„Hurá, je tu víkend!“ Ale, čo keby to znelo: „Hurá, je tu opäť pondelok!“ Prečo zmeniť prístup?

Nech ide o akúkoľvek sféru nášho života, všetko vychádza z nášho nastavenia, prístupu a spôsobu myslenia. Keby sa na jednu konkrétnu situáciu pozrelo 100 ľudí a malo by k nej vyjadriť svoj názor a postoj, je jasné, že každý by reagoval odlišne. A presne o tom to je. Pokiaľ nám niečo robí problém, môžeme sa na to začať pozerať inak. Situácia sa síce nezmení, ale zmení sa náš pohľad na danú vec a tým pádom aj náš pocit. Je to mentálny tréning, pozitívnym prístupom idú veci skutočne ľahšie.

Ako pomohol mentálny tréning mne?

Ja osobne som mal v minulosti obrovský problém vystupovať pred ľuďmi a keď sa blížila akcia, na ktorej som mal prednášať, tak vždy pri pomyslení na túto udalosť som mal stres. Raz som si ale povedal DOSŤ! Chcel som to zmeniť a nebyť už otrokom toho zlého pocitu.

Pred najbližšou akciou som to skúsil inak. Pri pomyslení na tú akciu som si predstavoval ako sa na ten deň teším, ako si tú chvíľu na pódiu užívam, ako mám radosť z toho, že môžem niečo ľuďom odovzdať a im to pomôže.

Začal som vo svojej hlave tento mentálny tréning a takto som sa na danú udalosť pripravoval. Opačne ako kedykoľvek predtým. Zmenil som vo svojej hlave celý dej a mal som oveľa lepší pocit. Nestresoval som sa kvôli tomu mesiac dopredu, ale mal som naopak pozitívne pocity.

Zmenil som pohľad na danú vec a trénoval som ju.

Je jasné, že to tiež vyžaduje čas a tréning, ja to stále trénujem a zlepšuje sa to, ale stojí to za to, lebo ten negatívny predošlý pocit opadáva a prichádza čoraz viac pozitívnych pocitov.

 

Prečo by som mala trénovať tento prístup aj ja?

Keď si kazíš napríklad nedeľu, lebo máš už v hlave pondelok a ten prináša so sebou pracovné povinnosti a stres, tak sa skús na to začať pozerať opačne.

Pondelok so sebou prináša aj nový štart, aktivity, na ktoré sa tešíš (povedzme tréningy, ktoré máš rada), alebo ti prináša aj nové výzvy (problémy života a práce môžeš vnímať ako výzvy a zdolávať ich – to ti dodá sebavedomie, silu a odvahu). Každý deň má niečo do seba. Skús sa na tie veci začať pozerať inak a v hlave si to pomaly, postupne prestavovať a trénovať tento nový prístup.

To dodá tvojmu životu úplne iný a pozitívny rozmer. Budeš viac zameraná na to dobré a budeš veci vidieť inak. Odrazu sa tie pocity úzkosti, nespokojnosti, stresu a strachu začnú strácať a budeš do svojho života púšťať viac dobrých pocitov.

Je to možné, ver mi. Sám to na sebe skúšam a vidím, že to má obrovský zmysel, lebo cítiť sa zle je normálne, ale ak to zbytočne preháňame a sme zakliesnení v týchto pocitoch, tak to môže mať zlý dopad.

Na čo sa cítiť tak často zle, ak nemusíme? Veď si to sami vytvárame len v našich hlavách a môže to byť celkom inak, ak zmeníme len také jednoduché veci. Môže sa ti viac dariť, môžeš sa lepšie cítiť. Všetko to závisí len od tvojho rozhodnutia, či to chceš a začneš pre to niečo robiť.

Ja verím, že to chceš a začneš žiť aspoň o trochu lepší život vďaka tomu, že zmeníš takú maličkosť ako je prístup a teda spôsob ako uvažuješ o veciach/udalostiach. Držím ti prsty :-)!

 

Dobrým spôsobom ako skúšať meniť prístup je hľadať to, za čo si v daný deň vďačná. Aj v novom Fitness diári® 2020 máš pod každým dňom priestor na zapísanie vďaky:

 

Prečítaj si aj:

Prečo je dobré trénovať vďačnosť a ako na to?

Ako nájsť to správne hobby?

23 tipov, ako byť v živote viac šťastnejšia

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 04/10/2019 a zaradený do kategórie: Sebarozvoj a motivácia   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre