Angličáky: cvičenie, ktoré spaľuje tuky aj hodiny po docvičení! Ako na to?

Neboj sa, nejdeme sa baviť o malých autíčkach, s ktorými sa kedysi hrávali tvoji spolužiaci či mladší brat. Reč bude o pomerne náročnom, no veľmi efektívnom komplexnom cviku, ktorý je dynamický aj silový zároveň. Je zábavné ho cvičiť, môžeš si ním spestriť tréning a kombinovať ho s inými cvikmi. Prečo môže byť zaradenie angličákov do tvojho tréningu veľmi prospešné a ako na to, aby si dosiahla skutočné výsledky?

Angličáky alebo po anglicky “burpees” ti rozbúchajú srdce a tiež pomôžu vybudovať silu. Ide o veľmi účinný cvik, na ktorý nepotrebuješ žiadne špeciálne vybavenie, takže ho môžeš vykonávať kdekoľvek a kedykoľvek. Na prvý pohľad môže tento cvik pôsobiť jednoducho, no keď sa do neho pustíš, rýchlo zistíš, že je to neskutočná makačka. Presvedčí ťa o tom, že váha vlastného tela ti dokáže poskytnúť dostatočný odpor na to, aby si si dala poriadne do tela. Stojí to však za to. Pýtaš sa prečo? Tu je niekoľko dôvodov:

1. Precvičia celé telo

Na rozdiel od izolovaných cvikov, s angličákmi precvičíš celé telo. Znamená to, že zapojíš viacero svalov naraz, takže aj spáliš viac kalórií za kratší čas. Čím intenzívnejšie budeš tento cvik robiť, tým väčší efekt dosiahneš. Ktoré svaly pri cvičení zapájaš? Paže, ramená, chrbát, brucho, taktiež telesné jadro, zadok aj nohy.

fitshaker-blog-anglicak2

2. Zvyšujú vytrvalosť a zlepšujú kondíciu

Angličáky patria k najlepším cvikom na budovanie vytrvalosti. Taktiež zlepšia tvoju kondičku, keďže sa pri nich určite poriadne zadýchaš, zvýši sa tvoj tep a srdce bude biť ako divé. Zvyšuješ tak kapacitu svojho srdca aj pľúc.

3. Budujú funkčnú silu

Angličáky budujú funkčnú zdatnosť. Znamená to, že ti pomôžu nielen schudnúť alebo vytvarovať postavu, no uľahčia ti aj vykonávanie každodenných činností, ako je nosenie ťažkých nákupov, či zdvíhanie kufra nad hlavu v lietadle. Po niekoľkých opakovaniach budeš mať pocit, že tvoje nohy sú z olova a paže sa trasú, no zároveň sa budeš cítiť silnejšia.

fitshaker-blog-anglicaky1

4. Spaľujú tuk aj keď už necvičíš

Cvičenie je intenzívne, zapája takmer celé telo a vystrelí tvoju srdcovú frekvenciu do výšin. Toto všetko bude mať za následok aj zrýchlenie tvojho bazálneho metabolizmu. Bazálny metabolizmus je tzv. pokojový metabolizmus, ktorý vyjadruje, koľko kalórií tvoje telo spáli bez toho, aby si sa čo i len pohla. Intenzívne cvičenia, ku ktorým angličáky určite patria, zrýchľujú bazálny metabolizmus, čiže tvoje spaľovanie sa poriadne naštartuje a čo je dôležité, nebudeš spaľovať iba pri cvičení, ale aj niekoľko hodín po ňom.

janka1

Ako na to?

  1. Zaujmi východiskovú pozíciu – vzpriamený postoj s nohami na šírku ramien a rukami voľnespustenými popri tele.
  2. Následne sprav drep, ruky polož pred seba a váhu prenes na ruky.
  3. Nohami rýchlo švihni vzad tak, že sa dostaneš do pozície kliku. Dbaj na to, aby si v tejto pozícii neprehýbala kríže a nepadal ti zadok príliš dole. Musíš byť maximálne spevnená.
  4. Následne vráť obe nohy späť k rukám, takže sa dostaneš znova do drepu, poriadne sa odraz a vyskoč čo najvyššie s vystretými nohami.
  5. Celý postup opakuj aspoň 10 krát.
  6. Sprav si malú prestávku a daj si ešte aspoň 1 – 2 série.

TIP: Ak si chceš ešte viac zamakať, pridaj v bode 3 klik.

Niekoľko druhov angličákov nájdeš aj v tomto videu. Inšpiruj sa :-)!

Viac skvelých cvikov v pohodlí domova si môžeš zacvičiť aj s naším programom SEXY BODY.


Nezabudni, že tento komplexný cvik predstavuje efektívny spôsob, ako sa dostať veľmi rýchlo do formy. Či už ho skombinuješ s inými cvikmi alebo mu venuješ samostatne pár minút denne, výsledky na seba nenechajú dlho čakať. Budeš vyzerať skvelo :-).

 

Ďalšie tréningy, ktoré by si mala skúsiť:

Svetový plank na 10 spôsobov

Cviky na vypracované paže a pekné ruky

4 x TABATA tréning pre začiatočníčky aj pokročilé

Sisa

Som trénerka a inštruktorka skupinových cvičení. Okrem toho milovníčka dobrého a zdravého jedla. Rada ľudí motivujem k tomu, aby sa viac hýbali a aby sa zaujímali o to, čo skončí v ich žalúdku. Kombinácia pohybu a vyváženej stravy môže každému zabezpečiť nielen krásnu postavu, ale predovšetkým pevné zdravie, dostatok energie a vitality.
Sisa

Článok bol pridaný dňa 22/05/2016 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Sisa

Komentáre