Čo si dať na desiatu každý deň v týždni? 7 zdravých tipov TU!

Dala si si zdravé raňajky, no po pár hodinkách ťa chytá hlad? Do obedu ešte času dosť, tak sa už obzeráš, či nenájdeš v pracovnom stolíku nejaký keksík… Alebo radšej skočíš do bufetu po nejaký koláčik? Stop, stop…dá sa to aj zdravšie! Veď predsa, keď si deň začala zdravými raňajkami, snáď to teraz “nepokazíš” nejakou kupovanou tyčinkou, koláčom, či obloženou bagetou! V takýchto chvíľach je skvelé, ak máš po ruke niečo kvalitné, prinesené z domu. V prípade, že ti na desiatu nestačí jablko, banán, či jogurt, máme pre teba niekoľko tipov na mini jedlá, ktoré si ľahko vezmeš so sebou aj do práce. Inšpiruj sa :-).

1. Domáce müsli tyčinky

Vieme, že existuje milión druhov fit tyčiniek, ktoré si môžeš kúpiť v supermarkete. Keby si si však prečítala zloženie a uvidela, koľko cukru a pridaných látok obsahujú, asi by si si nákup razom rozmyslela. Nie je nad to, keď si vyrobíš zdravú sladkosť doma a použiješ na ňu kvalitné ingrediencie. Tieto tyčinky sú super chutné a dokonale zasýtia. Vyskúšaj :-).

tycinky

2. Bezlepkové orieškové koláčiky

Ďalšia rýchla mlska, na ktorú potrebuješ len oriešky a vajíčka. Táto bielkovinová bomba je ideálnou voľbou v doobedných hodinách a skvelo ťa zasýti aj na dlhší čas. Pozor, neodporúčame zjesť v jeden deň celý plech. 2 kúsky by ti mali na desiatu bohate stačiť.

Fitshaker-blog-bielkovinové-bezlepkové-koláčiky-recept-fotka

3. Rýchle bezlepkové trojuholníčky

Ak máš chuť na niečo slané, priprav si tieto trojuholníčky z cícerovej múky. Vynikajúce chrumkanie zaženie hlad a vďaka semienkam získaš aj potrebné zdravé tuky. Ak je pre teba tento variant veľmi suchý, pokojne si namáčaj do bieleho jogurtu alebo do avokádovej nátierky. Mňam!

fitshaker_blog_cicerove_trojuholnicky3

4. Celozrnné jabĺčkové muffiny

Dala by si si kúsok koláčika? Priprav si tieto šťavnaté muffiny z jabĺk a škorice! Nenáročné na prípravu, rýchlo upečené, chuťovo bombastické. Ak si mala slané raňajky, na desiatu ti sladké pokušenie skryté v košíčku padne skvele vhod.

fitshaker_blog_jablkové_muffiny3

5. Hrachové bochníčky

Máme tu parádnu desiatu pre ženy, ktoré cvičia. Určite vieš, že každý deň by si mala prijať jednu dávku strukovín. Dopraj si ju v týchto bochníčkoch bez lepku a laktózy. Ak budeš mať večer čas na uvarenie hrachu, potom je už príprava hračka a do pol hodinky ich už máš na stole. A na druhý deň v taške, pripravené zasiahnuť, keď ťa chytí hlad :-).

Hrachové-jednohubky-fitsha

6. Nepečené keksíky bez múky a cukru

Ovsené vločky sú zdrojom vlákniny, kokos zdravých tukov a datle ti dodajú potrebnú energiu. Tieto 3 ingrediencie sú teda skvelou voľbou, keď je obed ešte v nedohľadne. Pozor, ale na dávkovanie a radšej sa o túto maškrtu podeľ aj s kolegami. 1 – 2 kúsky sú v tomto čase pre teba tak akurát :-).

IMG_4567-470x352

7. Chrumkavé ciabatky s prekvapením

Ak si dáš na desiatu rada kúsok žemličky so syrom alebo šunkou, žiadny problém. Ak nie je toto pečivo dopekané, prípadne len dofarbené, aby vyzeralo zdravo. Stav na istotu a upeč si ho doma! Toto je navyše bez lepku a s lahodnou syrovou náplňou, takže stačí len obložiť zeleninou a môžeš podávať.

fitshaker_blog_bezplepkove_ciabaty4

Zbiehajú sa ti slinky? Naozaj sa oplatí pripraviť si desiatu vopred a potom ťa už hlad len tak nezaskočí. Krásne dopoludnie prajem :-).

 

Romana Cibulková

Článok bol pridaný dňa 14/02/2016 a zaradený do kategórie: RaňajkyRecepty   |   Autor: Romana Cibulková

Komentáre