Trénovať veľa, či radšej s rozumom?

Niekedy je ťažké nájsť rovnováhu. My ženy chceme väčšinou toho veľa a hneď. Možno aj preto je pre nás niekedy náročné ukočírovať proces, ktorého výsledky vidíme až po čase. Výsledky predsa všetky chceme HNEĎ. A preto trénujeme a diétujeme…veľa. Je toto VEĽA skutočne cesta k úspechu?

Často sa stretávam s dievčatami, ktoré hovoria: „Behám, behám aj 4x za týždeň a nechudnem“.

Alebo:„…veď chodím cvičiť a zdá sa mi že priberám“.

Alebo:„…obmedzila som sladké, slané, tučné…kyslé, červené, zelené, jednoducho všetko“.

Dostalo sa ku mne dokonca veta: „Pokiaľ necvičíš do odpadnutia, necvičila si dosť.“.

ako správne trénovať

NIE. Vieš ako dokážeš maximalizovať svoj progres bez toho, aby si sa úplne dokaličila a potrebovala 10 dní na recovering? Či bez toho, aby sa ti točila hlava a bolo zle keď dokončíš svoj tréning?

Tréningom s rozumom.

Čo znamená trénovať s rozumom?

  • Znamená to udržať svoj týždenný plán cvičenia, frekvenciu a postupne zvyšovať váhu tak, aby si na konci tréningu bola unavená, ale ešte stále mala silu pokračovať vo svojom dni. Pokiaľ sa po tréningu necítiš dobre a cítiš nevoľnosť, asi niečo robíš zle.
  • Po tréningu by si sa mala cítiť dobre, nabudená-psychicky aj fyzicky.
  • Mala by si byť stále motivovaná. Nie demotivovaná silnou únavou.
  • Mala by si byť schopná cvičiť 3-4x do týždňa s rovnakou intenzitou.
  • Nerobiť stále a dokola len dlhotrvajúce kardio. Striedaj ho s cvičením s činkami alebo s vlastnou váhou.
  • Necvič stále len jednu partiu. Cvičiť treba všetky svaly. Áno, aj ruky. A vieš čo? Pekné, vyformované ruky sú viac sexi ako veľký zadok (aj keď proti gustu žiaden dišputát).
  • Keď cvičíš, nehladuj. Stáva sa, že keď začneš cviciť veľa, bývaš hladná. Je to v pohode, tvoje telo reaguje na zvýšenú záťaž. Skús mať po ruke nejakú proteínovu tyčinku alebo ovocie. Hlavne nehladuj. Je to najhoršie, čo môžeš svojmu telu spraviť.

efektívny tréning

Hovorí sa: “Pracuj tvrdo, alebo choď domov” (Go Hard or Go Home). Ale pozor! Nie je to pre každého. Nie je takmer nič horšie (aj pre tvoju psychiku), ako začať naplno a (opäť) nevydržať. Začni pozvoľnejšie, trénuj s rozumom a počúvaj svoje telo.

Od dnes si pamätaj radšej: “Pracuj múdrejšie, nie tvrdšie” (Work Smarter, not Harder).

 

Ak hľadáš inšpiráciu na cvičenia, pozri si napríklad:

Najlepšie cviky na zadok a stehná? Správne, sú to drepy! Spoznaj ich 13 rôznych variácií!

VIDEO: HIIT tréning na chudnutie a spaľovanie tukov od Oľgy Bartalskej

Máš sedavé zamestnanie? Tieto jednoduché cviky ti uvoľnia bolesť chrbta!

 

Veronika Bisahova

Redaktorka vo Fitshaker
Volám sa Veronika. Som aktívna žena druhu "všehochuť"- inak povedané, fušujem do veľa druhov športov, pričom asi najlepšie mi ide cvičenie vo fitku. Úspešne odmietam prijať fakt, že pracujúca žena (minimálne 8 hodín denne) s domácnosťou, priateľom a psom nemá čas na seba, nemá čas cvičiť a nutne musí pribrať, či nebodaj nemôže variť zdravo a chutne. Naopak. V mojich článkoch sa ťa budem snažiť motivovať, ukázať ti, že všetko sa dá, ak chceš a správne si v hlave nastavíš (alebo ak si chlapa správne nastavíš ;) ). Byť fit a cvičiť má byť o zábave...takže čítaj, usmievaj sa a cvič.
Veronika Bisahova

Článok bol pridaný dňa 07/04/2017 a zaradený do kategórie: CvičenieVšeobecné   |   Autor: Veronika Bisahova

Komentáre