Čo jesť po tréningu? Zdravé večere na každý deň v týždni

Čaká ťa doma niekoľko hladných krkov a už ťa nebaví každý deň vymýšľať nový a nový recept na dobrú večeru? A ešte k tomu, chceš variť zdravo, ale tak, aby nad tvojimi výmyslami neohrnuli nos ani ďalší spolustravníci? Si na správnom mieste. Pripravili sme pre teba jedálniček, ktorý ti uľahčí varenie počas celého týždňa. Navyše, v mäsovej aj bezmäsitej verzii. Spolu 14 jedál, ktoré sú overené, rýchle, zdravé, a najmä chutné. Nech chutia nielen tebe, ale aj ďalším členom tvojej rodinky. A nezabudni do nich vložiť za lyžičku lásky a dobrej nálady :-).

Zeleninové mňamky – pre prívržencov bezmäsitej stravy

1. Zapekaná cuketa s olivami a parmezánom

Jedlo s vôňou slnečného Talianska! Priprav si zásoby cukety, rajčín a čiernych olív, posyp parmezánom a nechaj zapekať. Výživné jedlo hotové raz-dva :-).

cuket

2. Chrumkavé cuketové placky

Cuketové hody pokračujú! Namiesto zemiakov použi túto nízkokalorickú alternatívu a namiesto vyprážania, zvoľ pečenie. Zdravé placky ti rozvoňajú celý byt.

fitshaker_blog_cukinové_plackz3

3. Krémové rizoto ako od talianskeho šéfkuchára

Tiež si si nejeden raz pochutila na skvelom krémovom rizote a myslíš si, že takto ho dokáže pripraviť len zdatný taliansky šéfkuchár? Omyl, dokážeš to aj ty. Nie je to žiadna alchýmia, len pár zásad, ktoré ťa naučíme. Už o hodinku budeš kráľovnou kuchyne :-).

5r-470x353

4. Pšeno s paradajkovo-šošovicovou omáčkou

Pšeno má obrovské množstvo železa a kremíka, a dokonca je vhodné aj pre celiatikov. Skombinuj ho s červenou šošovicou a paradajkami a získaš úžasný chuťový zážitok a rýchle zasýtenie.

fitshaker_blog_paradajkovo_sosovicova_omacka3

5. Výborný pikantný tvaroh

Fitnesska Gabi odporúča na večeru túto tvarohovú dobrotu s čili papričkami. Stačí ti minútka a už aj môžeš večerať. K tejto pomazánke di dopraj hŕbu čerstvej zeleninky, a prípadne malý kúsok špaldového chlebíka.

tvaroh

6. Expresne rýchle špagety bez múky

Keďže cestoviny obsahujú veľa múky, zástancovia zdravej výživy ich odcudzujú. Určite však nebudú mať nič proti zeleninkovej verzii tohto obľúbeného pokrmu. Recept je hotový expresne rýchlo, obsahuje množstvo živín a je stelesním čerstvosti na tvojom tanieri.

fitshaker_blog_zeleninove_spagety1

7. Netradičné pohánkové rizoto

Toto rizoto je ľahké, šťavnaté a výborné pre naše telo.Vedela si, že pohánka obsahuje množstvo antioxidantov, čím nás chráni pred rôznymi chorobami, posilňuje imunitu, cievy a žily? Odporúčame zaradiť do jedálnička!

fitshaker_blog_pohankove_rizoto3

 

Mäskové variácie – pre tých, ktorí mäsom nepohrdnú

1. Lahodné kuracie nuggetky so zeleninou

Kvalitné kuracie mäsko, lahodná omáčka a hromada čerstvej zeleniny. Ak už máš odcvičené, táto večera bude pre teba skvelým zdrojom potrebnej výživy a hotovým rajom aj pre tvojho chlapa :-).

fitshaker_blog_medové_nugetky3

2. Sardinkovo-cuketová bomba so zdravými hranolkami

Poznáš sladké zemiaky? Že nie? Táto zelenina je úžasným zdrojom betakaroténu, vlákniny a vitamínu C. Ak k nim prihodíš kúsok rybky, vyčaruješ si hotovú vitamínovú bombu.

fitshaker_blog_skoricova_batata_so_sardinkami2

3. Losos-quinoa express

Losos je zdrojom vzácnych omega 3 mastných kyselín. Quinoa je jeden z najkvalitnejších komplexných sacharidov, ktoré si naše telo môže priať. Spoj tieto významné suroviny do tohto fantastického jedla.

fitshaker_blog_losos_quinoa5

4. Baklažán plnený mäskom a zeleninou

Dala by si si kúsok kuracieho mäska inak ako si zvyknutá? Zapeč ho v baklažáne. Táto zelenina upravuje vysokú hladinu cholesterolu v krvi, je bohatá na vlákninu, má silné prírodné antioxidanty, vitamín B a železo. Vyskúšaj ju napríklad v tomto výdatnom recepte.

fitshaker_blog_plneny_baklazan3

5. Losos s karfiolovou kašou

Zabudni na tradičnú zemiakovú kašu. Vyčaruj si špeciálnu – z karfiolu, ktorý má dokonca viac vitamínu C ako pomaranč. Keď si k nej pripravíš steak z lososa a zeleninovú oblohu, budeš mať večeru hodnú šampióna :-).

fitshaker_blog_losos_titulna_fotka

6. Kuracie soté so zeleninkou

Kuracie soté určite dobre poznáš. Pripravovala si ho však niekedy na kokosovom oleji? Mäsko získa exotickú chuť a v spojení s obľúbenou zeleninou bude chutiť vynikajúco. Odporúčame servírovať s kopou čerstvého šalátu.

fitshaker_blog_rychla_vecera3

7. Fantastické špenátové palacinky

Už si koštovala palacinky na slano? Ak nie, rozhodne by si mala! Tieto špenátové nielen skvele chutia, ale sú zdrojom významných látok, ktoré tvoje telo potrebuje. Už len nakrájať zeleninu a super večera je pripravená!

fitshaker_spenatove_palacinky4

Nech už si si vybrala ktorýkoľvek recept, prajeme ti dobrú chuť a parádny kulinársky zážitok :-).

 

Romana Cibulková

Článok bol pridaný dňa 25/08/2015 a zaradený do kategórie: PotréningovéRecepty   |   Autor: Romana Cibulková

Komentáre