Dokonalá večera: Zapekaná cuketa s olivami a parmezánom

Cuketa je momentálne v kurze. Čo sa tak s ňou trocha pohrať a vytvoriť z nej úžasne chutné jedlo? Odporúčam túto zapekanú cuketku, ktorá pripomína slnečné Taliansko. Nezaťaží organizmus a tráviaci systém, preto je do týchto horúcich dní ako stvorená. A navyše chutí božsky, takže ohúriš aj ďalších rodinných príslušníkov :-).

TIP: V minulosti som veľmi cuketu neobľubovala, hlavne kvôli tomu že sa vždy veľmi rýchlo rozvarila. Prišla som však na jeden trik, keď cuketa zostane pekne vcelku. Cuketu už nekrájam na kocky, ale škrabkou na zemiaky ju pekne našúpem na plátky. Stačí jej naozaj len pár minút na panvici alebo v rúre, aby sa upiekla tak akurát. Vyskúšaj :-).

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • 1 väčšiu alebo dve menšie cukety
  • 4 ks kríčkových paradajok
  • 100 g čiernych olív
  • olivový olej
  • soľ
  • 30 g strúhaného parmezánu
  • rozmarín

Ako budeme postupovať?

1. Zapekaciu misku si vytrieme olivovým olejom a cuketu si škrabkou na zemiaky našúpeme pozdĺžne na plátky. Takto urobené plátky stáčame do slimáčikov a ukladáme vedľa seba do zapekacej misky.

2. Keď máme cuketu poukladanú, nakrájame si paradajky na kolieska a vložíme ich medzi cuketových slimáčikov. Čierne olivy si nakrájame a nasypeme ich na vrch cukety.

3. Nakoniec všetko ešte trocha pokvapkáme olivovým olejom, posolíme a posypeme strúhaným parmezánom a rozmarínom. Vložíme do rúry pod gril a pri 200 stupňoch pečieme cca 20 minút.
fitshaker_blog_zapekana_cukina1fitshaker_blog_zapekana_cukina4

fitshaker_blog_zapekana_cukina3

Výživná večera je na svete. Prajem dobrú chuť :-).

 

Kalorická hodnota na 1 porciu:

Kalorická hodnota kj Tuky Sacharidy Bielkoviny
1 012 kj 20,19 g 8,17 g 8,06 g

 

Ďalšie tipy na rýchlu večeru, ktorú si zamiluješ:

Rýchla fitness večera s tofu syrom

Karfiólový nákyp s hráškom a šampiňónmi

Zapekaný ružičkový kel so zeleninou

Júlia Rašlová

Mojim snom bolo pomáhať ľuďom s nadváhou a obezitou. Napísala som motivačnú knihu „Kilá ktoré mi zmenili život", kuchársku knihu „Ako dobre jesť a nepribrať„ a diár ako malý ťahák na štíhlu líniu. Na svojej stránke chudnem-rozumne.com prispievam článkami, receptami, niekedy aj radami o tom ako je najlepšie a najzdravšie chudnúť bez jo-jo efektu. Tvorím výživové plány a snažím sa pomáhať ľuďom večne bojujúcim s kilami navyše. Výživou a zdravším varením sa zaoberám 9 rokov. Teraz aj profesionálne ako výživový poradca.
Júlia Rašlová

Článok bol pridaný dňa 10/08/2015 a zaradený do kategórie: PotréningovéReceptyRecepty pre detiRecepty pre deti od 1,5 rokaVegetariánske   |   Autor: Júlia Rašlová

Komentáre