[VIDEO ZDARMA] Aké cvičenie je najlepšie pre tehotné? Vyskúšaj Gravid jogu!

Tehotenstvo je veľmi špeciálny obdobím v živote ženy, kedy prechádza zmenami na rôznych úrovniach. Pre hladký priebeh je dôležité vedieť si zachovať absolútny pokoj, vyrovnanosť a snažiť sa o vnútornú harmóniu. K tomu vie krásne pomôcť cvičenie Gravid joga, ktoré je prispôsobené práve budúcim mamičkám. Ak čakáš bábätko, odporúčame ti pripraviť sa na pôrod pomocou tohto cvičenia, ktoré máme pre teba už aj vo forme videí u nás na Fitshakeri. Skôr ako vhupneš do cvičenia, je dobré, aby si vedela o tejto forme jogy viac. Môže ju cvičiť každá mamička? Kedy je ideálne s ňou začať? Aké sú jej benefity? Všetko potrebné sa dozvieš v tomto článku :-).

Na dôležité otázky nám odpovedala priamo inštruktorka Gravid jogy Miška Szilvásová. Okrem toho, že Miška má svoje hodiny v telocvični, bude ťa tiež sprevádzať cvičeniami na Fitshakeri :-).

Fitshaker-Gravid-joga-cvicenie-foto-12

Čo je to Gravid joga?

Gravid joga je cvičenie pre tehotné. Pri tomto type jogy sa sa prispôsobujú klasické pozície jogy fyzickým potrebám a možnostiam budúcich mamičiek. Súčasťou cvičenia sú dýchacie cvičenia, relaxačné a meditačné cvičenia a cvičenie pozícií – asán.

Kedy počas tehotenstva je dobré začať s Gravid jogou?

Výhodou Gravid jogy je že na ňu nie sú potrebné žiadne predchádzajúce skúsenosti s jogou. Začať s jogou počas tehotenstva môže žena kedykoľvek, ale neskúseným jogínkam sa neodporúča začínať skôr ako v 13. týždni tehotenstva. Nakoľko v prvom trimestri prebiehajú v tele ženy veľké hormonálne a fyziologické zmeny, mamičky často krát pociťujú nevoľnosť a únavu. Skúsené jogínky a športovkyne môžu pokračovať vo svojej praxi aj počas prvého trimestra. Je dôležité vedieť rešpektovať a počúvať svoje telo, a taktiež konzultovať možnosť cvičenia so svojim lekárom.

Aké sú výhody cvičenie Gravid jogy?

  • zlepšenie fyzickej kondície,
  • relaxácia mysle,
  • vedomé dýchanie,
  • zníženie ranných nevoľnosti,
  • zlepšenie trávenia,
  • zlepšenie funkcie srdcovo-cievneho systému,
  • zmiernenie bolesti v driekovej chrbtici,
  • zmiernenie opuchov nôh,
  • pozitívne naladenie,
  • a mnoho ďalších :-).

Dokáže toto cvičenie uľahčiť pôrod?

Veľa mojich klientok a známych mi povedalo, že joga im naozaj veľmi prospela pri samotnom pôrode, jednak čo sa týka nastavenia mysle, pokoja pri pôrode, ale aj pri dýchaní, pri kontrakciách. Toto cvičenie vie byť naozaj veľmi nápomocné.

Je Gravid joga vhodná pre každú budúcu mamičku?

Gravid joga je vhodná pre fyziologickú tehotnosť. Ak je žena sledovaná ako riziková gravidita – vysoký krvný tlak, placenta prevea, predčasné skracovanie krčka maternice – cvičenie Gravid jogy nie je vhodné. O tomto type cvičenia sa treba poradiť so svojím gynekológom.

Celý rozhovor s Miškou spoločne s ukážkami cvičenia Gravid joga si môžeš pozrieť v tomto videjku :-).

Budúce mamičky potrebujú viac ako ktokoľvek iný pokoj a pohodu. Na druhej strane ani počas tehotenstva (ak je všetko v poriadku), netreba zanedbávať cvičenie. Skvelé je, že u nás si môžeš dať cvičko pre tehuľky v pohodlí svojej obývačky. Nebudeš sa stresovať cestovaním, ale dopraješ si svoju dávku pohybu.

Nie si istá, či by ťa toto cvičenie bavilo? Pripravili sme pre teba úsek z jedného videa s Miškou úplne zadarmo! Zacvič si dynamickú sekvenciu pozdravov slnka :-).

 

Prihlás sa na Fitshaker a začni cvičiť s Miškou :-). Len za 5,90 Eur mesačne (cena dvoch latté s kamoškou).

Romana Cibulková

Milujem poctivé veci, nechávam sa inšpirovať šikovnými ľuďmi a bavím sa knižkami, varením a ďalšími maličkosťami, ktoré prináša každý deň. Robím veci, ktoré mi prinášajú radosť a tie zvyšné obmedzujem na minimum. :-) Som veľký fanúšik dobrého jedla, kvalitných potravín, pozitívneho myslenia a všetkého zdravého. A myšlienky z týchto oblastí budem s vami rada zdieľať.
Romana Cibulková

Článok bol pridaný dňa 14/09/2015 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Romana Cibulková

Komentáre