Na stupnici od 1 do 10 ako veľmi chceš schudnúť?

Ako veľmi túžiš po krásnom zdravom tele? Je to pre teba priorita číslo jedna, alebo by si to len chcela, ale nedokážeš sa poriadne namotivovať, aby si to reálne aj dosiahla. Keď sa ti do cesty postavia prekážky, vieš ich zdolať, alebo zdolajú oni teba?

Vieš, čo všetko som ochotný urobiť len preto, aby som našiel svoj mobil? (Prekvapivo to súvisí s chudnutím.)

mobilný telefón

Väčšinou nie veľa. Ak sa len nudím a chcem vedieť koľko je hodín, pohľadám mobil vo vrecku a ak ho neuvidím ani okolo seba, zvyčajne na to kašlem.

Nie vždy je to pre mňa také dôležité, aby ma to donútilo vstať a začať ho hľadať po celom byte.

Ale čo ak, by som ho naozaj potreboval nájsť? Napríklad, čo ak by som o niekoľko minút odchádzal na dovolenku a v tom momente zistil, že neviem, kde mám mobil? Myslíš, že by som si povedal:

„Aaa, kašlem na to, pohľadám ho, keď sa vrátim.“ ?

JASNÉ, ŽE NIE!

Okamžite by som vstal a začal ho hľadať v kuchyni, potom v obývačke, v spálni a v ďalších izbách. A ak by som ho stále nevedel nájsť? (Asi by ma porazilo.) Začal by som hľadať ODZNOVA! A tentokrát všade (v chladničke, vo vani… nikdy nevieš). Bol by som ochotný dokonca aj zazvoniť u suseda, s ktorým sa nemáme radi a požiadať ho, aby mi prezvonil.

Skrátka urobil by som ČOKOĽVEK, len aby som ho našiel!

Zaujímavé, že?

V prvom prípade sa mi nechcelo ísť ani len do kuchyne, no odrazu mám odvahu podstúpiť aj trápny rozhovor so susedom, len aby som dosiahol svoj cieľ (našiel mobil). (Ak máš pocit, že to preháňam, predstav si, že nevieš nájsť cestovný pas.)

Vidíš ten obrovský rozdiel v správaní?

Ak hľadáme mobil len preto, aby sme zistili, koľko je hodín – často sa nám nebude chcieť ísť ani do vedľajšej izby.

Inak povedané:

Ak pre nás niečo NIE JE dôležité, pri PRVEJ prekážke sa na to vykašleme.

prekážky ma odradia

 

Ale ak hľadáme mobil preto, lebo ho naozaj potrebujeme – urobíme čokoľvek, aby sme ho našli.

Ak je pre nás niečo DÔLEŽITÉ, sme ochotní zdolať KAŽDÚ prekážku.

prekážky ma neodradia

 

A teraz tá zaujímavá časť: „Bolo by fajn mať ploché bruško…“

Podobný rozdiel si môžeš všimnúť aj u žien pri chudnutí. Tie, ktoré „by len rady vyzerali lepšie“ ale nie je to pre nich prioritou č. 1 ani č. 2, dopadnú presne ako keď hľadáme mobil len preto, že sa trochu nudíme.

Vzdajú to už pri prvej alebo druhej prekážke! (z mojich skúseností pri prvej nepohodlnej úlohe ako: nájsť si nový recept, pripraviť si obed do práce, nakrájať zeleninu o 9-tej večer, či dokonca postaviť sa na začiatku na váhu.)

A naopak, ženy, ktoré sa za seba doslova HANBIA KAŽDÝ DEŇ alebo z iného dôvodu veľmi túžia schudnúť – urobia ČOKOĽVEK, aby to nakoniec zvládli.

Aj ony to majú ťažké. Aj ony niekedy nevedia ako ďalej. A aj ony často porušia svoj režim a sklamú samé seba.

Rozdiel však uvidíš podľa toho, čo urobia, ak sa pred nimi objaví prekážka. Namiesto toho, aby ju (ako väčšina) použili ako skvelú výhovorku a skončili, hľadajú spôsob, ako ju zdolať.

Tak ako Ivka, jedna zo žienok, s ktorými pracujem.

 

Ivkina motivácia: „Buď schudnem alebo zomriem“.

Ivke lekári povedali, že ak neschudne, zrejme sa už nedožije ďalšieho leta. Stále to bolo pre ňu ťažké. Stále mala pred sebou rovnaké prekážky ako predtým, keď sa jej nedarilo schudnúť.

Ale predstava, že zomrie a že jej iba 13-ročná dcérka príde o maminu, bola dostatočne silná na to, aby bola ochotná urobiť viac ako inokedy:

  • Keď nevedela, čo má zmeniť, prečítala zopár kníh (napríklad Praveký plán od Marka Sissona).
  • Keď nepoznala žiadne chutné a zdravé recepty, hľadala ich a postupne skúšala ako chutia.
  • Keď nemala čas na cvičenie a varenie, dohodla sa s manželom na rozdelení domácich povinností.
  • A keď sa jej nedarilo dať teóriu do praxe, dodržiavať to a vytvoriť si nové zvyky, nazbierala odvahu napísať mi, požiadala ma o pomoc a urobila všetko, čo som jej povedal (bez vyhovárania sa na okolnosti).
vzorový jedálniček
(Takto vyzerali niektoré Ivkine jedlá)

 

Presne takto to vyzerá, ak ti na niečom záleží. Prekážky prídu stále. Ani Ivka sa im nevyhla. Ale dokázala ich prekonať, pretože chudnutie začalo byť pre ňu dôležité, požiadala ma o pomoc a bola ochotná urobiť čo sa dá.

A výsledok?

Viac ako 37 kíl dole (a stále pokračujeme).

* * *

Koľko prekážok si odhodlaná zdolať TY?

Týmto som ti nechcel povedať o jej číslach (či už by to bolo -37 kíl alebo by zhodila len -5 kíl). Chcel som ti tým povedať toto:

To, ako veľmi nám na niečom záleží, priamo vplýva na to, koľko prekážok sme ochotní prekonať, aby sme to dosiahli.

Veľa žien začína s chudnutím najmä teraz – od nového roka. A viem, že aj ty máš teraz viac motivácie ako zvyčajne. Ale väčšina zo žien do mesiaca skončí a jedným z hlavných dôvodov je to, že chudnutie pre nich nie je také dôležité, aby to stačilo na prekonanie prekážok (alebo skrátka zabudnú na to, prečo sa rozhodli začať.)

(Niektoré fitness centrá tento jav milujú, pretože ak si kúpiš ročnú permanentku a ukážeš sa tam dvakrát, majú viac miesta pre iných ľudí a ušetria aj na udržiavacích nákladoch.)

A aby sa to nestalo aj tebe, chcem ti dnes poradiť, aby si sa ešte predtým ako začneš – zamyslela znova nad týmito dvoma obrázkami:

fitness motivácia

fitness kouč

 

A tiež aby si sa spýtala seba samej:

„Čo všetko som ochotná urobiť preto, aby som bola tou zdravšou, štíhlejšou, príťažlivejšou a sebavedomejšou osobou, ktorou chcem byť?“

Ak zistíš, že nie veľa, je to tiež v poriadku – len buď k sebe úprimná. V tomto prípade bude asi lepšie ak využiješ svoj čas, svoju pozornosť, svoju energiu a ďalšie zdroje na vyriešenie tých problémov, ktoré ťa trápia viac.

Ale ak ti tvoja nadváha ničí život, obmedzuje ťa alebo sa necítiš dobre vo svojom tele a chceš to zmeniť, urob toto:

Urob teraz niečo, čo ti bude každý deň (najlepšie viackrát do dňa) pripomínať tvoju bolesť.

 

Môžeš si na kus papiera napísať:

  • niečo o tom, prečo chceš schudnúť,
  • čo najviac neznášaš na tom, že máš nadváhu,
  • čo ťa na tom najviac trápi (a opíš konkrétnu situáciu. Porovnaj si tieto dve vety: „Trápi ma, že si nemôžem obliecť, čo chcem“ – Trápi ma to, že keď prídem do obchodu a nájdem niečo pekné, po chvíli zistím, že moje číslo nemajú. A ak aj majú, vyzerám v tom hrozne.“ Konkrétne predstavy = silnejšia motivácia = ľahšie chudnutie.)
  • alebo sa rovno odfoť v plavkách (veľa mobilov má samospúšť) a potom sa pozeraj na tú fotku každé ráno.

Nebude to príjemné, ale to ani nemá byť príjemné. Má ti to dodať silu a odhodlanie.

Skrátka sa postaraj o to, aby si si vedome pripomínala svoju bolesť každý deň, a tým pádom pravidelne dostávala motiváciu potrebnú na zdolanie prekážok.

Chápem, že to nie je ľahká úloha, ale ber to ako súčasť tvojej cesty – ako keď sa húsenica najprv zakuklí, kým sa z nej stane krásny (a štíhly) motýľ.

motýľ

Úprimne ti želám, aby si to tento rok podstúpila už naposledy.

 

A aby som nezabudol: Ak si odhodlaná schudnúť a zdolať tentokrát každú prekážku, mám pre teba niečo, čo ti s tým pomôže:

Získaj zdarma môj návod „Ako schudnúť svojich prvých 10 kíl – a to aj bez hladovania a počítania kalórií“ , ktorý ti ukáže, ako začať s chudnutím tak, aby si v tom vydržala a schudla už konečne raz a navždy.

 

Prípadne sa zapoj do Novoročnej výzvy 2019, kde dostaneš komplexný návod, ako si vyformovať postavu a získaš zdravé krásne telo:

novorocna vyzva 2019

 

 

Prečítaj si aj:

Ako patriť k 8 % ľudí, ktorí si vedia plniť svoje predsavzatia?

Ako sa zbaviť nadbytočných kilogramov a získať krásne telo? NÁVOD vo vnútri

Strata motivácie a depresia? Čo s tým?

Martin Toth

Redaktor vo Fitshaker
"Ovládaš teóriu chudnutia, ale nevieš ju dať do praxe a dodržiavať?

Začni spolu so mnou.

Na stránke (https://martintoth.me/) pomáham ženám vydržať pri chudnutí."
Martin Toth

Článok bol pridaný dňa 05/01/2018 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Martin Toth

Komentáre