Vyneste si odpadky z hlavy alebo 10 dôvodov prečo ísť na jogu

Keď máme plný odpadkový kôš, automaticky ho ideme vyniesť. Ale čo robiť, ak máme hlavu plnú starostí a stresov? Zacvičiť si jogu! Nabije vás novou energiou a po hodine sa budete cítiť,  akoby ste sa práve vrátili z dovolenky. Príjemne zrelaxovaný, uvoľnený a plný síl :-). Ešte skôr ako si poviete, že vy si nebudete dávať nohu za hlavu, alebo vás pomalé cvičenie unudí k smrti (nebojte sa, to všetko sú len mylné predstavy), prečítajte si aké výhody vám cvičenie jogy prinesie.

Desať najväčších benefitov nám prezradila naša inštruktorka jogy Nikol Chovancová:

1. Budete ako vymenený

Joga vám pomôže zabudnúť na všetky povinnosti, prečistí myseľ a odstráni z hlavy negatívne myšlienky. Ľudia sa po joge cítia ako vymenení. Odchádzajú s úsmevom na tvári, sú uvoľnení a vnútorne vyrovnaní. Je ideálna pre všetkých pracujúcich ľudí, ktorí sa potrebujú na chvíľku zastaviť a prečistiť si hlavu.

10-dovodov-preco-ist-na-jog

2. Zdravé a krásne telo

Myslíte si, že keď je joga pomalá, neschudnete z nej ani gram? Omyl! Pozrite sa napríklad na inštruktorky jogy a ich postavy. Dokonale vyformované, zdravé, pekne vyrysované. Joga totižto pracuje s vlastnou váhou tela, čím úžasne podporuje rovnomerné formovanie postavy. Cviky jogy sú tisícročiami overené, preto veľmi účinne zahrievajú telo a v dynamickej forme pomáhajú spaľovať tuky. Dokonca aj z takých oblastí, kde to býva problematickejšie.

10-dovoddov-preco-ist-na-jo

 

3. Zabudnete, čo je to bolesť chrbta

Vedomé spojenie pohybu a dychu dokáže urobiť s boľavým chrbtom zázraky. Joga uvoľňuje stuhnuté krčné svaly, naťahuje chrbát a zároveň ho posilňuje.

 

4. Vyliečite telo

Joga je prírodným liekom pre telo. Pomáha napr. pri migrénach, menštruačných a ženských problémoch, zlepšuje trávenie, pomáha pri alergii a astme a hlavne zvyšuje imunitu v tele.

 

5. Zlepšíte si pamäť a koncentráciu

Rovnovážne cviky zlepšujú koncentráciu. Tým,  že sa človek naučí upriamiť pohľad na jeden bod a vydrží v rovnovážnej pozícii stáť niekoľko nádychov a výdychov, buduje si koncentráciu, čistí myseľ a zlepšuje pamäť.

10-dovodov-preco-ista-na-jo

 

6. Pomáha otehotnieť a je výborná počas tehotenstva

Joga pomáha pri problémoch s otehotnením a je tiež výborným cvičením počas tehotenstva. Udrží telo v dobrej kondícii a pripraví ho na pôrod.

 

7. Zlepšíte si sexuálny život

Zlepšuje sexuálny život a jeho prežívanie, učí nás viac počúvať vlastné telo a vnímať ho.

 

8. Podporíte detoxikáciu tela

Joga obsahuje cviky, ktoré urýchľujú odbúravanie toxických látok z tela, a tým ho odľahčujú od škodlivých nánosov v tele.

10-dovodov-preco-ist-na-jog

9. Zlepšíte si spánok

Trpíte nespavosťou? Cvičenie jogy pomáha pri problémoch so spánkom a zlepšuje jeho kvalitu.

 

10. Nabije vás energiou

Joga je výborným dobíjačom energie. Pri dychových cvičeniach sa účinne vymieňa stará energia za novú.

joga-fitshaker-2

Benefitov z cvičenia jogy je veľmi veľa. Najlepšie je vyskúšať si ju na vlastnej koži. Napríklad hneď teraz na www.fitshaker.sk :-).

yoga-s-nikolNikol Chovancová

Inštruktorka jogy

www.yogasnikol.sk

Lucia Švaral

Spoluzakladateľka, inštruktorka a redaktorka vo Fitshaker
Som inštruktorkou rôznych skupinových cvičení, trénerkou a výživovou poradkyňou. Rada trávim hodiny nielen v telocvični, ale aj na čerstvom vzduchu a v kuchyni. Prostredníctvom mojich článkov by som ťa chcela "chytiť za ruku" a ukázať ti zdravšiu a lepšiu cestičku, po ktorej môžeš ísť. Budeš sa na nej cítiť fantasticky. Sľubujem :-).
Lucia Švaral

Článok bol pridaný dňa 23/04/2014 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Lucia Švaral

Komentáre