Jedlo po tréningu: Kuracie mäsko “Exotika”

Potrebuješ si zbaliť obed do škatuľky a dochádzajú ti nápady, čo uvariť? Aby to bolo rýchle, zdravé a nech to aj chutí… Žiadny problém! Ak sa nebrániš mäsku, skús tento recept. Kuracie mäso je skvelým zdrojom bielkovín, ktoré tvoje telo potrebuje nielen po cvičení. A vďaka exotickej chuti pošteklí aj tvoje chuťové poháriky :-).

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • 2 kuracie prsia
  • 1 väčšiu cibuľu
  • 4 mrkvy
  • sójovú omáčku (odporúčam TAMARI)
  • rybaciu omáčku (kúpiš bežne v hypermarketoch, ale ak vynecháš, nič sa nedeje)
  • 1 balenie kokosovej smotany (kokosová smotana sa predáva v obchodoch so zdravou výživou, ale pokojne kúp kokosové mlieko v plechovke, nechaj ho cez noc v chladničke a tá hutná časť, ktorá ti zostane na povrchu, je kokosová smotana)
  • mleté čierne korenie
  • kokosový olej bez vône alebo iný tuk vhodný na tepelnú úpravu

Ako budeme postupovať?

1. Na panvici zahrejeme olej, cibuľu si očistíme a nakrájame na hrubé mesiačiky. Dáme restovať na stredný stupeň, pridáme očistenú a na kolieska nakrájanú mrkvu a spolu obraciame na panvičke tak dlho, kým nezačnú obe suroviny karamelizovať. Dôležité je znížiť plameň, aby nám zelenina neprihorela.

2. Kuracie mäso si nakrájame na rezance, dáme do misy, pridáme sójovú aj rybaciu omáčku, čerstvo zomleté korenie z mlynčeka a všetko premiešame. Keď je zelenina pripravená, vareškou ju posunieme do strán a urobíme si miesto na mäso.

3. Pridáme mäso a orestujeme ho. Keď je zatiahnuté, zmiešame ho s ostatnou zeleninou. Na záver pridáme kokosovú smotanu, stačí máličko – dodá skvelú chuť. Necháme ju rozpustiť, prevariť a vypneme. Podávame s basmati ryžou alebo len so zeleninou…podľa času, kedy jedlo konzumujeme.

og-prsia-na-karamelizovanej-zelenine2

og-prsia-na-karamelizovanej-zelenine3

 Prajem dobrú chuť :-).

 

Ďalšie tipy na večeru po cvičení:

Sardinkovo-cukinová bomba

Baklažán plnený mäskom

Kuracie prsia s karfiolovou ryžou

Lucia Súkeníková

Článok bol pridaný dňa 18/02/2016 a zaradený do kategórie: Jedlá z mäsaPotréningovéReceptyRýchle obedy či večere do 30 minút   |   Autor: Lucia Súkeníková

Komentáre