Andrejkina premena, ktorá ťa inšpiruje! Ako sa dopracovala k postave snov?

Cesta za vysnívanou postavou nemusí byť vždy len o redukcii veľkého množstva tukov. Môže byť aj o spevňovaní postavy, osvojení si určitých zásad zdravého životného štýlu a dobrom pocite zo seba a svojho tela. Presne takto by som opísala úžasnú premenu Andrejky, ktorá na sebe každý deň pracuje a motivuje aj ostatných. Možno práve jej premena ťa namotivuje a konečne dosiahneš svoju postavu snov! :-)

Predstavíš sa všetkým čitateľom bližšie? Tiež by nás zaujímalo, aké okolnosti, týkajúce sa tvojej premeny, ťa priviedli tam, kde si dnes.

Ahojte, volám sa Andrea, mám 26 rokov. Vždy som bola to super chudé dievča (47-49 kg), ktoré si o 12 v noci mohlo bez výčitiek dopriať biely rožok so slaninou. V 23 rokoch som pribrala na 56 kg, z čoho som bola frustrovaná a hneď po dovolenke pri mori som sa odhodlala navštíviť fitko s cieľom schudnúť.

Nepoznala som stroje ani jednotlivé cviky, robila som len kardio tréning v domnienke, že tak schudnem najrýchlejšie. 5-6 x do týždňa som sa cca hodinu “potila” na bicykli alebo na bežiacom páse, odhodlaná získať späť moje krásne telo. Upravila som si stravu, vynechala sladkosti a tučné jedlá a kúpila si prvé balenie proteínu a spalovač tukov.

Po mesiaci a pol som sa odvážila a výsledok ma nemilo prekvapil – bez zmeny, hoci na oblečení som úbytok centimetrov spozorovala. Až neskôr som pochopila, že svaly sú ťažšie ako tuk a pri chudnutí sa postava zároveň aj formuje.

Postupne som ku kardiu zaradila cviky s vlastnou váhou a začala som cvičiť aj so strojmi. Bolo to náročné a veľakrát som to chcela “zabaliť”, ale spomenula som si, prečo som začala. Asi po 3 mesiacoch som vo fitku stretla krásneho vyšportovaného muža. Dali sme sa dokopy, naučil ma všetko o fitness a cvičili sme spolu 4-5 x do týždňa.

rozhovor o chudnuti

Ako vnímaš stravovanie? Ktorý smer v stravovaní Ti je blízky? Máš určité zásady alebo si bez výčitiek dopraješ aj sladké dezerty a čokoládu?

Strava je pri cvičení veľmi dôležitá. Z osobnej skúsenosti viem, že strava tvorí až 70 % úspechu, zvyšok je cvičenie. Neuznávam zákerné diéty a pravidlo “nejesť po 18:00”. Stačí sa stravovať zdravo, menšie porcie jedál 5-6 x za deň. Každý musí prísť na to, čo jeho telu najviac prospieva.

Ja mám rada pestrú stravu a preferujem čerstvé potraviny, ideálne slovenské alebo od farmárov. Vyhýbam sa komerčným sladkostiam, mastným a vyprážaným jedlám, sladeným nápojom, nejem pečivo a výrobky z bielej múky. Keď dostanem chuť na sladké, upečiem si fitness koláč alebo raw dezert.

Ktoré potraviny sú tvojím „MUST HAVE“ a za každých okolností napĺňajú obsah tvojej chladničky?

Každý deň začínam pohárom vody a dám si vitamíny D3, magnézium, spirulinu, garciniu. Vitamíny obmieňam podľa potreby. Raňajky zvyknem mať sladké, napríklad biely jogurt s chia semienkami, škoricou, orechmi, ovocím alebo aj proteínové lievance. Ďalšie 2 jedlá počas dňa tvoria bielkoviny (šunka, vajcia, ryby, mäso), trochu sacharidov na energiu (ryža, bataty, bulgur) a zelenina (špenát, cvikla, rajčiny, šalát, mrkva).

Nasleduje silový tréning a krátke kardio, po ktorom si doprajem kvalitný proteín a približne po ďalšej hodine opäť bielkoviny (cottage, šunka alebo bielka z vajec) so zeleninou.

Aký je tvoj osvedčený rituál na vysnívanú postavu, čo sa týka jej formovania? Koľko hodín týždenne cvičíš, aké cvičenia uprednostňuješ?

Pre získanie vyšportovanej postavy je potrebné dodržiavať istý režim počas dňa. Pravidelná vyvážená strava, vitamíny, doplnky stravy, cvičenie a odpočinok sú nevyhnutné. Cvičím formou 3+1 = 3 dni trénujem a 1 deň regenerujem. Občas to nevydržím a cez voľno si dám kardio :-).

1. deň – chrbát, biceps, brucho + kardio.

2. deň – prsia, ramená, brucho + kardio.

3. deň – nohy, zadok a triceps.

Vo fitku trávim priemerne 1,5 hodiny.

premena Andrejka

Čo by si poradila čitateľkám, ktoré sú v začiatkoch zmeny životného štýlu a príde im do cesty nedostatok energie a motivácie do ďalších dní? Ako prekonať samú seba?

Treba si vopred stanoviť jasný cieľ a držať sa ho. Zapisovať si svoje pokroky a byť hrdá na seba, že si sa rozhodla byť lepšou, krajšou a zdravšou. Nebáť sa v začiatkoch opýtať trénera vo fitku na rôzne problémy, ktoré ťa sprevádzajú na začiatku cvičenia. A čo je hlavné – neodmeňovať sa jedlom! Jedlo je len prostriedok k dosiahnutiu fit postavy, nie útechou počas zlých dní. Aby bola tvoja premena efektívna, nemôžeš podvádzať a očakávať výsledky! Ak túžiš po zmene tela, urob to hneď, nikto iný to za teba neodmaká! Motivuj samu seba a staneš sa motiváciou pre ostatných! Veľa šťastia :)

Andrejke ďakujeme za motivačné slová a držíme jej palce pri dosahovaní ďalších úspechov! 

 

 

Ďalšie inšpiratívne premeny, ktoré ťa presvedčia o tom, že ešte vždy môžeš zmeniť svoju postavu!

Biba a jej premena: “Láska ma motivovala, aby som schudla 40 kíl.”

Luckina premena: Po pôrode som schudla 32 kg a dnes som osobná trénerka!

Nataliina premena: Kvôli novej postave som musela vymeniť komplet celý šatník

Petra Ryšková

Redaktorka vo Fitshaker
Som nadšencom zdravého životného štýlu a rada hľadám nové inšpirácie a teórie z tejto oblasti, ktoré hneď skúšam aplikovať v "praxi" - v kuchyni, cvičení, nákupoch... Najlepšie sa cítim v prírode (prechádzky so psom, behanie, bicyklovanie), kde sa vždy nadopujem pozitívnou energiou.
Petra Ryšková

Článok bol pridaný dňa 09/03/2017 a zaradený do kategórie: PremenyVšeobecné   |   Autor: Petra Ryšková

Komentáre