Fit obed: Bataty s prekvapením plné prírodných spaľovačov

Sladké zemiaky alias bataty sú bohaté na betakarotén, o čom napovedá ich pekná oranžová farba. Ich konzumácia sa odporúča pri artérioskleróze, nedostatočnom prúdení krvi a hypertenzii hlavne preto, že v nich nie je takmer žiadny tuk a sodík. Čo je však najpodstatnejšie, napriek tomu, že sú sladké zemiaky bohaté na škrob, v kontrolovanom množstve sú vhodné i pri chudnutí. Aj keď majú nízku kalorickú hodnotu, dopraj si ich radšej na obed ako na večeru. Pripravila som pre teba recept plný prírodných spaľovačov. Kurkuma, čili papričky a cesnak sú potravinami, ktoré podporia tvoj metabolizmus k lepšiemu spaľovaniu. Do boja proti nadbytočným kilečkám!

Čas prípravy: 80 minút

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • 2 väčšie sladké zemiaky
  • 2 hlávky cesnaku
  • olivový olej
  • morskú/himalájsku soľ
  • 4 lyžice kokosovej smotany (kúpiš v predajni so zdravou výživou)
  • 1 lyžičku kurkumy
  • rozmarín
  • čili papričku

Ako budeme postupovať?

1. Hlávky cesnaku pozdĺžne prerežeme. Jedna polovica nám zostane v celku, druhá sa rozpadne. To však nevadí, dáme ju spoločne piecť k zemiakom a cesnak použijeme aj do krému.

2. Cesnak nešúpeme, ale pečieme spolu so šupkou. Nespáli sa.

3. Bataty dobre umyjeme pod tečúcou vodou. Nakrájame ich na cca 3 cm hrubé kolieska.

4. Nástrojom na vydlabávanie alebo polievkovou lyžicou v strede urobíme akoby malú misku. Poukladáme ich do zapekacej misy na papier na pečenie.

5. Pokvapkáme olivovým olejom a dochutíme soľou.

6. Vnútro, ktoré vyberieme, uložíme na druhú zapekaciu misku. Obe misy dáme piecť do rúry na 200 °C cca 35 minút.

7. Keď sú bataty upečené, vyberieme ich z rúry a necháme chvíľu vychladnúť.

8. Vnútro zemiakov vložíme do mixéra, pridáme vylúpaný pečený cesnak z druhej polovice, kokosovú smotanu, kurkumu a soľ. V mixéri všetko vymixujeme do hladkého krému.

9. Naše zemiakové misky ideme plniť. Pre lepšie naplnenie nám pomôže mikroténové vrecko. Naplníme ho krémom, stlačíme do jedného rohu a rožtek vrecka odstrihneme. Potlačíme krém a môžeme plniť.

10. Nakoniec na vrch zemiakov nasekáme čerstvý tymián, uložíme na tanier a podávame s hlávkami pečeného cesnaku. Ak máš rada pikantné, posyp si cesnak nakrájanou čili papričkou.

 

Výživová hodnota na 1 porciu:

Kalorická hodnota Tuky Sacharidy Bielkoviny
450 kcal 18 g 61 g 7 g

babat

bataty1

bataty

Voilá. Obed je na stole. Dobrú chuť!

 

Fit recepty od autorky Julky nájdeš aj v našich knihách Z fitka do kuchyne špeciál I, II a III:

strava pri cvičení pre ženy

 

Ďalšie tipy na jesenné recepty:

Zapekaná tekvica rozplývajúca sa na jazyku

Cviklový šalát s kozím syrom a orechmi

Jesenný zeleninový koláčik, s ktorým schudneš

Júlia Rašlová

Článok bol pridaný dňa 04/11/2015 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéReceptyVeganVegetariánske   |   Autor: Júlia Rašlová

Komentáre