7 cvikov ideálnych nielen pre lyžiarov

Zimu bez dobrej lyžovačky si už ani nevieš predstaviť? A poznáš ten pocit, keď máš po lyžovačke poriadnu svalovicu? Máme pre teba skvelý návod, ako si zimu užiť na lyžiach bez svalovici, či prípadných zranení  z únavy. Áno, lyžovanie patrí k veľmi náročným športom. Vyžaduje si veľkú silu, rovnováhu a dobrú koncentráciu. A to sú práve vlastnosti, ktoré si vybuduješ pravidelným cvičením  týchto cvikov z jogy.

Dobrý lyžiar potrebuje mať silné telo. Vedieť udržať vlastnú váhu v akejkoľvek polohe, zároveň byť pružný a mať rýchle reakcie. Jogové asány- polohy spevnia tvoje telo, ale svaly ostanú flexibilné, aby vedeli pohotovo reagovať v každej situácii.  Rovnovážne pozície ťa zase naučia ako balansovať s gravitáciou, ako sa lepšie uzemniť a nájsť ťažisko svojho tela v rôznych polohách. To určite oceníš na lyžiach, kde terén môže byť rôznorodý a udržať rovnováhu nie je vždy jednoduché.

Poďme na to! Zober si protišmykovú podložku, predstav si zasnežený kopec a pusti sa do cvičenia. Pri cvičení plynulo dýchaj nosom. Skús v každej polohe vydržať niekoľko nádychov a výdychov, postupne sa budú vaše schopnosti zlepšovať.

1. Pozícia stoličky – utkatasana

Pokrč kolená, predkloň sa tak, aby kolená boli za špičkami, spevni brušné svaly a vytiahni rovný chrbát s rukami hore. Pozícia spevňuje stehná a brušné a chrbtové svaly.

fitshaker_blog_pozicia stolicky1

 

2. Pozícia vysoký polmesiac – Anjaneyasana

Vykroč jednou nohou dozadu na špičku, natiahni čo najviac zadnú nohu a prednú nechaj pevne pokrčenú, stehno rovnobežne so zemou, koleno nad pätou. Potom vymeň nohy. Pozícia naťahuje a zároveň spevňuje stehná a lýtka.

fitshaker_blog_pozicia_polmesiac2

 

3. Rovnovážny bojovník III

Prenes váhu na prednú nohu, pomaly s nádychom zdvihni zadnú nohu zo zeme a natiahni chrbát dopredu. Drž pevné brucho a natiahnite ruky vpred. Ak sa to nedá, nechaj ich spojené pod hrudníkom dlaňami spolu. Pozícia spevňuje centrum tela, nohy a učí udržiavať rovnováhu.

fitshaker_blog_bojovnik3

 

4. Pozícia strom

Postavte sa pevne chodidlami na zem, zafixuj pohľad na jeden bod pred sebou. Pomaly zdvihni jednu nohu, pokrč ju v kolene a polož pätou do vnútorného stehna. Ak sa ti to nedarí, tak stačí ju položiť pod koleno na lýtko. Potom vymeň nohy.

fitshaker_blog_pozicia_strom4

 

5. Dynamický prechod zo stromu do bojovníka III

Prechádzaj z pozície stromu, tak že pomaly prenesieš pokrčenú nohu dozadu, skúste pokojne dýchať a nepoložiť nohu na zem. Trénuj si rovnováhu a absolútnu koncentráciu.

 

6. Pozícia kobylky

Ľahni si bruchom na zem, natiahni ruky pozdĺž tela dlaňami k sebe a zdvihnite ruky, hrudník a napnuté nohy. Chvíľku podrž a predýchaj. Pozícia otvára hrudník, spevňuje ramená a chrbát.

fitshaker_blog_pozicia_kobylky5

7. Spinálny twist

Ľahni si na chrbát a pretoč obe nohy s pokrčenými kolenami do jednej strany, hlavu obráť opačne. Potom vymeň strany. Pozícia uvoľňuje chrbát.

fitshaker_blog_twist6

Tak smelo do cvičenia! …a krásnu lyžovačku prajem :-)

 

PS: S Nikol si môžeš zacvičiť jogu aj prostredníctvom videí vo Fitshakeri ;-)

 

 

 

Zacvič si aj:

Joga cviky po behu v zime

Joga cviky na každý deň

Joga cviky na relax a uvoľnenie tela

Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 20/02/2015 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre