Netradičný kelový prívarok, za ktorý ti telo poďakuje!

Kelový prívarok mnohí z nás poznajú zo školských jedální podávaný s mastnou fašírkou. Ak máš od tých čias na toto jedlo zlé spomienky, je čas napraviť to. Ja som ho inovovala na naozajstnú pochúťku. Z dostupných a bežných surovín si môžeš vyčarovať nielen rýchlu, ale aj chutnú večeru. Tak nech ti chutí! 

 

KEL: Zelenina bohatá na železo, vitamíny K, A, C a minerály mangánu a medi. Má vysoký obsah vlákniny a nízku kalorickú hodnotu. Nemá žiaden tuk. V keli sa náchádza veľké množstvo antioxidantov. Je obzvlášť bohatý na kerotenoidy a flavonidy. Tieto látky chránia naše telo pred stresom a posilňujú naše zdravie.

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • ½ hlavy väčšieho kelu
  • 1 cibuľu
  • 200 g bieleho cottage cheese
  • olivový olej
  • 2 vajcia
  • kôpor
  • soľ
  • čili paprička na dozdobenie

Ako budeme postupovať?

1. Kel očistíme od vrchných listov a nakrájame na rezančeky.

2. Na olivovom oleji opražíme na drobno nakrájanú cibuľu, pridáme nakrájaný kel, podlejeme trochou vody a dusíme.

3. Keď sa voda odparí pridáme cottage cheese a dusíme dovtedy, kým sa nerozpustí.

4. Dochutíme soľou a odstavíme. Nakoniec pridáme hustý biely jogurt, kôpor a premiešame.

5. Podávame s volským okom a domácim chlebom.

kelový prívarok

kelový prívarok s volským okom

Verím, že ak si náhodou kedysi zanevrela na kelový prívarok, vďaka tomuto receptu si opäť k nemu nájdeš cestu. Kel je fantastická zelenina a bola by škoda nedopriať ju svojmu telu. Dobrú chuť! :-)

 

Ďalšie dobroty nájdeš tu:

Bojovník proti prechladnutiu a chrípke? Tento bleskový šalát!

Famózne kuracie prsia plnené kozím syrom a bylinkami

Famózna polievka z pečených paradajok a quinoy. 30 minút a hotovo!

 

Júlia Rašlová

Článok bol pridaný dňa 07/11/2016 a zaradený do kategórie: PotréningovéReceptyVegetariánske   |   Autor: Júlia Rašlová

Komentáre