Zisti, prečo svojim klientom dávam túto výzvu!

Dokážeš viac, ako si myslíš! Veta, ktorá môže znieť tak „otrepane“, ale prax s ľuďmi mi ukázala, že je to pravda. Veľmi rád ľuďom pripravujem na tréningoch výzvy. Vždy je to niečo iné, ale najradšej mám, keď môžem otestovať ich vytrvalosť. Napríklad poviem klientovi/klientke, aby skúsili urobiť 100 drepov/výpadov/kľukov atď.

Konverzácia pred touto výzvou potom vyzerá presne takto:

Tréner: Dnes mám pre teba pripravenú výzvu.

Klientka: Akú výzvu?

Tréner: Urobíš 100 drepov.

Klientka: Čo siíí, to nedám. Je to príliš veľa…

Tréner: Zvládneš to, ver mi.

Klientka: Zvládnem tak akurát 50, aj to ledva.

Tréner: Tak to poďme aspoň skúsiť a zistiť, na čom skutočne si.

Klientka: V poriadku, aj keď nevidím to veľmi ružovo.

Tréner: Sústreď sa na techniku, dýchanie, snaž sa dodržiavať stabilný rytmus a podarí sa to. Budem nahlas počítať, aby si vedela, koľko presne máš. Takže: 3, 2, 1, štart!

drepy

Tréner: Super, už máš za sebou 30.

Tréner: Už sa blížime k 50.

Tréner: Pozri, už máš 60. Ako je možné, že si urobila viac ako 50 :-D?

Klientka: Je to viac ako 50, ale 100 je aj tak veľa.

Tréner: Len vytrvaj, postupne to zvládneš, jeden drep za druhým a čoskoro tam budeš.

Tréner: Super! Už máš 80. Ideme posledných 20. Len naďalej dýchaj, tie posledné v pohode zvládneš. 20 je nič oproti 80, ktoré si už dala. (Teraz prichádza eufória, lebo vie, že sa blíži ku koncu, a začína chápať, že je to reálne, takže to zvláda s väčšou ľahkosťou, dokonca niekedy ešte pridá v tempe až do posledného opakovania.)

Tréner: Je to tu! FINÁLE, posledných 10. Poď! Poď! Poď! Jeden, dva, tri, štyri, päť, šesť, sedem, osem, deväť, sto!!! Máš to. Pecka!

Tréner: Tak čo, zvládla si to? Ako sa cítiš :-)?

Klientka: Úžasne!!! Nikdy by mi ani nenapadlo, že to zvládnem, ale dala som to. Je to neuveriteľný pocit.

Tréner: No vidíš, zvládneš oveľa viac, ako si myslíš. V niektorých prípadoch dokonca aj o 100 % viac.

motivácia na cvičenie

 

Dôvody, prečo si neveríš

A teraz na záver, čo vlastne stojí za tým, že si neveríš alebo sa odpisuješ ešte predtým, ako sa do niečoho pustíš.

Nízke sebavedomie

Je jasné, že sa s ním nenarodíš, ale chce to určité skúsenosti, na základe ktorých si budeš veriť. Začni sa viac pokúšať. Neboj sa raz za čas skúsiť aj niečo, z čoho máš strach alebo si myslíš, že to nezvládneš, a daj do toho všetko. Po tom, ako sa ti to podarí, ti sebavedomie stúpne.

 

Lenivosť

Niekedy je to lenivosť, ktorá ťa odrádza. Nie že by si to nezvládla, ale proste sa ti nechce. Čo s tým? Urob to, aj keď sa ti nechce a si lenivá.

drep

 

Nemala si príležitosť niekedy to skúsiť

Je jasné, že si neveríš. Nikdy si to nerobila a nevieš, či to dáš, alebo nie. Preto je najlepším spôsobom proste to skúsiť a nepolemizovať o tom. Zhodnoť si to, až keď to skúsiš, nie ešte predtým, ako sa do toho vôbec pustíš!

 

Si na seba príliš prísna

Som neschopná, nezvládnem to, nemám na to a podobne. Ak samu seba takto vnímaš a hodnotíš, je jasné, že nemáš odvahu, silu a ani energiu na to, aby si to dala.

 

Spôsob myslenia/prístup

Tento bod nadväzuje na predošlý. Skús zmeniť svoj postoj a prístup. Aspoň trochu viac podpor samu seba, namotivuj sa (ty vieš, čo na teba platí). Ak zmeníš svoj prístup, zmení sa aj výsledok v praxi a budeš schopná zájsť oveľa ďalej. Pamätaj, dokážeš viac, než si myslíš.

cvičenie doma

Držím ti palce ;-)!

 

Daj si s nami aj takúto výzvu, každý deň si nájdi aspoň 15 minút na cvičenie. Ideš do toho s nami?

motivacia cvicenie

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Vieš, že v každom z nás drieme “tučný” aj “chudý” človek a je len na nás, ktorého viac počúvame?

Akých 6 vecí ťa vzďaľuje od úspechu v chudnutí?

Ako ťa môže zlyhanie posunúť v chudnutí vpred?

Čo ak za rohom na teba čaká vytúžený úspech?

Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 16/07/2020 a zaradený do kategórie: ChudnutieSebarozvoj a motivácia   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre