Zábava + fitness = nové skupinové cvičenie HoopingFit

Používala si ako malá na hranie kruh hula hoop? A vieš o tom, že vzniklo cvičenie vďaka ktorému môžeš nielen oprášiť spomienky, zabaviť sa, ale aj si pri tom vyformovať postavu? Áno, áno! Simonne Miskovic, tvorca tohto skupinového cvičenia nám o tom porozpráva viac…

Čo to vlastne HoopingFit je?

HoOpingFit je novinka v oblasti skupinových cvičení. Unikátny cvičebný program určený všetkým bez rozdielu pohlavia, veku a kondície. Skupinové intervalové cvičenie so špeciálnou obručou v rytme hudby pod vedením profesionálnych inštruktorov, ktoré tvaruje postavu, zlepší kondíciu a koncentráciu, dokonale psychicky uvoľní a omladzuje. Je to nový trend v skupinovom fitness cvičení, ktoré si zamilujú všetci priaznivci fitness spojeného so zábavou :).

Ako si sa dostala k tomuto cvičeniu?

Od detských čias som krúžila s hula hoop-om. Táto pomôcka mi prirástla k srdcu a stala sa súčasťou môjho každodenného života a cvičenia. Pomohla mi vytvarovať postavu, boky a pás, udržiavať sa v kondícii. Keď pomáha mne, môže aj ostatným a tak ma napadlo urobiť s hula hoop-u všestrannú pomôcku pre dnes trendové skupinové cvičenia. A tak sa zrodil HoOpingFit :) Lepšie je však raz vidieť ako stokrát počuť a preto navrhujem pozrieť si ukážku tohto cvičenia.

Kde sa zrodilo, z akej krajiny k nám prišlo?

Samotný projekt  HoOpingFit je dielom dvojice Slovákov. Ja so spolutvorcom sme dali HoOpingFit do takej podoby akú má dnes. Skupinové cvičenia s hula hoop-mi už roky existujú v USA, Ázii i v Európe, no skôr sú to cvičenia zamerané na gymnasticko-tanečné prvky, bez prvkov aerobiku. HoOpingFit v našej podobe je úplne odlišný. Vyznačuje sa dynamikou a vysokou intenzitou cvičenia, kde sa striedajú prvky aerobiku, posilňovania, tanca a krúženia panvy v rytme hudby. HoOpingFit zapája komplexne celé telo, a preto je cvičenie vysoko účinné.

V čom je výnimočné?

Cvičenie s hula hopom je veľmi efektívne. V každej cvičebnej jednotke sú precvičené svaly celého tela a výhodou je, že sa pri cvičení zapája rovnako dolná aj horná časť tela. Kombinácia aerobiku, posilňovania, tanca, krúženia panvy s prvkami napríklad boxu robia cvičenie dynamickým a výnimočným.

Kde si ho na Slovensku môžu ľudia zacvičiť?

V minulom roku sme vyškolili inštruktorov z Banskej Bystrice, Popradu aj Bratislavy. Pravidelne usporadúvame školenia, kde sa môžu prihlásiť budúci inštruktori, našim cieľom je rozšíriť HoOpingFit do centier po celom Slovensku :).

fitshaker_blog_hoopingfit_team

Postačí im na to klasický kruh, alebo sa používa nejaký špeciálny?

HoOpingFit  sa cvičí so špeciálnymi obručami, ktoré sa od detských pôvodných odlišujú veľkosťou, hmotnosťou a použitým materiálom.  Obruče majú priemer 100,5cm a hmotnosť 1,2kg. Ohybnosť obruče spôsobuje pri jej držaní vibrovanie svalstva paží, čím sa zefektívňuje cvičenie a zároveň dochádza k vyrysovaniu horných partií tela. Vnútorná strana obruče je charakteristická mierne zvlneným povrchom, čo umožňuje cvičiacemu  lepší úchop a pri krúžení  sa  spevňuje svalový korzet – brušné svalstvo a svalstvo spodnej časti chrbtice.

Aké svalové partie sa pri cvičení najviac zapájajú a môže mať človek z takéhoto cvičenia aj peknú svalovku?

V každej cvičebnej jednotke sú precvičené svaly celého tela a výhodou je, že sa pri cvičení zapája rovnako dolná aj horná časť tela. Intenzívne kardiovaskulárne cvičenie a vysoká spotreba kalórií (800 – 1000 kCal/hod.), zabezpečia vyššie spaľovanie podkožného tuku. Cvičenie je šetrné na kĺby, zlepšuje rovnováhu, stabilitu a koordináciu tela, má “anti-celulitídny efekt”(zlepšuje elasticitu spojivového tkaniva). Z psychického hľadiska navodzuje pocit uspokojenia, vyčistí myseľ, znižuje stres. Intervalové cvičenie zlepšuje kvalitu pokožky vplyvom stimulácie omladzovacieho rastového hormónu (hgh) a zvyšuje činnosť libida.

Po cvičení s hula hoop-om neostane nikto bez svalovky :). Správna technika, práca paží a krúženie panvy vám dá  pocit,  že ešte stále existujú svaly, ktoré ste nezapájali dostatočne pri iných cvičeniach.

Je každá hodina úplne iná, alebo sa hodiny opakujú?

Štruktúru hodiny si  každý vyškolený inštruktor pripravuje individuálne. Jedinou podmienkou je pri začínajúcom cvičení zásada postupnosti.

fitshaker_blog_hoopingfit_dukla

Cvičí sa na špeciálnu hudbu, alebo akúkoľvek?

Na školeniach budúcim inštruktorom odporúčame výber hudobnej zložky. Taktiež každý vyškolený inštruktor získava okrem iného aj CD s odporúčanou hudbou, nakoľko sa počas cvičenia striedajú fázy vyššej a nižšej intenzity. Samozrejme, cvičenie sa môže cvičiť aj na inú hudbu, ale je potrebné ponechať „dynamický ráz“ cvičenia pri vlastnom výbere hudby.

Pre akú vekovú kategóriu je určené ? Čo napríklad starší ľudia alebo tehuľky? 

HoOpingFit ® je určený pre všetkých bez rozdielu veku, pohlavia a fyzickej kondície. Obmedzenie nemajú ani starší ľudia, ani tehotné ženy, kde sa cvičenie v rámci svojej variability prispôsobuje potrebám danej skupiny cvičencov. Pre tehotné ženy by som odporučila statické cviky a posilňovacie cvičenia, ktoré zapájajú komplexne svalstvo celého tela.

Na záver nám prezraď zopár viet o Tebe…

Som tvorca a Master Trainer skupinového cvičenia HoOpingFit . Od malička žijem športo a ten ma sprevádza celým životom. Vyštudovala som odbor Telesná výchova  na UMB BB. Už popri štúdiu som sa venovala osobným tréningom plávania a fitness, ktorým  sa  venujem až do dnes. Pracujem tiež v oblasti skupinových  cvičení ako školiteľ a inštruktor World Jumping programu. Šport sa stal súčasťou môjho života, dobíja ma energiou:)

hooping-fit

Ďakujeme Simonne za rozhovor! :)

 

Lucia Švaral

Spoluzakladateľka, inštruktorka a redaktorka vo Fitshaker
Som inštruktorkou rôznych skupinových cvičení, trénerkou a výživovou poradkyňou. Rada trávim hodiny nielen v telocvični, ale aj na čerstvom vzduchu a v kuchyni. Prostredníctvom mojich článkov by som ťa chcela "chytiť za ruku" a ukázať ti zdravšiu a lepšiu cestičku, po ktorej môžeš ísť. Budeš sa na nej cítiť fantasticky. Sľubujem :-).
Lucia Švaral

Článok bol pridaný dňa 27/02/2015 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Lucia Švaral

Komentáre