Dajú sa vôbec skĺbiť mamičkovské povinnosti s cvičením a stravovaním? Dajú!

Dnes už ako profesionálna fitness trénerka, špecialistka na výživu a zároveň mamina dcérky, ktorá počas prvých šiestich rokov života precestovala dva kontinenty a žila v štyroch rôznych krajinách, môžem úprimne povedať, že začiatky mojej fitnes cesty v role maminy neboli jednoduché.  Stálo ma veľa úsilia vybudovať si systém, ktorý reálne funguje a zastrešuje všetky moje aktivity. Zhrnula by som ho do niekoľkých zásad. Tak, ak sa tento problém týka aj teba, neváhaj a čítaj ďalej.

Zásada č.1: EFEKTÍVNOSŤ

Každá mamina mi potvrdí, že popri deťoch nie je času nikdy nazvyš. Hlavne, keď sú menšie a vyžadujú neustálu pozornosť.  To znamená, nielen niečo urobiť, ale urobiť to za krátky čas a aj s vysokou kvalitou. Prestaň hľadať výhovorky prečo sa veci nedajú, a využi každú minútu dňa na veci, ktoré ťa posúvajú dopredu.

img_9716

Zásada č.2: PRIORITY

Treba si zatriediť, čo je pre teba dôležité! Ako ženy nesmieme potlačiť svoje sny, plány a záľuby. Treba ísť za svojimi cieľmi a vydať potrebné úsilie na ich plnenie, inak nebudeš šťastná. Ale POZOR – NIE, netreba robiť všetky veci perfektne! Slovo perfektne je doslova postrach. Keď si naň bola zvyknutá, tak ako ja ešte z čias, keď sme materské povinnosti nepoznali, tak po našej transformácii do roly matky ho určite treba vypustiť zo slovníka, a to hlavne v spojení perfektná-mama, inak sa zblázniš. Nad určitými vecami, hlavne v domácnosti, treba proste mávnuť rukou, zavrieť si oči a pripomenúť si priority v živote. Nechaj si priestor aj na nepredvídateľné udalosti a buď flexibilná pre hľadanie nových riešení a zmenu plánov, ak je to nevyhnutné. Nauč sa požiadať o pomoc a komunikovať s okolím. Zabudni na dokonalý poriadok doma a stále spokojné deti – to sa možno deje len v rozprávkach. Prioritou by určite malo byť cítiť sa dobre vo vlastnej koži, byť láskavá hlavne k sebe a druhým, a potom z nás budú mať aj naše deti viac osohu a radosti.

dsc_1943

Zásada č.3: ČAS NA SEBA

Jednou z asi najťažších výziev pre mamičky je vyčleniť si čas len sama pre seba. Najzákladnejšie sú dve kategórie činností, bez ktorých nebudeš správne fungovať:

1. Pasívny ODDYCH, kde sa počíta hlavne kvalitný spánok, meditácia alebo relax vonku a iné

2. Aktívny POHYB, kde patrí hlavne zlepšenie funkčnosti tela, posilnenie svalov a zvýšenie kondície – jednoducho povedané pravidelné cvičenie a šport! Obe sa musia začleniť do tvojich priorít! Inak na to nikdy nezostane čas. Tak, ako musíš jesť, tak musíš aj oddychovať a hýbať sa! Takto je naše telo od prírody nastavené a nedá sa to obísť bez negatívnych následkov v budúcnosti.  Treba si to jednoducho a jasne naplánovať! Veľa času ušetríš, keď ideš hneď do akcie a vynecháš rozmýšľanie a prípravy. Aj keď to vždy nevyjde na 100%, lebo perfektné byť nechceme a nebudeme,…ale ak aspoň na 80%, tak to splnilo svoj účel a výsledok je priaznivý.

Zásada č.4: STRAVA a STRAVOVACIE NÁVYKY

Základ toho, ako funguješ počas dňa a koľko máš energie, spočíva v tom, ako sa staráš o svoje telo a hlavne čím ho živíš. Tvoja strava neovplyvňuje len tvoj výzor. Určite každá z nás chce vyzerať úžasne, a pri troche snahy je to naozaj možné. Avšak strava v jej podstate, a jej rozloženie počas dňa, ovplyvňuje vo veľkej miere aj tvoj výkon, čo si mnohokrát ani neuvedomuješ. Tu zdôrazním, že toto je oblasť, ktorú môžeš mať pod kontrolou pomerne jednoducho, na rozdiel od spánku, hlavne v období, keď sú deti menšie. Dôraz je na vzdelávaní sa v tejto oblasti. A keď na to nemáš čas, tak treba hľadať kvalitné zdroje a rady od odborníkov. Je to investícia do seba a vráti sa ti nielen na úspore liekov.

img_1662-2

Zásada č.5: VENOVAŤ DEŤOM POZORNOSŤ

Vyčleň si cez deň čas, kedy svojmu dieťaťu venuješ celú svoju pozornosť. O to im väčšinou ide. Vypni mobil, telku, všetko, čo by ťa rušilo. Lebo deti nevnímajú čas, ktorý s nimi stráviš, ale kvalitu tvojej pozornosti, ktorú im venuješ! Kvalita nad kvantitou. Zapájaj ich do spoločných činností a snaž sa robiť ich hravou formou. Niekedy pri menších deťoch aktivity opakuj v niekoľkých intervaloch za deň. Obyčajne pomáha venovať sa im čím skôr počas dňa a vysvetliť im, prečo máme aj iné povinnosti, aj keď tomu mnohokrát ešte nerozumejú. Predíde sa tým vymáhaniu pozornosti zo strany dieťaťa a deti sa postupne naučia rešpektovať aj tvoje potreby, aj keď to niekedy neprijmú vždy vyslovene s nadšením. V zásade budú obe strany spokojnejšie a šťastnejšie.

dsc_1680

Na záver tohto stručného zhrnutia by som zopakovala základný princíp úspechu, ktorý sa mi osvedčil: Keď je mama dostatočne zregenerovaná, zdravá a vitálna, tak vie zo seba poskytnúť to najlepšie pre svoje dieťa a celé okolie.

Všetkým maminám držím palce! :-)

 

Ďalšie inšpiratívne články:

Aj takto vyzerá žena po 2 pôrodoch! Ako si vypracovala takéto sexi telo?

Desatoro účinnej meditácie. 10 minút, ktoré zlepšia tvoj deň!

Prečo nechudneš? 5 dôvodov, ktoré ťa delia od krásnej postavy

 

 

Nela Sullens

Som koučka zdravého životného štýlu, a tiež som mama úžasnej, aktívnej šesťročnej dcérky. Pôsobila som dlhodobo v zahraničí ako certifikovaný osobný tréner vo fitnes a špecialista pre fitnes a športovú výživu. Získala som niekoľko medzinárodných trofejí ako súťažiaca, a aj ako koučka prípravy bikini fitness súťaží. Na mojej ceste som zozbierala mnoho skúseností hlavne s prácou so ženami, o ktoré sa chcem podeliť. Dobre poznám úskalia dnešnej uponáhľanej doby a informačnej zahltenosti, kde problémy ako vyťaženosť, únava, strata životnej iskry, nevhodné stravovacie návyky a často aj kilá navyše, spôsobuje každodenné útrapy tisíckam ľudí. Prinášam riešenia v podobe vzdelávania, koučingu a programov efektívneho zavádzania zdravých osobných návykov do každodenného života, ktoré transformujú životný štýl jednotlivca s reálnymi výsledkami, s dlhodobým efektom a v súlade s prírodou. Výsledkom je zdravá, aktívna, silná žena, s vytúženou postavou a sexepílom, ktorá sa cíti úžasne vo svojej koži. Zároveň pozitívne ovplyvňuje svoj život, svoju rodinu a celé okolie.
Nela Sullens

Článok bol pridaný dňa 27/10/2016 a zaradený do kategórie: Pre fitmaminkyVšeobecnéZdravie   |   Autor: Nela Sullens

Komentáre