Je celulitída skutočný problém? 3 tipy, čo môžeš urobiť na jej zmiernenie

Máš celulitídu? Mám ju aj ja a má ju väčšina žien. Ak sa pre ňu trápiš mesiace či roky, hanbíš sa obliecť si plavky či ukázať sa v spodnej bielizni partnerovi, nasledujúce riadky sú venované práve tebe.

V prvom rade si uvedom, že celulitídu majú aj štíhle ženy, športovkyne, dokonca aj fitnesky či modelky. Často je to dedičný problém (každému sa ukladá tuk inak, to je geneticky dané). Preto sa aj ja vo svojej praxi veľakrát stretávam s tým, že niektoré štíhle ženy celulitídu majú a, naopak, niektoré plnšie ženy majú napriek nadváhe pokožku úplne hladkú.

Celulitída je vo väčšine prípadov problémom len pre ženu samotnú – nejde o žiadnu závažnú zdravotnú komplikáciu, ide o estetickosť kože a práve to je dôvod, prečo možno aj ty robíš všetko pre to, aby celulitída úplne vymizla.

dá sa zbaviť celulitídy

 

Faktory, ktoré môžu ovplyvniť vznik celulitídy:

  • Nedostatok pohybu a zlá životospráva
  • Genetická dispozícia
  • Nedostatočný pitný režim alebo nevhodné tekutiny
  • Alkohol, fajčenie
  • Stres, tehotenstvo
  • Nadváha a obezita
  • Príliš časté sedenie

ako odstrániť celulitídu

Ak máš celulitídu v počiatočnom štádiu, je možné, že sa ti podarí tento stav zvrátiť, ak je však v pokročilejšom štádiu, môžeš len zmierniť jej viditeľnosť. Tiež nečakaj, ak si žila dlhé roky s nadváhou, mala nedostatok pohybu či nedostatočný pitný režim, že sa ti ju podarí úplne odstrániť  za niekoľko mesiacov.

 

Čo môžeš urobiť na jej zmiernenie?

# 1: Dostatok pohybu a zdravá strava

Zamerala by som sa na kombináciu silového cvičenia a mierneho kardio cvičenia (pri celulitíde vo vyššom štádiu neodporúčam denné skákanie a nárazy, aj pri behu pozor na výber vhodnej obuvi a plochy na behanie).

Dbaj na prísun kvalitnej výživy – konzumuj dostatok ovocia, zeleniny, celozrnných obilnín, strukovín, chudého mäsa a menej tučných mliečnych výrobkov. Čo najväčšmi sa vyhni spracovaným potravinám, sladkostiam, zákuskom, fastfoodom a slaným pochutinám. Alkoholické nápoje si dopraj len výnimočne.

ako zmiernit celulitidu

 

# 2: Pitný režim

Základom je minimálne 1,5 litra čistej vody denne. Nezabudni doplniť tekutiny vždy pred cvičením i po ňom.

co na celulitídu

 

# 3: Prekrvenie pokožky a pravidelné masáže

Skúsiť môžeš masáže postihnutých oblastí (špeciálne drahé krémy na celulitídu nepotrebuješ, pretože nemajú žiadny účinok), striedavé sprchy, masáž špeciálnou masážnou rukavicou. Tento proces si treba osvojiť ako rutinu (ak to urobíš párkrát týždenne, nebude to mať žiadny účinok).

ako sa zbaviť celulitídy

Ak pravidelne cvičíš, máš vyváženú stravu, piješ dostatok vody, prekrvuješ svoju pokožku a napriek tomu celulitídu máš – mala by si venovať pozornosť podstatnejším veciam. Je málo pravdepodobné, že sa ti ju podarí úplne odstrániť. To, že ju máš, neznamená, že si škaredá, tučná a že sa musíš podceňovať a skrývať ju. Venuj sa naďalej cvičeniu, zdravému stravovaniu, užívaj si, čo tvoje telo dokáže. Nikto nemá právo posudzovať tvoj vzhľad na základe jamiek na pokožke. Je to ,,problém“, ktorý si uvedomuješ len ty a ktorý máme takmer všetky 😊.

 

S pravidelným pohybom ti radi pomôže. Neustále do nášho online fitku pridávame nové tréningy, aby si vybrať mohol naozaj každý. Či si začiatočníčka, preferuješ viac posilňovanie, cviky na chrbát, alebo si rada poriadne zamakáš. Dokonca sme pripravili program aj pre zaneprázdnené ženy. Tak na čo čakáš? Nahliadni k nám a vyber si to, čo ti vyhovuje:

ako sa zbaviť celulitídy na stehnách

 

A aj so stravou ti radi poradíme, inšpiruj sa, ako môže vyzerať aj tvoj celodenný jedálniček:

Hľadáš vhodné recepty pri chudnutí? Inšpiruj sa, toto je vegetariánsky jedálniček na chudnutie na celý deň

Aj takto môže vyzerať strava pri chudnutí. Vzorový jedálniček na chudnutie na celý deň TU

Nedrž diétu, najedz sa do sýta! Jedálniček na chudnutie na celý deň TU

Ak chceš schudnúť, inšpiruj sa! Toto je vzorový jedálniček na chudnutie pre ženy vegetariánky na 1 deň

Ivana Maheľová (Eľková)

Článok bol pridaný dňa 05/08/2020 a zaradený do kategórie: ChudnutieStravovanieVšeobecnéZdravie   |   Autor: Ivana Maheľová (Eľková)

Komentáre