Čo si dať po tréningu? Rukolový šalát s pečenými batatmi

Sladké zemiaky alebo bataty patria jednoznačne do každého zdravého jedálnička, keďže obsahujú veľa vlákniny, proteínov a tiež betakaroténu. V dnešnom recepte si ich pripravíme veľmi rýchlo a jednoducho, a to pečením v rúre. Okrem toho, že sú skvelou prílohou k rybe alebo mäsu, môžeme ich podávať napríklad aj so šalátom ako v dnešnom prípade. Balkánsky syr a prosciutto sú pomerne slané a naopak bataty chutia sladko a jemne, takže spolu tvoria dokonalý celok.

 

Doba prípravy: 25 minút

Čo budeme potrebovať na 4-6 porcií?

  • 4 stredne veľké bataty
  • olivový olej na potretie pekáča
  • morskú/himalájsku soľ
  • sušený estragón
  • 200 g rukoly
  • 150 g balkánského syra
  • 100 g prosciutta

Ako budeme postupovať?

1. Bataty aj so šupkou umyjeme. Môžeme si pomôcť aj kefkou.

2. Nakrájame ich na plátky. Pekáč potrieme olivovým olejom, poukladáme naň kúsky batatov, osolíme a posypeme sušeným estragónom.

3. Pečieme ich v rúre pri teplote 200°C  cca 7-10 minút z oboch strán.

4. Medzitým pripravíme šalát, rukolu si posypeme kúskami balkánského syra a kúskami sušenej šunky. Jemne pokvapkáme olivovým olejom.

5. Upečené bataty poukladáme na vrch a môžeme podávať.

 

Tip: Ak máme čerstvé bylinky, ako napríklad estragón, tymián či rozmarín, môžeme použiť namiesto sušeného estragónu tie.

pečené bataty

 

rukolový šalát

 

šalát s batatmi

 

batatový šalát

Prajem ti dobrú chuť! :-)

 

Zaujímavé recepty na jedlá, ktoré môžeš jesť po cvičení nájdeš v našej knihe Z fitka do kuchyne 1:

zdrave recepty z fitka do kuchyne 1

 

Mrkni aj na tieto recepty:

Cviklový šalát s balkánskym syrom

Kurací šalát s pečenou tekvicou

Chrumkavý karfiolový šalát

Viktória Kačmárová

Viktória Kačmárová

Redaktorka at Fitshaker
Ako každá žena, v kuchyni trávim veľa času. Pre seba a svoju rodinu chcem však len to najlepšie a to sa snažím aplikovať aj vo varení. Snažím sa uprednostniť suroviny, ktoré sú zdravé a výživné a vyvrátiť názory typu, čo je zdravé nie je chutné. Som za to, aby strava bola čo najpestrejšia a aby dodala telu a mysli presne to, čo potrebuje. Milujem fotenie a food styling, čiže pri vytváraní článkov spájam príjemné s užitočným. Veľmi rada posuniem ďalej to čo mám overené a čo môže ľuďom pomôcť zlepšiť ich stravovacie návyky a celkový životný štýl. Môj blog: http://simplytheblog.com
Viktória Kačmárová

Článok bol pridaný dňa 12/01/2018 a zaradený do kategórie: Jedlá z mäsaOstatnéPotréningovéReceptyŠaláty   |   Autor: Viktória Kačmárová

Komentáre