10x áno pre pohánku. Prečo si naložiť na tanier túto superpotravinu?

Už v 15. storočí zistili obyvatelia Mongolska, že pohánka je výnimočnou plodinou. Napriek tomu, že ju roky považovali za potravinu chudobných, je dnes známa pre mimoriadne bohatstvo, ktoré v sebe ukrýva. Keďže „balíček“ benefitov pohánky je veľmi bohatý, rozhodli sme sa ti ho prehľadne usporiadať do 10 bodov. Prečo si ju teda naložiť na tanier?

1. Rýdzo – rýdza BIO potravina

Pohánka je mimoriadne citlivá na chemikálie, a preto sa k nej pestovatelia dostanú iba ekologickými postupmi. V kontaminovanej a chemikáliami napustenej pôde by zahynula. Ak si teda kúpiš pohánku, môžeš si byť istá, že neobsahuje žiadne chemikálie.

2. Vitamín P – tajná zbraň pohánky

Najväčšie čaro pohánky je ukryté v rutíne, ktorý je známy aj ako vitamín P. Tomu vďačíš napríklad za pružnosť ciev, očistu obličiek, reguláciu zrážanlivosti krvi, znižovanie cholesterolu a celkovú podporu imunitného systému.

3. Zinok, zimný ochranca

Pohánka obsahuje zinok, ktorý sa stará o krásu vlasov a nechtov. To však určite vieš. Vedela si však aj to, že zinok posilňuje v zimnom období obranyschopnosť slizníc? Práve vtedy sú totiž namáhané oveľa viac než v teplejších mesiacoch.

fitshaker-blog-pohanka3

 

4. Užitočná do poslednej šupky

Naši predkovia boli veľmi múdri. Na to, že na pohánke je toho užitočného viac než len plod, prišli aj bez výskumov. Hodnotné vitamíny a minerály sa totiž nenachádzajú len v pohánke, ale i v jej šupkách. Tie sa využívajú na prípravu čajov, odvarov, a dokonca aj ako náplň do vankúšov. Nič teda nevyjde nazmar.

5. Pomocník pri správnom trávení

Pohánka je bezlepková, čo je super. Vieš však aj to, že je odporúčaná pri rôznych problémoch s tráviacim traktom? Je to kvôli obsahu minerálov, vlákniny a vitamínov, ktoré pomáhajú správnej funkcii tráviacej sústavy.

6. Prekyslenie organizmu s pohánkou nehrozí

Pohánka je silne zásaditou potravinou, čím udržiava v tele harmóniu a rovnováhu. Ak ju zaradíš do svojho jedálnička, určite prispeješ k tomu, aby nebol tvoj organizmus prekyslený.

fitshaker-blog-pohanka4

 

7. Kyselina linolová – krotiteľka cholesterolu

Nasýtené mastné kyseliny sú pre tvoje telo veľmi potrebné. Pohánka obsahuje esenciálnu kyselinu linolovú. Ak si ju takto narýchlo nevieš zaradiť, poradíme ti. V kombinácii s kyselinou linolenovou za teba bojujú pri znižovaní cholesterolu a prevencii proti arteoskleróze.

8. Žiadne kŕčové žily, ani opuchnuté nôžky

Trápia ťa kŕčové žily alebo opuchnuté nohy? Aj pri tomto probléme ti môže pomôcť práve zaradenie pohánky do jedálnička. Rutín pomáha pri udržiavaní pružných ciev, a tiež bráni vzniku krvných zrazenín.

9. 1 000 + 1 možnosť prípravy

Ak rada experimentuješ a neznášaš jednotvárnu kuchyňu, pohánku budeš zbožňovať :-). Ponúka neskutočne veľa možností – palacinky, lievance, pečivo, cestoviny, kaše, nákypy…

10. Jednoznačná voľba pre všetkých uponáhľaných

Mimoriadne jednoduchá je aj príprava. Pohánku stačí opláchnuť pod tečúcou vodou a variť ju v 1,5 násobku vody približne 5-6 minút. Na ďalšie spracovanie je tak pripravená veľmi rýchlo.

fitshaker_blog_pohanka-aktual

Ak pohánka v tvojom jedálničku doteraz chýbala, určite ju zaraď. Tvoje telo ti bude veľmi vďačné. A nezabudni sa podeliť o množstvo informácií o bohatstve pohánky aj so svojimi známymi :-).

 

Niekoľko tipov na chutné recepty z pohánky:

Pohánkové rizoto

Brokolicovo-pohánkové palacinky

Pohánková RAW kaša

Baška Línek

Manažérka šťastia vo Fitshaker
Nepoznám nudu a stereotyp. Snažím sa vždy „bojovať na viacerých frontoch“, pričom ich spoločným znakom je pocit spokojnosti, naplnenia a lásky. Svoju nekončiacu zvedavosť prenášam do zaujímavých rozhovorov, kreativitu do zdravých alternatívnych receptov a lásku do každej činnosti, ktorú robím. Čas chcem tráviť zmysluplne a osožne pre seba aj svojich blízkych.
Milujem jógu, dlhé prechádzky, silový tréning, beh, squash, plávanie, turistiku, komiksy, pekné oblečenie, samovzdelávanie, čítanie a najviac zo všetkého svojho manžela, rodinu a priateľov.
Verím, že kúsok pozitívneho myslenia, ktoré je dôležitou súčasťou môjho života, prinesiem prostredníctvom článkov, receptov, príspevkov a správ aj do toho tvojho. :-)
Baška Línek

Článok bol pridaný dňa 15/02/2016 a zaradený do kategórie: Stravovanie   |   Autor: Baška Línek

Komentáre