Nedarí sa otehotnieť? Vyskúšaj VIDEOTRÉNING jogy na podporu plodnosti

Ak túžiš po dieťatku a dlhšie sa ti nedarí otehotnieť, určite si už skúšala všetky možné rady a odporúčania. Okrem zdravého životného štýlu, ako je obmedzenie pitia alkoholu, kávy, fajčenia a zaradenia zdravšej stravy do svojho jedálnička, je veľmi dobré vybrať si aj nejakú pohybovú aktivitu. Joga je nielen fyzické cvičenie, ale je to aj o práci s mysľou, dychom a to je to, čo ti môže byť najviac nápomocné. Pretože často je schopnosť otehotnieť nepodložená akýmikoľvek zdravotnými ťažkosťami.

Prečo odporúčam zaradiť do tvojho života jogu, ak chceš zvýšiť šancu na otehotnenie?

# 1: Joga ťa podporí v zdravej životospráve

Ak začneš cvičiť pravidelne jogu, zistíš, že tvoje telo sa nielen spevní, ale prirodzene si začne pýtať oveľa zdravšiu stravu. Keďže počas cvičenia sa učíme počúvať signály tela, vieme aj v živote lepšie rozpoznať, čo si naše telo žiada a čo mu naopak robí zle. Oveľa ľahšie sa nám dodržiavajú zdravé životné návyky.

podpora plodnosti ženy

 

# 2: Joga redukuje stres

Každý mesiac očakávať, či sa ti podarilo otehotnieť je začarovaný kruh, ktorý vytvára obrovský tlak. A keď je telo v strese, ani orgány nedokážu fungovať v takej sile ako by mohli. Je dokázané, že najväčším nepriateľom otehotnenia je práve stres. Ako sa ho zbaviť?

V prvom rade si uvedom ten tlak, prijmi ho, že je prítomný a povedz si, že je to normálne. Potom môžeš začať vedome pracovať na tom, aby si ho čo najviac zminimalizovala. Práve v joge môžeš spoznať techniky na upokojenie tela aj mysle. Cez dychové cvičenia sa naučíš obmedziť stres a spomaliť myseľ.

Nedarí sa mi otehotnieť

 

# 3: Joga natiahne a spevní svaly

Sedavé zamestnanie alebo jednostranná fyzická záťaž spôsobujú, že naše telo je poskracované, a tým vzniká v držaní tela nerovnováha. To spôsobuje až tlak na orgány, ktoré potom nedokážu správne fungovať. Najmä oblasť panvy, bedrových kĺbov a panvového dna je veľmi dôležitá pre podporu ženských orgánov.

Ako otehotniet rady

 

# 4: Joga pomáha spomaliť

V dnešnom uponáhľanom svete je veľmi náročné nájsť si každý deň aspoň chvíľu na zastavenie sa. Práve vďaka cvičeniu jogy a meditáciám sa ti môže podariť spomaliť. Ak sa naučíš žiť pokojnejším tempom, prinesie ti to do života viac harmónie a slobody. Dokážeš lepšie rozpoznať, čo ťa zbytočne zahlcuje a čo ti naopak dáva radosť a silu.

V harmonickom rozpoložení je oveľa väčšia šanca na otehotnenie.

Ked sa nedarí otehotnieť

 

# 5: Joga rozprúdi energiu v tele

Jogové asány (polohy) sú tak špeciálne vymyslené, že prebúdzajú energiu v celom tele a teda aj v jednotlivých orgánoch. Joga pracuje s dychom a hovorí sa, že kam prúdi dych, tam je energia. Aby tvoje orgány mohli naplno pracovať, potrebujú neustály prísun energie.

Vďaka cvikom z jogy rozprúdiš v tele tok energie aj v miestach, kde sa väčšinou energia kvôli nášmu životnému štýlu nedostane.

Plodnosť ženy

 

# 6: Naučí ťa dýchať

Dych je základom života, bez neho by sme nemohli existovať. Avšak mnoho ľudí nevyužíva počas dňa celú svoju kapacitu pľúc a nedokážu poriadne dýchať. To vedie postupne k rôznym obmedzeniam a chorobám. Práve keď sme v strese, zadržiavame dych, a tým naše telo nemá dostatočný prísun energie.

V joge sa naučíš využívať celú kapacitu pľúc a tiež rôzne dychové techniky, ktoré ti pomôžu zvládať stres.

Podpora plodnosti

 

# 7: Joga pomáha pri hormonálnej nerovnováhe

V joge sú aj špeciálne cviky, ktoré podporujú práve tvorbu hormónov, posilňujú vaječníky, štítnu žľazu, prištítne telieska, hypofýzu a nadobličky. Všetky tieto orgány prispievajú k hormonálnej rovnováhe ženy, a tým zvyšujú šancu na otehotnenie.

 

Ak chceš vyskúšať jogovú zostavu na podporu plodnosti, pripájam aj tréning, ktorý nezaberie ani 25 minút:

Zaraď do svojho života každý deň aspoň pár jogových cvikov na podporu otehotnenia, nauč sa pracovať s dychom a ži čo najviac v harmónii, aby sa ti podarilo čím skôr držať v náručí svoje zdravé bábätko. :-)

 

Tento tréning sa objaví aj v novej výzve Harmónia tela a duše. Ak sa snažíš o bábätko, táto výzva môže byť nápomocná. Naučí ťa totiž lepšie zvládať stres, žiť život viac v harmónii a navyše na teba 5x do týždňa čaká cvičenie jogy alebo pilatesu. Navyše, väčšinou ti to zaberie max. do 30 minút denne.

harmónia

 

Pozri si aj:

5 joga cvikov, ktoré podporia očistu tela aj mysle

Strečing celého tela vďaka mindfulness joga cvičeniu

5x joga cviky na zlepšenie nálady + meditácia na vnútorný úsmev

Nikol Chovancová

Som aktuálne mamička, inak tiež jogínka, ktorá miluje život, tanec, cestovanie, inšpiratívne knihy a zdravý životný štýl. Od roku 2008 sa aktívne venujem joge, ktorá sa stala mojím životným naplnením a svoje skúsenosti odovzdávam ďalej ako učiteľka powerjogy a gravid jogy. Ak by ste si chceli so mnou zacvičiť doma, nájdete moje videá aj v ponuke Fitshakera. Svojimi zdravými receptami som prispela aj do fitnes kuchárky Z fitka do kuchyne. Pravidelne sa zúčastňujem workshopov na duchovný rast a rozvoj osobnosti. Venujem sa tiež rôznym formám meditácie a ženským kruhom, ktoré odkrývajú skutočnú podstatu ženy ako bohyne. Rozvrh mojich hodín a ďalšie zaujímavé články nájdete na mojej stránke yogasnikol.sk.
Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 08/11/2019 a zaradený do kategórie: CvičenieTehotenstvoZdravie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre