Ako efektívne schudnúť? Čo robiť, ak to nejde podľa predstáv?

Pustila si sa do chudnutia a nejde to podľa tvojich predstáv? Poznám to veľmi dobre a často si kladiem otázku, či to nepreháňam vo svojich predstavách. Je super mať víziu, sen a ísť si za tým, ale niekedy je potrebný čas, teda viac času ako si pôvodne predstavuješ.


Dnes začnem takto:

Nájdi stred medzi snom a realitou. 

Niekde v tzv. zlatom strede nájdeš kompromis medzi tým, čo je tvoja vízia a tým, čo sa reálne deje.

 

Čo to vlastne znamená?

To, že tvoje chudnutie sa nemusí odvíjať presne tak, ako si predstavuješ. Občas môže ísť horšie, niekedy lepšie, alebo môžeš mať pocit, že to nejde vôbec. No teraz ťa chcem naviesť na tú správnu cestu. Vziať ťa za ruku do sveta premeny, v ktorej pôsobím už nejaký ten čas a ukázať ti, že všetko má svoj zmysel, aj keď sa ti možno zdá, že keď to nejde tak ako chceš ty, tak je to zbytočné a vôbec to zmysel nemá.

účinné chudnutie

 

Čo robiť v prípade, ak máš pocit, že to vôbec, ale fakt že vôbec nejde…

# 1: Spomeň si na to, čo ti pomohlo v minulosti

Niekedy zabudneme, a predsa sme možno už v minulosti našli niečo, čo nám fungovalo, len sme to prestali používať. Má ísť o niečo, čo ti pomohlo, ale zároveň to bolo aj udržateľné. Nejde o hladovku a diéty, kedy sme len na šťave a pod.

 

# 2: Zameraj sa aj na iné výsledky

Pri premene nejde len o to, ako sa hýbe ručička na váhe.

  • Môžeme lepšie vyzerať a váha nemusí byť iná.
  • Môžeme podávať lepšie výkony a váha nemusí byť iná.
  • Môžeme sa omnoho lepšie cítiť, byť omnoho zdravší a váha nemusí byť iná.

Nie všetko je o čísle na váhe. Vyhrávame aj prostredníctvom iných pokrokov. ;-)


Tip od redakcie: Prečítať si rozhovor s Markétkou, ktorá stále váži 63 kg, no jej premena ti vyrazí dych.


ako efektívne schudnúť

 

# 3: Nedostávaj seba samú pod ešte väčší tlak

Vážiť by sme sa mali max. raz do mesiaca, pokojne aj menej často. Zmiernime tak tlak na seba. Buď na seba menej prísna. Ver mi, že to ide aj takým štýlom.

Chcem, aby si bola v pohode. Nechcem, aby si mala z toho depresie. Sú oveľa dôležitejšie veci v živote a viem, že keď sa tak na to začneš pozerať a zmierniš tlak na seba, tak vtedy sa ti začne dariť. Nehovorím, že más prestať cvičiť a poľaviť v strave, to nie. Len na seba nevyvíjaj tlak tým, že sa budeš často až prehnane vážiť a budeš zameraná na každý jeden detail, na každý jeden schudnutý gram.

Zažil som množstvo prípadov pri spolupráci s klientmi a ver mi, schudneš aj ty. Ak na tom pravidelne a svedomito pracuješ, podarí sa ti to. Možno nie tak skoro a tak “ľahko” ako tvojej kamoške, ale každý máme inú cestu a hovorí sa, že tá ťažšia cesta je tá lepšia. Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku, takže vďaka náročnej ceste možno v oblasti chudnutia, sa ti budú ľahšie zvládať určité náročné situácie v živote.

Všetko vnímaj z dlhodobého hľadiska. Aj keď schudneš 0,5 kg, alebo 1 kg mesačne, tak za rok svedomitej práce na sebe máš už 6 – 12 kg dole. Za dva roky 12 – 24 kg. Je to skvelé však?

Ak by som si mal ja vybrať rozumnú cestu, určite by som na to radšej šiel pomalšie. Dopraješ čas sebe, svojej psychike, svojmu telu, svojmu okoliu, aby sa s týmito zmenami vysporiadali.

efektívne chudnutie

 

Čo ak to občas ide a občas nejde?

Pokiaľ si druhý prípad a občas sa ti darí, inokedy zase nie, tak si hlavne pamätaj na toto:

Svaly sú ťažšie ako tuk.

Preto môžeš v začiatku vidieť, že váha nejde dole, ale stojí alebo stúpa. No pritom ti už nejaký tuk zišiel, ale tým, že ho ako keby nahradila svalová hmota, číslo na váhe vidíš rovnaké.

To isté, keď máš pred menštruáciou alebo počas nej, tak je jasné, že máš na váhe viac, alebo sa nehýbeš smerom nadol. Tvoje hormóny pracujú a ovplyvňujú vodu v tele. Je to normálne.

Takisto, ak si zjedla niečo slanšie, opäť môžeš vidieť prírastok na váhe. Soľ ovplyvňuje vodu v tele, ale to neznamená, že máš prestať soliť. Soľ potrebuješ pre správne fungovanie tela, ale používaj ju s mierou.

Ak si vypila viac alebo menej vody ako zvykneš bežne, tak ti váha ukáže iné číslo.

Pokiaľ si zjedla niečo sladšie, tak cukor je schopný zadržať väčšie množstvo vody v tele, atď…

Takže, neboj sa, žiadna katastrofa sa nedeje, keď vidíš výkyvy na váhe. A nie, nekolíše ti tuk, pokiaľ to nepreháňaš s jedením. Je to iba kolísajúca voda. Čo je celkom normálne u každého jedného z nás. Zdravé chudnutie je presne o tom, že tvoje telo sa pomaly postupne mení tak, že sa zbavuješ tukov a rastú ti svaly. Nie je to o tom, ako rýchlo klesá ručička na váhe, to nech nikdy nie je tvojím cieľom. Sústreď sa vždy na svoje zdravie.

Treba si uvedomiť, že tvoje telo nie je počítač, ktorý naprogramujeme a dá nám stále to, čo od neho očakávame. Telo takto nefunguje. Raz som počul hlášku: „Každý deň si iný človek“ a súhlasím s tým minimálne na úrovni tela. Niekedy nám dá viac, inokedy menej, ale vieš čo je super? Že, ak si to vezmeme z dlhodobého hľadiska, tak aj keď robíme malé pokroky, keby sme ich všetky zrátali, tak nám vznikne jeden veľký pokrok. A práve ten ti veľmi prajem 🙏.

ako najrychlejsie schudnut

Buď šťastná 😊😉💪!

 

Tvoja váha sa nemusí hýbať dole napríklad aj preto, že stále cvičíš to isté, v tej istej intenzite a nemeníš to. Skús nahliadnuť do nášho virtuálneho fitka Fitshaker.sk, kde nájdeš vyše 600 cvičení od pomalších cez dynamické až po vysoko intenzívne:

domáce cvičenie

 

Prečítaj si aj:

Nevidíš výsledky, stagnuješ? 6 tipov od trénera ako zmeniť tréningový plán

Chceš schudnúť? Tu je 20 tipov ako ešte viac zlepšiť svoje stravovanie

4 dôvody, prečo snaha schudnúť nie je vôbec sebecká

Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 23/01/2020 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre