Prečo cvičiť Pozdrav slnku každý deň? Popis aj s videom TU

Pozdrav slnku A je základným kameňom jogy. Bez neho sa nedá pohnúť ďalej. Odporúčam ho párkrát po sebe zopakovať, čím sa telo krásne zahreje a pripraví sa na ďalšie, obtiažnejšie pozície. Nám však stačí vedieť správne pozdraviť slnko, takzvané „denné jogové minimum“ a vyhnúť sa častým chybám, ktoré súvisia najmä s dýchaním. Pozri sa, čo všetko ti toto cvičko prináša, pusti si videjko a poď na to :-).

Aké benefity táto zostava prináša?

1. zlepšenie držania tela,

2. získanie flexibility a sily,

3. úbytok telesnej váhy a tuku,

4. posilňovanie svalstva a rovnováhy,

5. prekrvenie pokožky.

cviky na chrbát joga

 

Pozdrav slnku A pozostáva z týchto krokov:

1. Postavíme sa dopredu podložky. Stojíme vzpriamene, ruky pri tele, päty a špičky sa dotýkajú. Dýchame hlboko do pľúc. Nádych aj výdych sú rovnako dlhé, dýchame celý čas iba nosom. Pohľad je uprený na jeden bod, neblúdime očami po miestnosti. Začíname.

2. Hlboký nádych nosom, ruky zdvihneme nad hlavu, pozrieme sa hore za spojenými dlaňami. Nezakláňame sa, neprehýbame sa v krížoch.

3. Predkloníme sa spolu s výdychom nosom. Dlane položíme s rozprestretými prstami na rukách celou plochou na podložku a pevne ukotvíme. Počas celého pozdravu slnku s nimi nehýbeme. Hlavu mierne zohneme, bradu pritiahneme k hrudníku, čelom sa snažíme dotknúť kolien. Ak ťahajú stehná, môžeme mierne prikrčiť kolená.

4. Nádych nosom, iba hlavu jemne zdvihneme a pozrieme pred seba. Ruky zostávajú pevne na podložke. Ak ťahajú stehná, môžeme mierne prikrčiť kolená.

5. Spolu s výdychom plynule prejdeme dozadu, odkročíme, zapierame sa špičkami nôh, klesneme tesne nad podložku akoby do kliku, lakte pri tele, telo rovné ako doska.

joga cvičenie na chrbát

6. Nádych nosom, zdvihneme sa na rukách smerom hore, nohy položené na priehlavkoch, lakte vystreté. Hlavu zakloníme dozadu, kolená sú pár centimetrov od zeme vo vzduchu.

7. Zdvihneme boky hore spolu s výdychom, ruky máme pevne celými dlaňami položené na podložke, päty sa snažíme zatlačiť do podložky, vystrčíme kostrč hore a zostrojíme strechu. Tu zostaneme plynule a hlboko dýchať 5 hlbokých výdychov a nádychov. Ak ťahajú stehná, môžeme mierne prikrčiť kolená alebo si zmenšiť krok. Nohy sú rozkročené na šírku bokov.

8. S posledným nádychom prejdeme dopredu podložky smerom k rukám, ktoré sú stále pevne prilepené na podložke celou plochou dlaní. Pohľad smeruje dopredu. Kolená môžu byť mierne pokrčené, ak cítime silný ťah v stehenných svaloch.

9. Hlavu mierne zohneme, bradu pritiahneme k hrudníku, čelom sa snažíme dotknúť kolien. Ak ťahajú stehná, môžeme mierne prikrčiť kolená. Tam vydýchneme nosom.

10. S nádychom sa vystrieme hore, zdvihneme ruky nad hlavu, spojíme dlane, za ktorými smeruje náš pohľad. Nezakláňame sa, neprehýbame v krížoch.

11. Vydýchneme nosom a spustíme ruky k telu. Stojíme vzpriamene, ale pevne.

A teraz si to daj pekne so mnou pomocou tohto videa:

Príjemné cvičko želám!

 

Nech sa páči, tu je aj ilustrovaný návod, ako na to. Môžeš si ho pripnúť napr. na svoju Pinterest nástenku. ;-)

 

TIP: Ak si chceš zacvičiť jogu alebo niektoré ďalšie z cvičení, zaregistruj sa hneď teraz! Príval energie a krásne výsledky zaručené :-).

 

Aj tieto joga zostavy ťa môžu zaujať:

Joga cviky, ktoré podporia očistu tela

Joga cviky na uvoľnenie menštruačných bolestí

5 joga cvikov na zlepšenie nálady

8 joga cvikov na naštartovanie spomaleného metabolizmu

Adela Jasenovcová

Mama dvoch dcér, ktorá sa nechce zmieriť s tým, že na bruchu nemá tehličky. Milujúca svoje deti, no stále s potrebou realizovať sa. Neúnavný bojovník a nekompromisný optimista. Keď ľudia vravia “čo si pipi?!”, práve začínam. Vyvraciam mýtus, že dojčiace ženy po pôrode by nemali športovať. Po šestonedelí som sa v oboch prípadoch vrátila k behu. Predtým som precvičovala zumbu, viedla vlastné fit štúdio, mám certifikát Ministerstva školstva inštruktorky aerobiku a certifikát z učiteľského tréningu aštánga jogy od Jara Páveka. Vypínam pri joge, po piatom kilometri na cyklistickom trenažéri, ale aj v lese so psom a rodinou. Venujem sa literárnej tvorbe, veľa čítam, živím dušu hudbou a dobrými filmami. V januári 2018 mi vychádza knižný debut pod názvom Denník aktívnej matky.
Adela Jasenovcová

Článok bol pridaný dňa 04/08/2016 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Adela Jasenovcová

Komentáre