Ovocie, ktoré si môžeš dopriať, aj keď chudneš. 6 x áno pre čerešne

Moje milé premilené čerešne, všetky ste sa rozsypali po ceste… Iste túto pesničku poznáš z detstva aj ty. Teraz v “čerešňovom” období sme sa nad ňou hlbšie zamysleli a došli sme k záveru, že ak by mládenec, ktorý v nej čerešne porozsýpal, vedel, aké bohatstvo sa v nich ukrýva, určite by ich do poslednej pozbieral! My už všetky výhody poznáme a s radosťou ich prezradíme aj tebe :-).

1. Vitamínová “Cherry bomb”

Jeden by neveril, čo všetko sa zmestí do takej malej červenej bobuľky. Vitamín C, E, A, P, vitamíny skupiny B, vápnik, magnézium, fosfor, draslík, sodík, železo, zinok, meď, mangán, síra a, samozrejme, antioxidanty, ktoré sú ukryté v prírodných farbivách antokyanínoch.

Spomedzi všetkých uvedených treba zdôrazniť, že čerešne obsahujú vysoký obsah draslíka, ktorý pomáha pri znižovaní krvného tlaku a rizika srdcovo-cievnych chorôb. Taktiež obsah antioxidantov je jedným z najvyšších, aký si môžeš ovocím dopriať.

2. Čerešňa, najlepší priateľ do diéty

Pri takom obsahu vitamínov, minerálov a antioxidantov má 100 g čerešní neuveriteľných 50 kalórií. Ak si nevieš predstaviť, koľko to je, názorne ti to priblížim. Je to asi toľko, že aj ak sa naješ čerešní do sýta, neprijmeš, toľko kalórií, ako napríklad v čokoládovej tyčinke. Okrem nízkeho obsahu kalórií, majú aj nízky glykemický index (GI 22), čo z nich robí aj vynikajúcu a osviežujúcu letnú maškrtu pre diabetikov.

hands-1047721_1280

3. Čerešničky na sladké sníčky

Hormón, ktorý v tele zodpovedá za pokojný spánok sa nazýva melotonín. A ak hádaš, že sa nachádza v čerešniach, tak hádaš správne. Obsah melotonínu nedal vedcom spávať, a preto venovali skúmaniu čerešní niekoľko štúdií. Prišli na to, že porcia čerešní na raňajky a ako porcia poobede, môže hladinu melotonínu v tele zvýšiť natoľko, že tvoj spánok bude pokojnejší a kvalitnejší.

4. Úľava pre boľavé svaly

Po poriadnom tréningu, brigáde v záhrade alebo rušnom dni, kedy cítiš každučký sval v tele, ti môže pomôcť strečing, masáž, oddych, kúpeľ alebo aj čerešne :-). Na to prišli, podobne ako v predchádzajúcom prípade, vedci. Antokyáníny, ktoré sa v čerešniach nachádzajú, majú okrem iného protizápalové a protikŕčové účinky. Tie sa okrem boľavých svalov môžu pozitívne podpísať aj pri liečbe artritídy.

cherries-1431334_1280

5. Denná dávka krásy

Zabrániť starnutiu pokožky, spevniť ju, omladiť, či dokonca vrátiť vitálny vzhľad môžeš chutným spôsobom. Svieže čerešničky môžu zaručiť svojim obsahom kolagénu sviežosť aj tvojej pokožke, ktorá v kombinácii s betakaroténom, vyčarí prekrásne zdravú a žiarivo opálenú letnú pleť.

6. Čerešne sú skvelé! Zapamätaj si to.

A okrem toho si zapamätáš aj veľa iných vecí. Antokyaníny, už pár krát vychválené antioxidanty, pozitívne vplývajú na správnu funkciu a činnosť mozgu. Niektoré výskumy pripisujú týmto antioxidantom, a tak aj čerešniam samotným, schopnosť zlepšiť dokonca motorické zručnosti. A to je skutočne ohromujúce.

cherries-in-a-bowl-773021_1280

Spoznaj účinky čerešní na vlastnej koži a nazberaj si zopár, kým sú čerstvé :-).

 

Ďalšie články o hodnotných plodinách:

8 vecí, ktoré sa stanú s tvojim telom, keď budeš jesť jahody

7 nezvyčajných superpotravín pre tvoje zdravie

Prečo jesť paradajky každý deň + úžasné recepty

Baška Línek

Článok bol pridaný dňa 19/06/2016 a zaradený do kategórie: StravovanieZdravie   |   Autor: Baška Línek

Komentáre