Zapekaný ružičkový kel s fetou: zdravá vegetariánska večera do 30 minút

Vieš o tom, že ružičkový kel je bohatý na vitamín C? Preto bezpochyby patrí na tvoj stôl najmä v jesennom a zimnom období. Ja som ho naposledy vyskúšala pripraviť v tejto chutnej podobe so syrom feta. Okrem týchto 2 základných surovín stačí, ak máš doma nejaké to korenie, soľ a olej. A môžeš sa pustiť do prípravy ;-).

Čas prípravy: cca 30 minút

Čo budeme potrebovať na 3 porcie?

  • 500 g ružičkového kelu
  • cca 3-4 lyžice olivového oleja
  • morskú/himalájsku soľ
  • mleté čierne korenie
  • zmes talianskeho korenia (príp. sušenú bazalku, oregano a pod.)
  • 200-250 g syru feta
  • trošku čili (voliteľné)

Ako budeme postupovať?

1. Očistený kel dáme povariť cca na 10 minút.

2. Potom ho vyberieme do ľadovej vody, aby zostal pekný zelený.

3. Do malého pekáča dáme 2 lyžice oleja a kel rozkrojený na polovice, osolíme, okoreníme a premiešame. Dáme do vyhriatej rúry na 180 ˚C asi na 10 minút.

4. Potom na vrch kelu nalámeme fetu a dáme ešte zapiecť pod gril na 5-8 minút, môžeme pridať aj korenie čili.

5. Po vybratí polejeme ešte zvyšným olivovým olejom.

 

Výživové hodnoty na 1 porciu:

Kalorická hodnota Tuky Sacharidy Bielkoviny Vláknina
1 522 kJ

362 kcal

27 g 11 g 17 g 7 g

zapekaný ružičkový kel

 

zapekany ruzickovy kel

Dobrú chuť :-)!

 

Nestačilo ti inšpirácie? Množstvo zdravých receptov vhodných aj na obed či večeru nájdeš v našich knihách:

strava pri cvičení pre ženy

 

Vyskúšaj aj tieto chutné recepty s ružičkovým kelom:

30-minútová pikantná kari zemiaková polievka so sladkým zapečeným ružičkovým kelom

Basmati rizoto s ružičkovým kelom: zdravý obed do 30 minút, vhodný aj pre deti

Výživná večera – Zapekaný ružičkový kel so zeleninkou

Iveta Kašická

Článok bol pridaný dňa 09/01/2021 a zaradený do kategórie: PotréningovéReceptyRýchle obedy či večere do 30 minútVegetariánske   |   Autor: Iveta Kašická

Komentáre