Ako sa zbaviť tuku na bruchu? 6 MEGA efektívnych cvikov na spodné brucho

Chudneš, zbavuješ sa tuku, ale toho spodného bruška sa nie a nie zbaviť. Čo s tým? Sú určité cviky, ktoré ti pomôžu spevniť práve túto oblasť. Je jasné, že ak chceš chudnúť a úplne sa zbaviť tuku v spodnej oblasti brucha, tak potrebuješ riešiť aj stravu, ale tento článok o tom nie je. Možno si na budúce preberieme aj to, ako presne nastaviť stravovanie, aby si to doladila do absolútnej špičky. No dnes to bude o cvičení a o efektívnych cvikoch, ktoré ti zabezpečia pevnejšie spodné brucho.

6 efektívnych cvikov na spodné brucho

Spevňovanie oblasti brucha by malo byť aj o ostatných častiach, takže zabŕdneme aj do oblasti strednej časti brucha, aj bočnej, aby to bruško vyzeralo k svete úplne celé. ;-)

# 1: Strihy nohami

Ľahneme si na chrbát, dlaňami si môžeme podopierať boky, nohy vystreté v kolenách zodvihneme tesne nad zem. Pohyb začíname krížením vystretých nôh cez seba. Striedavo sa snažíme dýchať.

Tento cvik efektívne precvičuje spodnú aj strednú oblasť brucha.

Cvik precvičujeme cca 30-45 sekúnd v 3 sériách.

cviky na brucho

 

# 2: Obrátené skracovačky

Ľahneme si na chrbát podobne ako pri prvom cviku, ale počas toho ako si podoprieme boky dlaňami, kolená pokrčíme do pravého uhla, alebo aj viac. Začíname tak, že sú kolená pokrčené a chodidlá tesne nad zemou. Nadýchneme sa a potom švihneme smerom nahor a počas toho vydychujeme. V záverečnej polohe, takže úplne hore vydýchnutý, poriadne brucho napneme.

Tento cvik je veľmi efektívny práve na spodné bruško.

Spravíme 15 opakovaní v 3 sériách.

ako schudnut z brucha

 

# 3: Zdvíhanie nôh v ľahu

Opäť si ľahneme na chrbát a zase si podopierame boky dlaňami. Celé telo je vystreté a nohy sú tiež položené na zemi. Pohyb začíname dvíhaním nôh od zeme a postupne vydychujeme. Vo vrchnej pozícii (nohy asi v pravom uhle voči telu) musíme byť už úplne vydýchnutý a napnúť brucho.

Spravíme 12-15 opakovaní v 3 sériách. Týmto cvikom krásne posilníme spodné brucho.

ako schudnúť z brucha

 

# 4: Bočný plank

Položíme sa na predlaktie. Chodidlá dáme na seba a telo máme nad zemou. Pohyb začíname spúšťaním boku smerom k zemi, pričom sa nadychujeme a odtiaľ sa postupne vraciame späť do počiatočnej polohy, kde vydýchneme a napneme bok.

Týmto cvikom efektívne precvičíme šikmé brušné svaly, ale aj boky.

Spravíme 8-12 opakovaní v 3 sériách.

cvičenie na brucho

 

# 5: Príťahy kolena k lakťu v planku

Sme v pozícií planku, chodidlá máme ďalej od seba a pohyb začíname pokrčením kolena a príťahom kolena čo najbližšie k lakťu. V základnom planku sa nadýchneme a počas príťahu vydychujeme a v závere ešte napneme aj bok.

Vykonáme 12 opakovaní v 3 sériách na každú stranu. Cvik nám slúži na precvičenie šikmých brušných svalov a bokov.

chudnutie z brucha

# 6: Dvojité skracovačky

Skvelý cvik na strednú oblasť brucha. Ležíme na chrbte, dlane máme za ušami, kolená pokrčené v pravom uhle a pohyb začíname súčasne priblížením kolien a laktí, pričom vydychujeme a v závere pohybu úplne napneme brušné svaly.

Vykonáme 12-15 opakovaní v 3 sériách.

cviky na brucho pre ženy

Pravidelným tréningom týchto cvikov (odporúčam 3x v týždni) sa postupne dopracuješ k pevnejšej oblasti nielen spodnej časti, ale aj ostatných, ktoré sme si tu popísali.

Držím ti prsty na ceste za krajším bruškom! :-)

 

Na Fitshakeri je program s názvom SixPack zameraný najmä na CORE tela, a teda oblasť bruška. Vyskúšaj to s nami v pohodlí domova, kedy to časovo tebe vyhovuje:

ako sa zbaviť tuku na bruchu

 

Vyskúšaj aj tieto tréningy:

1 cvik s pracovným názvom “žaba na doske” od Zuzky Light dá tvojmu brušku poriadne zabrať

VIDEOTRÉNING s cvikmi na brucho

Cviky na spevnenie stredu tela = brucha

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 05/06/2019 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre