FOTOTRÉNING na posilnenie imunity. Cvičenie, s ktorým budeš fit!

Jeseň aj zima sú veľmi náročnými obdobiami pre našu imunitu. Aby sme nepreležali toto obdobie v posteli, je vhodné čo najviac posilňovať svoju obranyschopnosť. Joga je jedným zo spôsobov ako môžeme svoje telo pripraviť na nápor baktérií a vírusov. Imunita sa nám isto odvďačí. 

Ak si chceme udržať pevné zdravie, dôležitá je už prevencia. Odborníci sa zhodujú, že pod zdravý životný štýl patrí vyvážená strava, dobré trávenie, dostatok pohybu na čerstvom vzduchu a dobrý psychický stav človeka. Ideálne je nastaviť si dlhodobo taký životný štýl, ktorý vyhovuje nášmu telu aj duši.

Prečo joga?

Cvičenie jogy nám pomáha zvýšiť imunitu vďaka viacerým faktorom. Relaxácia pomáha upokojiť myseľ a tým podporiť dobrý psychický stav. Špeciálne cviky zase rozprúdia lymfatický systém, ktorý má výrazný podiel na podpore imunitného systému. Pracuje na princípe svalovej kontrakcie, čím pomáha odvádzať z tela baktérie a vírusy oveľa rýchlejšie. Pohyb lymfy je ovplyvnený gravitáciou. Preto všetky cviky, pri ktorých sa hlava dostane pod úroveň srdca, sú veľmi účinným spúšťačom prirodzenej obranyschopnosti tela.

nikol_joga_cvicenie_na_doma

 

Jogová zostava na podporu imunity

Táto zostava ti pomôže udržať si pevnú imunitu. Cvič ju ideálne každé ráno, prípadne podvečer. Stačí ti pohodlné oblečenie a jogová karimatka. Na záver cvičenia si ľahni na chrbát do polohy mŕtvoly a len pokojne dýchaj. Ostaň aspoň chvíľu relaxovať a len pozoruj svoj dych.

1. Pozícia dieťaťa

Posaď sa na päty a uvoľni celé telo.  Oči sú privreté, čelo sa dotýka podložky. Ak potrebuješ, daj nohy mierne od seba, aby bol chrbát úplne uvoľnený. Prípadne použi blok (hrubú knihu) a podlož si ním čelo. V polohe ostaneme aspoň 5 dlhých nádychov a výdychov nosom.

fitshaker-blog-1_dieta

 

2. Pozícia psa

Prejdi do polohy mačky a z nej vytiahni panvu vysoko hore. Narovnaj chrbát, uvoľni hlavu a ťahaj sa nohami vysoko hore a vzad. Snaž sa položiť chodidlá na zem. Zo začiatku môžu ostať pokrčené kolená a nohy na špičkách. V pozícii vydrž aspoň 5 nádychov.

fitshaker-blog-2_pes

 

3. Pozícia široký predklon

Prejdi nohami do širokého postoja a natiahni sa čo najnižšie k zemi. Chyť sa za vonkajšiu stranu nôh a priťahuj hlavu k zemi. Ostaň v polohe aspoň 5 nádychov.

fitshaker-blog-3_siroky_predklon

 

4. Sviečka

Z ľahu na chrbte zdvíhaj pomaly panvu, krk ostáva uvoľnený. Podopieraj si kríže, ostaň na ramenách a nohy ťahaj vysoko hore. Pokojne dýchaj a podrž, kým ti je v polohe príjemne. Nerob sviečku v tehotenstve ani počas menštruácie.

fitshaker-blog-4_sviecka

 

5. Pluh

Z pozície sviečky nechaj klesnúť nohy za hlavu. Ak sa dá, nohy ostávajú vystreté a dotýkajú sa zeme. Zatlač špičky do zeme a napni stehná. Podrž niekoľko nádychov, kým ti je v pozícii príjemne. Keď vychádzaš z pozície, rozpleť prsty na rukách a pomaly roluj chrbát na zem.

fitshaker-blog-5_pluh

 

6. Ryba

V ľahu na chrbte si podopri lakťami hrudník a pomaly s nádychom vytláčaj hrudník vysoko hore. Ak máš uvoľnený krk, môžeš hlavou klesnúť až k zemi. Podrž chvíľu a vráť sa tak, že zatlačíš lakte do zeme a zdvihneš hlavu.

fitshaker-blog-6_ryba

 

Vedela si o tom, že jogu s profi trénerkou si môžeš zacvičiť aj cez naše videá, napríklad teraz v našej novej 40-dňovej výzve: Harmónia tela a duše? Stačí sa len pridať, rozprestrieť jogamatku doma pred telkou a môžeš sa pustiť do cvičenia. Skvelé však :-)? 

 

 

 

 

Ďalšie články o joge a skvelé cviky nájdeš tu:

Dá sa schudnúť jogou? 5 otázok pre inštruktorku Denisu Uhliarovú

Ako cvičiť jogu naozaj správne? Vyhni sa týmto 6 najčastejším chybám!

Prečo cvičiť Pozdrav slnku každý deň? Popis aj s videom TU

Nikol Chovancová

Som aktuálne mamička, inak tiež jogínka, ktorá miluje život, tanec, cestovanie, inšpiratívne knihy a zdravý životný štýl. Od roku 2008 sa aktívne venujem joge, ktorá sa stala mojím životným naplnením a svoje skúsenosti odovzdávam ďalej ako učiteľka powerjogy a gravid jogy. Ak by ste si chceli so mnou zacvičiť doma, nájdete moje videá aj v ponuke Fitshakera. Svojimi zdravými receptami som prispela aj do fitnes kuchárky Z fitka do kuchyne. Pravidelne sa zúčastňujem workshopov na duchovný rast a rozvoj osobnosti. Venujem sa tiež rôznym formám meditácie a ženským kruhom, ktoré odkrývajú skutočnú podstatu ženy ako bohyne. Rozvrh mojich hodín a ďalšie zaujímavé články nájdete na mojej stránke yogasnikol.sk.
Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 30/11/2016 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre