Kôprová omáčka so šampiňónovým soté a tofu: tip na zdravý obed aj pre vegánov

Ako „veganku“ sa ma veľa ľudí pýta, či mám dostatok živín a nič môjmu telu nechýba. Odkiaľ beriem vitamíny a energiu. Rastlinná ríša má pre nás celú škálu prínosov, vitamínov a živín, je rozmanitá a chutná, jednoduchá a zdravá. Ako taká jednoduchá náhrada mäsa môžu byť hríbiky. Obsahujú veľa bielkovín, vysoký podiel vlákniny a esenciálnych aminokyselín a malé množstvo tukov a sacharidov. To nevravím o celej škále vitamínov B1, B2, niacín, kyselina listová, provitamín D a minerálne látky. Ak aj jedávaš mäso, určite si z času na čas dopraj bezmäsitý deň. Ocenia to navyše aj tvoje chuťové poháriky. Ponúkam ti recept, ako vyzerá kôprová omáčka v mojom podaní ;-).

Doba prípravy: 1 h

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • olivový olej
  • 2 ks malej cibuľky
  • 250 g šampiňónov
  • morskú/himalájsku soľ
  • rascu
  • 1 ks údené tofu (napr. značka Lunter)
  • mletú červenú papriku
  • mleté čierne korenie
  • 250 ml rastlinnej sójovej/ovsenej smotany (bežne dostupné napr. aj  v supermarketoch Billa)
  • vňať čerstvého kôpru
  • 1 lyžička octu ( pre zdravšiu variantu môžeme použiť jablčný)
  • zemiaky

Ako budeme postupovať?

1. V hlbšej panvičke osmažíme do zlatista nadrobno nakrájanú cibuľku.

2. Pridáme šampiňóny, ktoré sme predtým nakrájali na väčšie kocky (soté) a dusíme dozmäknutia.

3. Dochutíme štipkou soli a rascou.

4. Na druhej panvičke osmažíme na oleji na kocky nakrájané tofu, pridáme červenú mletú papriku, soľ a mleté čierne korenie. Smažíme, kým nie je pekne dozlatista upečené.

5. Keď je tofu hotové, pridáme ho k šampiňónom, podlejeme zmes rastlinnou smotanou, pridáme nadrobno nasekanú kôprovú vňať a dochutíme octom podľa chuti a trošku povaríme.

6. Ako prílohu podávame zemiaky varené v šupke, ktoré môžeme predvariť vo vode a dopiecť v rúre, kvôli lepšej chuti.

 

Tip: Skvelé to celé chutí s malými chrumkajúcimi kyslými uhorkami ;-).

koprova omacka

 

kôprová omáčka

Dobrú chuť :-)! 

 

Recepty s označením vegan, vegetarián, bez lepku, bez laktózy, vhodné pre deti a pod. nájdeš aj v našej knihe Z fitka do kuchyne špeciál 3:

fit recepty

 

Ani týmito receptami nič nepokazíš, či si vegán a či nie:

Orientálny brokolicový šalát s edamame a zelenými fazuľkami

“Koložvegánska” kapusta s hlivou

Cícerové kari s cuketou a jasmínovou ryžou, stačí 30 minút a hotovo

Paradajkovo-šošovicové kari, obed do 25 minút

Dominika Dlužaninová

Redaktorka vo Fitshaker
Volám sa Domi. Ak by som sa mala v skratke opísať, som malé žieňa s veľkým apetítom ako do života tak aj do jedla. Milujem ľudí, zvieratá, prírodu a rada cestujem. Taktiež som Jumping trénerkou v Bratislave a na svojej ceste za zdravím a fit postavou som pochopila dve veci. Žena musí byť spokojná hlavne zvnútra, aby mohla byt spokojná navonok a po druhé, maškrtiť sa dá aj zdravo. Som asi tretí rok na rastlinnej strave a rada Vám ukážem, že to nie je len o šaláte. :-)
Nájdete ma na IG: @svetbaj_mi
Dominika Dlužaninová

Článok bol pridaný dňa 06/11/2019 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéReceptyVeganVegetariánske   |   Autor: Dominika Dlužaninová

Komentáre