Tip na večeru: Senzačná hubová frittata so zeleninou

Ak ťa už nebaví tvoj tradičný recept na kuracie mäso, vyskúšaj tento rýchly a veľmi chutný recept, ktorý si môžeš pripraviť na tvoju večeru. Táto zdravá frittata s hubami a zeleninou dodá tvojmu telu množstvo vitamínov a v neposlednom rade aj bielkoviny. Prajem ti príjemné pečenie a ešte lepšie vychutnávanie :-).

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • 2 šálky rôznej zeleniny (napr. hrášok, mrkvu, fazuľkové lusky, papriku, cibuľu a pod.)
  • hrsť sušených dubákov alebo 6 ks šampiňónov
  • 2 vajcia z voľného chovu
  • 5 plátkov kvalitnej šunky s vysokým podielom mäsa
  • 1 malú mozzarelu
  • soľ
  • mletú červenú papriku (ideálne údenú)
  • korenie podľa chuti

Pozn.: Rozmer zapekacej misy na obrázku je 21×14 cm.

Ako budeme postupovať?

  1. Ak použijeme sušené dubáky, chvíľu ich povaríme vo vode. Ak použijeme šampiňóny, netreba ich predvárať. Tie rovno pridáme k zelenine.
  2. V miske zmiešame zeleninu. Ak nemáme čerstvú, môžeme použiť aj mrazenú (asi ½ sáčku).
  3. V druhej miske zmiešame vajíčka, soľ, korenie a údenú papriku.
  4. Zeleninu zmiešame s vajíčkom a nalejeme do zapekacej misky.
  5. Na vrch poukladáme plátky mozzarely a pečieme na 180 stupňov asi 20 minút.

 Tip na večeru: Senzačná hubová frittata so zeleninou

Tip na večeru: Senzačná hubová frittata so zeleninou

Tip na večeru: Senzačná hubová frittata so zeleninou

Tip na večeru: Senzačná hubová frittata so zeleninou

Frittata sa nádherne snúbi s ľahkým zeleninovým šalátom. Ďalej odporúčam obmieňať zeleninu podľa sezóny, vďaka čomu sa stane tvoja frittata vždy jedinečnou :-). Prajem ti dobrú chuť! 

Viac zdravých receptov na raňajky, obed a večeru nájdeš v knihe Z fitka do kuchyne 1!

Ďalšie tipy na výživný obed a chutnú večeru:

Rýchly a zdravý obed za pár minút! Kuracie na mede s ryžou natural

Mega zdravá večera: Quinoa so sladkými zemiakmi a čiernou fazuľou

Expresne rýchly Marocký kuskus šalát s cícerom

 

Lucia Súkeníková

Svoju záľubu vo varení som znovuobjavila, keď som čakala prvého syna. Po narodení druhého syna som vytvorila FB stránku MOJE JEDLO. Keďže pri dvoch deťoch niet času na dlhé varenie, uprednostňujem jednoduché a časovo nenáročné recepty. A keďže mi záleží na zdraví mojej rodiny, tvorím recepty, ktoré nemajú za úlohu len zasýtiť, ale aj dodať telu to, čo potrebuje. Som milovníčkou dobrého jedla. Nepoužívam polotovary, náhrady jedál, glutamany a suroviny s éčkami. Mám rada čisté chute z prvotných surovín. Dávam prednosť kvalitným, sezónnym a lokálnym potravinám. Myslím, že veľa vecí sa dá vyrobiť aj doma. Milujem skúšať nové, nepoznané chute a kombinácie chutí. Chcem prinavrátiť tradičnú slovenskú kuchyňu na naše stoly v modernom šate. Keďže žijem na dedine, používam bežne dostupné suroviny. Verím, že Vám MOJE JEDLO bude chutiť :-).
Lucia Súkeníková

Článok bol pridaný dňa 31/01/2017 a zaradený do kategórie: Recepty   |   Autor: Lucia Súkeníková

Komentáre