Monika: Ako som schudla za pár týždňov 16 kg a stala sa fitness trénerkou!

Monike sa za posledných pár mesiacov obrátil celý život naruby. Schudla za niekoľko týždňov neuveriteľných 16 kg, dostala sa do formy a vyhrala 1. miesto v súťaži s časopisom Muscle&Fitness za najlepšiu premenu. Cvičenie sa za kratučký čas stalo jej súčasťou a dnes je fitness trénerkou a pomáha ženám, medzi ktoré minulý rok patrila aj ona. Ako sa jej podarili za také krátke obdobie tieto úžasné výsledky nám prezradí v rozhovore. Táto žena ti bude príkladom a parádnou motiváciou. Veď ako sa hovorí, kde je vôľa, tam je cesta. A aj tá tvoja môže byť radostná. :)

Monika, za posledných 15 mesiacov sa ti podarili neuveriteľné veci a tvoj život nabral úplne iný smer. V januári 2014 si mala 76 kg a žiadne sebavedomie. Dnes si o 16 kg ľahšia a srší z teba kopec energie. Odkiaľ prišla taká zmena? :)

Prvé bolo rozhodnutie, že so sebou niečo urobím. To v mojom živote padlo veľa krát, nikdy mi však moje ponútky nevydržali. Tentoraz to vyšlo. Zaviazala som sa vo fitnesscentre s ročným členstvom a začala cvičiť a zdravo sa stravovať. Robila som to však zle. O cvičení som nič nevedela, myslela som si, že kardiom dosiahnem zázraky, a tým, že nebudem jesť, respektívne budem jesť minimum, to iba urýchlim. Omyl. Treba jesť veľa a cvičiť silovo, kondične a vysoko intenzívne, samozrejme so správnou technikou. Toto všetko ma naučil môj tréner Mišo Duchoň, ktorý sa vtedy stal mojim osobným trénerom.

Zaujíma ma, čo konkrétne ťa motivovalo? Čo bolo tým impulzom, že si začala pracovať na svojej postave?

Áno, toto sa ma pýtajú často… Fanúšikovia sa ma to často pýtajú, ako keby chceli v mojej motivácii nájsť i tú svoju. Každý z nás má však iné sny, iné túžby, ktoré zmenou sleduje. U mňa to bol strach z toho, že ostanem sama. Mladá baba, rozchod po dlhých rokoch vzťahu a vyše roka stále sama. Pozrela som sa na seba v zrkadle a akokoľvek dobre som vedela, čo mám v hlave a v srdci, veru takú ženskú by som nechcela. Takže jednoducho: proste som sa chcela páčiť a cítiť lepšie. Vraví sa, že ak človek chce zmenu, musí to robiť pre seba a pre nikoho iného, ale ruku na srdce, okrem toho, že sa sami chceme cítiť dobre, kto z nás sa nechce páčiť…asi každý. Chcela som sa pekne obliekať, vyzerať žensky, nevťahovať beznádejne brucho vždy keď som bola mimo bytu, nechcela som už byť neustále nafúknutá, podráždená, unavená a skysnutá.

fitshaker-monika-ludasova

Tvojou prvou najväčšou výhrou bolo 1. miesto v súťaži Do formy 2014 s časopisom Muscle&Fitness. Po 3 mesiacoch intenzívneho tréningu a zmeny životosprávy takáto skvelá správa. Čomu vďačíš za úspech?

Predsa tým drobným výhram samej nad sebou :). Celý čas počas moje premeny tam bol pre mňa môj tréner Mišo Duchoň, pomáhal mi na tréningoch i mimo nich, ale najdôležitejšie bolo prekonávať svoje chute, lenivosť, únavu a začať vykračovať z komfortnej zóny.

Prezraď, ako si zmenila jedálniček počas 3 mesiacov aktívnej prípravy a ako papáš dnes?

Na začiatku mojej premeny ma Mišo naučil zásady zdravého stravovania tak, aby to bolo pre mňa udržateľné na celý život. Naučil ma ako si skombinovať jedlá tak, aby mi chutilo, aby som nikdy nebola hladná, nejedla stále to isté, a aby mi nechýbali ani makro, ani mikronutrienty dôležité pre zdravé telo. Žiadne zázraky v podobe práškov, zázračných tyčinikek, zelených diét, či suchárov. Pestrá strava pozostávajúca z bielkovín, zeleniny, ovocia a zdravých tukov. Presne toto dnes učím i ja svojich zverencov. Prvý mesiac som jedla úplne prirodzene s tým, že som vyradila akékoľvek pečivo, cestoviny, ryžu aj zemiaky. No a samozrejme vyradený alkohol, sladké nápoje, energetické nápoje, snacky, vysmážané jedlá, rastlinné oleje a hladovanie. Hladovanie je počas chudnutia prísne zakázané. Zemiaky a ryžu som nahrádzala čerstvou, dusenou, či varenou zeleninou. Asi po mesiaci aj pol som začala so sacharidovými vlnami. Od ukončenia súťaže som vlny nedržala, nevidím v tom veľký zmysel. Ak sa človek stravuje zdravo a hýbe sa, postava sa upravuje sama, nemusí sa to siliť sacharidovými vlnami, či inými zázračnýmim metódami. Hlavne jem pestro, veľa bielkovín vo forme kvalitného mäsa, rýb, vajec, mliečnych produktov, ktoré dopĺňam veľkým množstvom zeleniny, menším množstvom ovocia a dostatkom zdravých tukov.

monika2

Napíš našim čitateľkám ako vyzeral 1 deň tvojho stravovania?

Každý deň mal u mňa 3 hlavné jedlá (raňajky, obed, večera), ktoré obsahovali istý počet bielkovín, ktoré som dopĺňala zeleninou a zdravými tukmi. Medzi hlavnými jedlami som mala desiatu a olovrant, ktoré boli zvyčajne biely jogurt so strúhaným kokosom, či polovica grepu, alebo jabĺčko. Desiatu som vždy dopĺňala kávou, či zeleným čajom.

Ktoré potraviny nesmú chýbať v tvojej kuchyni?

Vajíčka, kvalitné mäso, zelenina, biele jogurty (žiadne nízkotučné zázraky), kvalitná káva a zelený čaj.

Ak by som prišla k tebe na návštevu, čím by si ma pohostila?

Záleží od toho, v akom čase by si prišla :). Ak by to bolo do takej 15-tej, tak by som ti určite ponúkla kvalitnú kávu, či sypaný zelený čaj. Tie sa neskôr ako 6 hodín pred spánkom už podávať nemajú. Samozrejme nejaké chutné ovocie, nepražené, nesolené oriešky, banánovo-proteinové lievance alebo čo tak avokádový puding? :)

Hmm, tak to by som si dala povedať. Ako ho pripravuješ? :)

2 poriadne prezreté avokáda rozmixujem s dvomi mäkkými banánmi, 2 PL kokosového oleja a 45 g ochuteného proteínu. Ak by to bolo príliš husté, zrieďte troškou mlieka. Necháme chladiť v chladničke asi jeden deň.

Ako si na tom ty a sladkosti? Môžeš si nejaké dopriať?

Pre mňa je sladkosťou už i jabĺčko, či banán. Ak mám však chuť na čokoládu, rada si dám kvalitnú horkú, nie však často. Ak mám chuť na niečo väčšie, ochutím si tvaroh proteínom s príchuťou. Alebo si do tvarohu nastrúhajte jabĺčko, posypte škoricou , zamiešajte a zohrejte v mikrovlnke. Všetky dobroty pustia šťavu a chuť a prakticky papáte štrúdľu bez cesta :). Každý, kto to vyskúšal, si túto dobrotu pochvaľoval.

Čo by si poradila babám, ktoré chcú schudnúť? Je potrebné, aby vyhľadali trénera?

Správna strava je základom chudnutia, ale nevyhnutný je i pohyb. Tréner je podľa mňa nevyhnutný, aspoň pár mesiacov, kým si človek neosvojí správne zásady stravovania, správnu techniku cvičenia a dýchania. Ja sama uznávam najviac silový tréning, ktorý je dopĺňaný HIIT tréningmi a ľahkým kardiom. Je riziko púšťať sa do cvičenia, ak nepoznáme správnu techniku. Pokiaľ človek cvičí zle, môže dôjsť k vážnym zraneniam, ktoré ak sa neprejavia hneď, tak o roky. Zdravie máme len jedno, chrbticu a kĺby tiež. Hľadajte však trénera, ktorý sa počas tréningu venuje vám a nie mobilu, či iným rušivým faktorom, napríklad v podobe pekných zadkov. Ideálny je podľa mňa tréner, ktorý vás neposadí na stacionárny bicykel len, aby mal pokoj a pritom zarábal peniaze. Správny tréner sa počas tréningu venuje klientovi, snaží sa ho naučiť, čo najviac, neustále kontroluje techniku cvičenia (ktorú, ale sám musi ovládať) a v neposlednom rade ženie vpred a motivuje.

monika5

Pohyb si si zamilovala natoľko, že si sa sama stala trénerkou. Povedz nám o tom viac…

Keď som chudla, všetky moje pokroky som zverejňovala na svojom osobnom facebooku. Po tom ako som súťaž vyhrala, som sa rozhodla založiť si fanpage. Nie aby ma obdivovali. Chcela som tam motivovať ľudí, inšpirovať ich, prispievať tam receptmi a tipmi. Postupne mi však začali chodiť správy od dievčat, i chlapov, ktorí mi písali, že som pre nich motiváciou, písali mi svoje osobné príbehy, zdôverovali sa, pýtali si rady. Vtedy mi napadlo, že by som si mohla urobiť trénerský kurz a pomáhať im profesionálne. Myslím, že trénerstvo je veľmi pekná práca, ktorá je akýmsi poslaním, dovolím si povedať. Nemôžem povedať, že meníme životy, len v tej zmene pomáhame. Tréner dá zverencovi správne inštrukcie, zadáva mu cviky, opakovania, série, kontroluje správnosť techniky cvičenia, usmerňuje, učí a motivuje, ale za klienta to neodcvičí. Pre mňa bol Mišo obrovskou oporou, hnacím motorom a veľkým zdrojom informácií, a tým som chcela byť i ja pre niekoho iného.

V januári ste spoločne s tvojim trénerom pripravili 3-mesačný program Dáš to tiež!, ktorý mal pomôcť babám ako ty. Aké ste mali výsledky?

Výsledky boli veľmi dobré. Baby schudli rôzne, mali rôzne pôvodné váhy a telesné hodnoty, rôzne ciele, ale každá z nich je spokojná. Dievčatá spolu schudli skoro 50 kg čistého tuku (len si predstavte 50 balení múky!), nabrali asi 10 kg svalov, zlepšili sa im hodnoty viscelárneho tuku (niektorým až o tri hodnoty), zlepšila sa im kondička, zdravie, rozsah pohybu, sila. Najviac ma teší, že sme u báb vybudovali lásku k pohybu a zdravej strave, bez ktorých si teraz svoj život nevedia predstaviť. Najlepší výsledok mala Lucka, ktorá schudla 16,6 kg čistého tuku. S týmto výsledkom tromfla i moju premenu :).

A čo tvoje plány do budúcna? Aké máš ďalšie fitness vízie?

Rada by som si skúsila bikini fitness súťaže. Prvú plánujem na jar budúceho roku, snáď sa mi to podarí. Mojim hlavným cieľom je však stále sa vzdelávať a zlepšovať v úlohe osobného trénera. Stala som sa členkou Fitnessa tímu, s ktorým práve pracujeme na našich priestoroch, kde budeme s Mišom Duchoňom a Ľubom Jakubekom trénovať svojich klientov a so zvyšným tímom organizovať eventy a vzdelávacie kurzy.

monika-ludasova-fitshaker

V čom ti láska k športu zmenila život?

Myslím, že vo všetkom :). Mám viac elánu do života, viac energie, som zdravšia, lepšie vyzerám a celkovo sa lepšie cítim. Spoznala som veľa nových zaujímavých a kreatívnych ľudí a môj život je teraz oveľa pestrejší. Vlastne som iný človek.

Ak ženy skutočne nemajú čas ísť do fitka alebo cvičiť s trénerom, vieš im poradiť jednoduché cviky, ktoré môžu cvičiť doma?

Výborné sú výpady, drepy, bulharské drepy, kľuky, skracovačky, roznožnovanie v ľahu, burpees, mountain climber, skoky cez švihadlo. Je toho strašne veľa, treba len hľadať, správne si to vedieť nakombinovať a byť odhodlaný.

Aký je Tvoj názor na cvičenie na doma s Fitshakrom?

Fitshaker sa mi veľmi páči. Sama mám veľa klientiek, ktoré sú časovo veľmi zaneprázdnené, najmä mamičky, ktoré nemajú čas cvičiť vo fitkách, preto veľmi obdivujme prácu Fitshaker, ktorý im poskytuje vhodné materiály a podklady na to, aby to zvládli i doma :).

 

Prezraď nám na záver nejaký rýchly a chutný receptík, ktorý nám dodá potrebnú energiu. :)

Odporúčam veľmi jednoduchý a chutný recept, ktorý nájdete aj na mojom blogu.

 

PEČENÁ MOZZARELLA SO SCHWARZVALDSKOU ŠUNKOU NA ŠPARGLI 

Potrebujeme:

1 mozzarellu
3 plátky schwarzwaldskej šunky
1/2 zväzku (balenia) zelenej špargle
8-10 cherry paradajok
82%-né maslo
olivový olej
morskú soľ

Ako postupujeme?

1. Zo špargle odstrániš časti, ktoré sú tvrdé a nie práve vhodné na prípravu. Ja som to robila jednoducho, podľa Jamieho Olivera (video nájdeš na blogu).

2. Ak máš špargľu očistenú od zbytočných častí, umy ju a hoď ju na horúcu panvicu, kde máš už rozpustené maslo. Trošku orestuj, zalej trochou vody, osoľ morskou soľou a nechaj podusiť pod pokrievkou. Až kým nezmäkne…

3. Kým sa špargľa dusí, mozzarellu obal schwarzwaldskou šunkou a polož na zapekaciu misu, ktorá je jemne potretá olivovým olejom. Prihádž aj pár cherry rajčín, aby sa pekne s mozzarellou upiekli. Ja do nich pred pečením trošku zarezávam, aby nestriekali hore dole, keď do nich po upečení chceme zapichnúť vidličkou. Opečieš, kým sa mozzarella nezačne pomaly topiť a podávaš s podusenou špargľou. Je to lahôdka ;).

DSC_0327

Ďakujeme krásne za cenné rady a hromadu motivácie. Prajeme ti veľa veľa úspechov, sily, splnených cieľov a spokojných klientov. :)

Ak aj Ty chceš začať makať na svojej premene, zaregistruj sa na fitshaker.sk (ak si tak ešte neurobila) a začni cvičiť v pohodlí svojej obývačky hneď teraz :-)

 

Ďalšie zázračné premeny, ktoré ťa nakopnú:

Schudla 25 kg, a tým nekončí. Chce vyzerať ako fitnesska.

Za 10 týždňov schudla 20 kíl. Dominika a jej premena.

Moja cesta k zdravému životnému štýlu

Romana Cibulková

Článok bol pridaný dňa 24/05/2015 a zaradený do kategórie: PremenyVšeobecné   |   Autor: Romana Cibulková

Komentáre