4 jednoduché cviky na zdravý chrbát

Pobolieva ťa chrbát alebo máš stuhnuté chrbtové svaly? Budíš sa ráno ako dolámaná alebo ťa trápia tieto problémy po niekoľko-hodinovom sedení počas práce? Veru, na bolesť chrbta sa v dnešnej dobe sťažuje až príliš veľa ľudí… S čím to súvisí a ako si vieme čo najrýchlejšie pomôcť aj sami?

Ak nemáš diagnostikované závažnejšie zdravotné problémy, častá bolesť chrbta môže byť spôsobená niektorým z týchto faktorov:

  • stresujúca práca či iná sféra života,
  • sedavý spôsob života,
  • nesprávne držanie tela,
  • nesprávne či príliš namáhavé cvičenie,
  • často tiež úzkosti, depresie, či nenapĺňajúci každodenný životný štýl.

Pomoc je jednoduchá, treba si však osvojiť nové dobré návyky:

  • pravidelný, dôkladný oddych,
  • pravidelná masáž,
  • saunovanie,
  • správne a pravidelné cvičenie,
  • dobré držanie tela.

Všetko sme to už počuli tisíckrát, ide už len o to – začať to konečne robiť! Dokým sa nebudeme v našom tele cítiť dobre a pohodlne, nebudeme naozaj žiť šťastne, radostne a naplno. A nebudeme tiež schopní energiu a pozornosť dávať aj ostatným. Joseph Pilates povedal: “Fyzické zdravie je nevyhnutnou podmienkou šťastia!”, a s týmto ja osobne veľmi súhlasím.

Zacvičme si spolu aspoň tieto 4 jednoduché cviky pre zdravý chrbát:

# 1: Mačka

Dáme sa na dlane a kolená (tak, že zápästia sú kolmo pod ramenami a kolená kolmo pod bokmi), kostrč ťaháme dozadu a vrcholček hlavy dopredu – tak krásne predĺžime chrbticu. V tejto polohe sa nadýchneme a s výdychom zaguľatíme chrbát ku stropu (tak, že vtiahneme pupok ku chrbátu, bradu k hrudníku a lopatky vyťahujeme vysoko “ku stropu”). Zopakujeme 5 x.

cviky na chrbat

 

# 2: Potápač

Vychádzame opäť z polohy na dlaniach a kolenách: pravú ruku dáme popod ľavú a položíme ju na zem. Hlavu tiež oprieme na zem tak, že pozeráme za tou natiahnutou rukou. Ľavú ruku dáme za chrbát, pokrčíme ju v lakti a ak sa dá, zakliesnime prsty o pravé stehno. Ľavú lopatku ťaháme ku chrbtici, chvíľku tu vydržíme a dýchame prirodzene. Z pozície vyjdeme tak, ako sme do nej prišli a zopakujeme na druhú stranu.

cvicenie na chrbticu

 

# 3: Úklon

Obe nohy pokrčíme v kolenách do pravej strany. Ľavú ruku natiahneme ponad hlavu tiež doprava a pravú ruku dáme na ľavé koleno. Vydržíme tu 5 nádychov a výdychov a zopakujeme na druhú stranu.

cviky na chrbticu

 

# 4: Poloha dieťaťa

Sadneme si na päty (ak sa dá), ruky natiahneme dopredu na podložku a čelo je opreté o zem (hlava nevisí). Skúsime tu dýchať “do chrbta” tak, že chrbát sa pri nádychu jemne dvíha a rozpína a pri výdychu klesá.

bolest chrbta

Zdravý chrbátik je základom dobrého toku životnej energie, starajme sa oň :-). Želám veľa zdravia a energie!

 

FIT TIP: S Andrejkou si môžeš zacviť aj videotréningy obľúbeného Pilatesu u nás vo Fitshakeri! Ak nemáš čas chodiť cvičiť niekam mimo, je to ideálna voľba. Registruj sa TU :-).

pilates

 

Pozri aj ďalšie cvičenia na zdravý chrbát:

Cviky na chrbát, na ktoré nepotrebuješ chodiť do posilňovne

Joga cvičenie na zdravý chrbát aj pre unavené mamičky

Cviky na pevný chrbát a krásne paže od trénerky Janky

Andrea Peniaková

Som inštruktorkou cvičení Pilates a Mindfulness Yoga v Bratislave (www.peniakova.com, www.fb.com/cviceniaba). Zacvičiť si so mnou môžeš ale aj cez Fitshaker. :-)
Tiež som lektorkou cvičenia BabyBalance, ktoré je určené pre maminy s deťmi do 3 rokov a ktoré učí správne a hravo stimulovať dieťa po všetkých stránkach. Môj život ma baví a snažím sa žiť úprimne, s radosťou a ľudsky. Tiež sa usilujem žiť s vďačnosťou za to čo už mám, zatiaľ čo pracujem na tom, čo chcem zmeniť a dosiahnuť.
Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 09/02/2016 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre