Zlepšite si mozog týmto cvičením

Viete o tom, že existuje cvičenie, vďaka ktorému si dokážeme udržať mozog dlhšie sviežim a bystrým? Ak ste o tom doteraz nepočuli, čítajte ďalej.

Poznáte polohu “psa”? Nie tú, ktorú robí váš pes, keď si od vás uprene pýta jedlo, ale tú ktorá sa praktizuje na hodinách jógy. Všetci “jóga positive” ľudia budú radi, že je to práve cvičenie jógy (konkrétne Hatha jógy), čo má mimoriadne pozitívny vplyv na určité mozgové funkcie. A to na základe výskumu, ktorého sa zúčastnilo 108 dospelých vo veku od 55 do 79.

Polovica respondetov navštevovala počas výskumu hodiny jógy a ostatní zase bežné strečingové, či intervalové cvičenia. Trikrát do týždňa počas dvoch mesiacov.

fitshaker blog pozitivne vlastnosti jogy

Na konci 8 týždňov preukázali účastníci jógy podstatné zlepšenie určitých funkcií mozgu, týkajúcich sa rýchlosti prenosu informácií, mentálnej spôsobilosti a rýchlosti striedania úloh. Ostatní nepreukázali žiadne zlepšenia kognitívnych funkcií.

Jóga od účastníka vyžaduje vysoké sústredenie na zmeny pozícií, sebaovládanie a dýchanie na pravidelnej báze. Je možné, že práve toto vysoké sústredenie na telo, myseľ a dych počas cvičenia môže mať pozitívne následky v prípade lepšieho udržovania pozornosti.

Už  predchádzajúce výskumy dokázali, že pravidelné praktizovanie jógy odstraňuje stres, depresiu a stavy úzkosti. A práve vďaka tomu sa dá vysvetliť zlepšenie určitých psychických vlastností respondentov v 8-týždňovom jóga programe. Tým, že na jednej strane cvičením potláčame nervozitu a stres, vzniká na druhej strane priestor pre pozitívny vývoj dôležitejších funkcií mozgu.

fitshaker blog pozitivne vlastnosti jogy 2

Prirovnal by som to k váhe, kde sú na ľavej strane stres, nervozita, úzkosť atď v podobe stoviek malých čiernych guličiek a na druhej strane všetky pozitívne psychické vlastnosti v podobe bielych. Keď začneme z ľavej vyhadzovať čierne guličky, tak bude mať pravá strana jasnú prevahu. :-)

No ja to vidím tak, že si ideme dať s Luckou hodinu Jógy :-)

 

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Ktoré joga pozície môžem robiť každý deň?

Akými argumentami presvedčiť muža, aby dal joge šancu?

Joga cviky na uvoľnenie bolesti v ramenách

 

Zdroj informácií: www.care2.com

Zdroj fotiek: flickr.com (Creative Commons)

Nájdeš ma:

Peter Švaral

Spoluzakladateľ vo Fitshaker
Cvičenie, zdravá strava, pozitívne myslenie...a cestovanie. To sú moje piliere na ktorých stojí šťastný život. A presne o týchto témach by som rád raz za čas prispel nejakým článkom :-)
Peter Švaral
Nájdeš ma:

Článok bol pridaný dňa 26/08/2014 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Peter Švaral

Komentáre