/2018 a zaradený do kategórie: DesiataFitness dezertyRaňajkyRecepty   |   Autor: Antónia Puškášová

Komentáre