Hrachové bochníčky plné zdravia

Hrach. Zelené gulôčky zdravia. Alebo iným slovom zásobáreň energie a vitality. Sú skvelé pre všetkých aktívnych ľudí, pretože posilňujú nervy a podporujú tvorbu svaloviny. Áno, vieme…na ten čerstvý, sladučký, mladý hrášok si ešte pár mesiacov musíme počkať. Ale ak vyskúšaš tento receptík, nabitý hráškom a iných darov prírody, zaručene neoľutuješ.  Ideálne na desiatu, olovrant, ako pred tréningové jedlo, alebo aj ako príloha k jedlu. Do chrumkania všetkým :-)

Čo potrebujeme na prípravu?

  • 250 g hrachu,
  • 2 – 3 bobkové lístky,
  • 2 mrkvy,
  • 2 lyžice tahini alebo bio sójovej omáčky (kúpite v bio obchode, alebo v drogériách DM),
  • 2 – 3 lyžice tekvicového (príp. iného) oleja,
  • 2 lyžice maha korenia (alebo môžeme miesto maha korenia pridať  kari korenie, kto má rád pikantné – môže variť hrach s 1 – 2 čili papričkami)
  • soľ (himalájsku/morskú),
  • akékoľvek semienka – ja som použila ľanové, slnečnicové a tekvicové (dopredu namočené).

4002891340_5d7152068e_z

Ako na to? 

1. Hrach si dopredu namočíme. Vodu zlejeme, hrach ešte prepláchneme a dáme variť do novej vody s bobkovým listom (čili papričkami) a kto by chcel zvýšiť nutričnú hodnotu hrachových bochníčkov, môže si pridať k hrachu i cca 5 cm kúsok riasy  (napr. Kombu, alebo Wakame). Pri tomto recepte som použila práve riasu Kombu. Ja osobne používam riasy pri varení strukovín, obilnín a niekedy i polievok.

2. Keď je hrach uvarený do mäkka, vyberieme bobkový list a zmixujeme hrach na kašu. Pridáme tahini pastu, tekvicový olej, semienka, soľ, koreniny a nastrúhanú mrkvu.

3. Na plech si dáme papier na pečenie a formujeme malé bochníčky, ktoré si môžeme ešte posypať rôznymi semienkami. Cez leto nám bude stačiť slniečko, ktoré bochníčky trošku vysuší, ale ja som ich teraz dala do rúry na cca 20 min pri teplote 150  ̊C – tak, aby chytili takú kôrku. Zvrchu budú chrumkavé a vo vnútri mäkulinké :-).

Hrachové-jednohubky--fitsha

Pár zaujímavostí na záver:

Kombu riasa je bohatá na kyselinu algínovú, ktorá je nestráviteľná a pôsobí ako prirodzený čistič čriev. Berie zo stien hrubého čreva usadeniny a jedy, ochraňuje pred vstrebávaním ťažkých kovov. Riasa celkovo priaznivo ovplyvňuje metabolizmus. V Japonsku sa používa ako liečebný prostriedok pri zápale hrubého čreva. Kombu je jedna z rias najbohatších na jód.

Wakame  riasa sa v japonskej ľudovej medicíne používa na čistenie krvi, posilnenie krvného obehu a na odbúravanie cholesterolu z tepien, žíl a vlásočníc. Tiež sa používa na podporu imunitného systému. Zbavuje telo ťažkých kovov, chemických zvyškov a rádioaktivity. Vďaka vysokému obsahu minerálov alkalizuje krv (ako každý druh riasy). Pri pravidelnom používaní zlepšuje krvný tlak, alergie, reumatizmus i nervové poruchy.

Dobrú chuť priatelia! :-)

 

Lucia Jurčová

Redaktorka vo Fitshaker
Som nadšencom zdravej výživy, pohybu, byliniek, všetkého, čo si človek môže doma sám uvariť, upiecť, dokonca i vyrobiť a všetkého čo s tým súvisí. Rada sa budem s čitateľmi blogu Fitshakera deliť o informácie, ktoré mne osobne pomohli a ďalej pomáhajú orientovať sa na ceste za zdravím a prírode bližším, šetrnejším spôsobom života.
Lucia Jurčová

Článok bol pridaný dňa 20/01/2015 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéDesiataReceptyZdravé chrumkanie   |   Autor: Lucia Jurčová

Komentáre